SR500 stampertje 2

Heb het toch weer anders gedaan,ws niet ieders smaak,maar dat hoeft/kan ook niet. :+
Ik vind deze oplossing ook wel functioneel omdat ik de motor nu ergens kan beetpakken,als ik hem op de bok zet.
full


Heb ook een paar spiegeltjes gekocht,dus van het weekend maar eens een beetje stamperen.
 
Ik hoorde hem van verre al aankomen vanmiddag! Mooi roffeltje hoor Nico.
Blok loopt erg mooi rond en mechanisch opvallend stil. Prachtig weer om te rijden het hele weekend, met name zondag. En de rest van de zomer rijden met dat ding en af en toe details aanpakken, blijf je toch nog effe bezig met hem. Niet verkopen jongen!!!! of aan mij.....
 
Jaja,hij rijd echt super.Heb er 90km mee gereden en hij doet eigenlijk alles goed.Kon het niet laten om hem even open te houden op een stuk met rugwind.Loopt zo naar de 155km/h,en dat met 2 tandjes meer achter.
Enige minpuntje is dat ik bij laagtoeren een trilling in het zadel heb die niet fijn is.Met doppen in resoneert m'n hele hersenpan.Zonder doppen weinig last,maar dat is geen oplossing.
Ga proberen de achterkant vh zadel meer te isoleren.
De outdoorpics:
full

full
 
Leuk fietsje

Heb ooit 5 jaar woon werk verkeer met een SR gereden, dat vibreren ontkom je niet aan.
Na een lange rit had ik altij last van dooie vingers en edele delen...
 
Ha ik weet het, doe toch maar een xbr, heeft een balansas. Een sr is niet voor watjes.........maar voor wie van fibes houd.
 
Leuk fietsje

Heb ooit 5 jaar woon werk verkeer met een SR gereden, dat vibreren ontkom je niet aan.
Na een lange rit had ik altij last van dooie vingers en edele delen...

Het stuur en voetsteunen zitten niet meer in rubbers en ik gebruik geen trillingsdempers in het stuur,maar dooie vingers heb ik nooit last van gehad.
Edele delen ook niet trouwens,maar voor het nageslacht is al gezorgd dus.... 8-)
 
Ik vind het fijn rijden op m'n SR. Heb wel een standaard buddy, stuur met stalen proppen en verder oordoppen met van die buisje er in.... echt alleen tegen windgeruis!
Apart fietsje geworden Texoot! En nu weer uit ellkaar?!
 
Ik vind het fijn rijden op m'n SR. Heb wel een standaard buddy, stuur met stalen proppen en verder oordoppen met van die buisje er in.... echt alleen tegen windgeruis!
Apart fietsje geworden Texoot! En nu weer uit ellkaar?!

Daggutniet!
We gaan er eerst een poosje van genieten,het wordt nu een beetje weer om te rijden. *D
En zoals Jotex zei,allerlei details netjes maken,en als het winter (kan het woord niet meer horen)wordt,gaat ie uit elkaar.
Als het goed is komen de zwakke punten boven en dat pas ik dan nog aan.Dan spuiten en een nieuwe zuiger erin. *O*
 
Daggutniet!
We gaan er eerst een poosje van genieten,het wordt nu een beetje weer om te rijden. *D
En zoals Jotex zei,allerlei details netjes maken,en als het winter (kan het woord niet meer horen)wordt,gaat ie uit elkaar.
Als het goed is komen de zwakke punten boven en dat pas ik dan nog aan.Dan spuiten en een nieuwe zuiger erin. *O*

Je hebt er toch al net een nieuwe zuiger ingezet?
 
Je hebt er toch al net een nieuwe zuiger ingezet?

In het kader van low-budget heb ik de oude zuiger teruggeplaatst.Het blok moet er sowieso onderuit om frame te coaten of spuiten,en dan is het een kleine moeite om de zuiger te vervangen.
Onderblok is wel helemaal klaar,dat hoeft de eerste 30 jaar niet meer uit elkaar. :+
 
ik stel me jouw voor over 30 jaar met een sr op je kissie.........of rij jij, ouwe taaie dan nog op 't Spang in de rondte?
 
ik stel me jouw voor over 30 jaar met een sr op je kissie.........of rij jij, ouwe taaie dan nog op 't Spang in de rondte?

