Brasso
Rookie
- 11 sep 2006
- 20
- 11
Na een minuut met zeer hoge toeren te hebben moeten rijden op mijn Honda XR600 uit 1989 (eerste keer snelweg, los getrilde koppelingskabel stel boutjes, niet meer kunnen koppelen, geen vangrail, etc) kwam ik erachter dat ik geen vonk meer had, de bedrading onder mn zadel deels gesmolten was en mn cdi doorgebrand.
Ik had nog een frame uit '89 staan met CDI en spanningsregelaar, dus de gesmolten kabels waar nodig vervangen, en de CDI van dat frame erop en hij liep weer. Toch even m’n spanningsregelaar nagemeten: bij stationair gaf hij rond de 8V, bij “flink wat” toeren 18 tot 20V. Volgens mij is dat te veel (kon er niks onder vinden in het wph), dus spanningsregelaar van dat andere frame erop gezet (ook uit 1989), en kreeg weer waardes van 18 tot 20V als ik hem op toeren hield.
Zijn de waardes te hoog en zijn dus allebei de spanningsregelaars kapot? Ze zijn oud, maar geen idee of dat uitmaakt... Of kloppen de waardes gewoon en is er niks aan de hand? Ik twijfel omdat ze allebei dezelfde waardes geven...
Ff elektrisch schema aangezien er verder geen accu in zit. Het gaat dus om de regelaar rechtsboven in het schema.
Ik had nog een frame uit '89 staan met CDI en spanningsregelaar, dus de gesmolten kabels waar nodig vervangen, en de CDI van dat frame erop en hij liep weer. Toch even m’n spanningsregelaar nagemeten: bij stationair gaf hij rond de 8V, bij “flink wat” toeren 18 tot 20V. Volgens mij is dat te veel (kon er niks onder vinden in het wph), dus spanningsregelaar van dat andere frame erop gezet (ook uit 1989), en kreeg weer waardes van 18 tot 20V als ik hem op toeren hield.
Zijn de waardes te hoog en zijn dus allebei de spanningsregelaars kapot? Ze zijn oud, maar geen idee of dat uitmaakt... Of kloppen de waardes gewoon en is er niks aan de hand? Ik twijfel omdat ze allebei dezelfde waardes geven...
Ff elektrisch schema aangezien er verder geen accu in zit. Het gaat dus om de regelaar rechtsboven in het schema.