Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De olielekkage komt volgens mij van de carterpan pakking, in elk geval niet van de aftapbout.
155 band gaat wel lukken en misschien een 165, vanavond weer effe gaan meten hoe het met de naaf en remschijf uitkomt.
Als de remklauw inderdaad aan de binnenkant van het wiel kan komen vind ik dat wel een hele deftige oplossing.
ik lees hier mee hoor Corrosie
Als je toch naar links wil verplaatsen kan je dan geen Smart remschijf in de naaf zetten? De dikte van de bodem van de schijf verplaatst het wiel, dan kan je binnen in het wiel een Smart remklauw, of gewoon een Brembo kwijt. Hoewel je voor de Brembo de schijf wel even dunner zal moeten draaien. Maar dan heb je aan een versleten (gratis) schijf al genoeg.
Dat is zeker interessant, zo'n schijf is 285mm en dat is wat beschaafder dan de 320mm van de Diversion.En een K100 schijf is een losse schijf op een aluminiumhart. Die zit met klinknagels vast die je vrij gemakkelijk kunt verwijderen. Zo'n schijf heb ik nog wel liggen, compleet met brembo klauwtje.
@ Hellracer en Corrosie, doe maar geen moeite voor die K100 remschijf. Groter dan 270mm gaat er niet in!
ik ben aan het meten geweest en zelfs na een flinke bewerking van de naaf is het onmogelijk om de remklauw aan deze kant te krijgen.
We gaan weer terug naar het oude plan om de remschijf links te monteren, dat is wat betreft onderhoud ook wel zo prettig.
Netjes hoorAfgelopen weekend een zwarte rand onder op de ruit gespoten. Vandaag de ruit uit de krant gehaald en voor de show even op z'n plek gehouden.
[afbeelding]
Ik ben niet ontevreden.
Het probleem is dat de meenemer vrij groot is en daardoor kun je de klauw niet kwijt, ik heb ook kleinere remklauwen geprobeerd maar dat gaat hem ook niet worden.Ik was net geld aan het overmaken... net op tijd geannuleerd...
Is een smartschijf toch niet de makkelijkere optie, of kan het wiel daarvoor niet ver genoeg naar links? (Afdraaien heeft niet mijn voorkeur, ivm vroeg of laat moeten vervangen)
Afgelopen weekend een zwarte rand onder op de ruit gespoten. Vandaag de ruit uit de krant gehaald en voor de show even op z'n plek gehouden.
[afbeelding]
Ik ben niet ontevreden.
Tja, kleur is een kwestie van smaak, vind het best wel geinig. Lijkt wel op die Opel Manta van New Kids, vond ik ook wel een gaaf ding.
@ Corrosie, als je de Motor lakdelen wilt spuiten is dat voor mij geen probleem. Voor de technische realisatie heb ik ze niet nodig, als je een keer in de buurt bent......
Nu echt precies aan het meten geweest en tekeningen gemaakt van het komende draaiwerk.
[afbeelding]
Het grijze deel is een alu spacer voor de remschijf, dan komt er een plaat welke tegen het wiel gebout wordt. Waarom niet een geheel? de reden is simpel, je wil het achterwiel kunnen monteren en demonteren, hiervoor is het nodig dat de remschijf verwijderd kan worden zonder nog verder naar links te moeten. De nok op de achterbrug kan weggeslepen worden, houder voor de remtang wordt direct aan de achterbrug gelast.
Procedure voor wiel verwijderen:
- maak de remklauw los
- draai de vier bouten van de remspacer los
- trek de steekas eruit en vang de remschijf op
- Het wiel kan nu met naaf en al verwijderd worden.
De rode lijn in de tekening is de Smart velg, de rechter blauwe spacer is om het wiel op de Guzzi naaf te kunnen bevestigen. De blauwe onderdelen worden van staal zodat je daar naar hartelust in kan tappen zonder problemen en kun je ook standaard wielbouten gebruiken.
De remschijf komt ca 20mm verder naar links, die ruimte is er gelukkig voldoende.
Omdat de remschijf flink uitsteekt naast het lager vond ik wel zo prettig om deze nog een lagerondersteuning te geven, dit samen met een vulbus. er zijn geen stootrandjes want het lager hoeft geen axiale krachten op te vangen, die dient alleen maar voor dat de schijfrem gecentreerd blijft en niet gaat slingeren.
Ik heb even twee keer moeten lezen, maar volgens mij moet het zo helemaal goed gaan komen...