Wij worden toch nooit oud?Rimpeltje hier en daar,maar dan heb je het wel gehad hoor! 8-)
Heb nog een steuntje gemaakt voor de onderkant van de ketting.Die hangt wel erg door als ie onbelast is.Werd nog versterkt doordat ie vanachter hoger staat.
full


Teller staat na dit weekend op 250km.Ben nog wat aan het stoeien met de afstelling en starten gaat niet geweldig.
Hij wil wel eens terugslaan,heb de vervroeging nog gecontroleerd,dat lijkt in orde
 
start problemen zijn bij de sr bijna altijd carburateur afstelproblemen.
 
Heb een koppelingshandle en armatuur van een Honda crf gekocht.De oude handle paste niet lekker.
Daar zit standaard een decompressie handle op.
Dit staat ook wel lekker,de kabels in dezelfde richting.
full
 
Ook detonatie met 98 octaan ? *D

Heb ik nog niet geprobeerd,maar kan me niet voorstellen dat deze motor met z'n lage compressieverhouding zou detoneren met 95octaan.
Heb wel een paar kleine aanpassingen gedaan,waaronder vlotterniveau iets bijgesteld.
Ik zag ook dat het schroefdeksel vd Mikuni niet vast zat,mss dat ie daar nog wat lucht langs trok?
Ik wil de bougie ook nog beter gaan bekijken,maar zag bv geen verschil tussen een 250 en 260 hoofdsproeier.Bougie was spierwit,alsof ie nieuw uit de verpakking kwam...
Dit weekend maar weer eens testen,98 octaan proberen kan altijd nog. ;)
 
Welke benzine is sowieso het best voor (oudere) motoren? Ik heb een yamaha xs 400 uit 1980-81.

In België, waar ik woon, kan je meestal kiezen tussen 95 en 98. Welke is dan het beste?
 
In het kader van low-budget heb ik de oude zuiger teruggeplaatst.Het blok moet er sowieso onderuit om frame te coaten of spuiten,en dan is het een kleine moeite om de zuiger te vervangen.
Onderblok is wel helemaal klaar,dat hoeft de eerste 30 jaar niet meer uit elkaar. :+

Slim :)
 
Heb een ander luchtfilter gekocht en de carb direct in het originele inlaatrubber gestopt.Ben al een maatje kleiner op de hoofdsproeier gegaan.Motor loopt er goed op,maar het geknikker bij flink gassen blijft.Eerdaags maar eens naar Hoogland op de bank,kijken wat Dick ervan zegt.
Voorlopig negeer ik het geluid.
full
 
Heb een ander luchtfilter gekocht en de carb direct in het originele inlaatrubber gestopt.Ben al een maatje kleiner op de hoofdsproeier gegaan.Motor loopt er goed op,maar het geknikker bij flink gassen blijft.Eerdaags maar eens naar Hoogland op de bank,kijken wat Dick ervan zegt.
Voorlopig negeer ik het geluid.[afbeelding]

Welk filter heb je gekocht? En wat voor sproeier bezetting rijdt je nu? Heb ook nog een VM38 liggen voor m'n SR :)
 
Welk filter heb je gekocht? En wat voor sproeier bezetting rijdt je nu? Heb ook nog een VM38 liggen voor m'n SR :)
Uit de Kedo gids,het filter met knik in de flens.Past precies met mijn schokbreker :+
De bezetting is standaard,dwz P6 naald,slide2.5,pilotjet 30.
Hoofdsproeier zit ik nu op 250,maar ga morgen kleiner proberen.
 
Hoofdsproeier 240 leek beter te gaan,totdat ik hem op een lang stuk met wind mee een poosje vol open hield.Klonk alsof de uitlaat ergens lekte,maar verloor al snel vermogen en heb de laatste km moeten lopen.
full

Wie de oorzaak ziet gaat mag een jaar lang gratis posten op MF....
full

Volgens mij ziet de kop er wel gezond uit,ik geloof niet dat ie te arm staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan