SR500 stampertje 2

je hebt de koppakking eruit geblazen? Maar waarom?
Gratis posten doe ik al een tijdje hoor....
Wel klote, hoop geen verdere schade? Ik zag laatst op MP bij heiden tuning een koperen pakking te koop voor weinig!
 
je hebt de koppakking eruit geblazen? Maar waarom?
Gratis posten doe ik al een tijdje hoor....
Wel klote, hoop geen verdere schade? Ik zag laatst op MP bij heiden tuning een koperen pakking te koop voor weinig!
Cilinderkopmoeren zaten veel te los :( Het lijkt erop dat de kop nagetrokken had moeten worden.Had ik nog nergens gelezen of dit nodig is. :X

Denk dat ik nu meteen maar een nieuwe zuiger ga plaatsen ipv deze winter.
 
Je bent wel weer erg voortvarend te werk gegaan vandaag. Hup blok eruit, kop eraf en troubleshooting.....
Tis standaard om de kop na een paar honderd km na te trekken, kleppen te stellen, nokkenasketting te checken en alle bouten en moeren na te trekken. Lastige is alleen dat je om hem goed na tekunnen trekken feitelijk het blok uit 't frame moet halen of in ieder geval het blok los en een beetje kantelen. Je bent weer van de straat jongen, geluk dat je geen schade hebt!
Eerst lekker je oude zuiger op rijden stuk ongeduld. Doe je nog jaren mee!
 
Heb jij nog een dikke glasplaat om de kop even te vlakken?Wil wel zeker weten dat ie nog recht is.
Ik zat te denken dat het geluid wat ik niet thuis kon brengen en waarvan ik dacht dat het detonatie was,dat kon wel het lekken zijn geweest van de koppakking.....
 
Blok zit al weer in elkaar,morgen er weer in hangen.Dan na het eerste ritje maar even de kop natrekken. *D
full

Deze past niet meer. 8-)
 
Stamperdestamper,hij loopt weer als een naaimachine en ik denk dat ik van het rare geluid verlost ben.Ik had gelukkig nog een koppakking liggen :+
Hebb vanavond een rondje gereden en niet te zwaar belast,morgen alles natrekken.
 
Ik heb vandaag geen stampertje gehoord behalve die van Hanno.
Hoe is het met 'm?
 
Jawel hoor,heb hem nog even uitgelaten. :+ Staat inmiddels al 750km op de digitale Koso *D
Hij loopt echt goed,koude start is nog niet helemaal jippie,maar dat komt wel goed.
Heb van de week nog een paar trillingsdempers van een Muz in het stuur gezet,die wegen echt een pak suiker per stuk. 8-)
Heb vandaag nog geboden op een nieuwe zuiger op ebay,ff afwachten.
 
Niet veel te melden,behalve de carb zit weer rechtstreeks in het inlaatrubber en er zit een ander luchtfilter op.
Dan maar een plaatje in de zon.
full
 
Heb een andere uitlaatbocht gemaakt,kleiner in diameter en 45cm korter.Motor loopt er verrassend goed mee,maakt makkelijker toeren en topsnelheid is hoger(vind ik niet zo interessant)
Ik heb altijd gedacht dat een dikke bocht goed was voor hoge toeren....
De retourolieleiding heb ik een rvs leiding aangelast en met een bocht langs de andere kant van de carb laten gaan.
Ik heb eindelijk een kleinere stationair sproeier gemonteerd en het starten lijkt al beter te gaan.
De Kedo bocht is bij deze dus te koop.
full
 
Heb toch maar zelf een banjobout gemaakt uit een rvs M16 bout.Ziet er wel solide uit zullen we maar zeggen.
full

Ik had de olieretourleiding al veranderd en ik heb ook de aansluiting op de benzinekraan veranderd.Die ging recht naar beneden en dat kwam niet lekker uit met de benzineslang.Heb een plaatje rvs gemaakt en een banjobout gebruikt zodat de slang haaks komt te staan.
full

Ook een steun gemaakt voor de uitlaatbocht.
full
 
Mooi uitlaatje! Staat hem stukken beter zo.

Ja,dank je,vind ik zelf ook.De totale lengte was bijna twee meter! 8-)

De Kedo bocht gaat trouwens maar in de verkoop,ik ga niet alles bewaren.
full


Hij staat op MP voor €60.
 
De bocht zelf is 44mm en het stuk wat ik eraan gelast heb 42mm buitendiameter.
Oorspronkelijk zat er een verloop aangelast naar 41mm.
 
Heb andere stepjes gekocht,die zijn gevulcaniseerd met rubber.Heb nu iets minder last van trillingen in de voetsteunen.
full


Ander rempedaal gemaakt en de remankerplaat direct afgesteund op de achterbrug.Hiervoor heb ik een plaatje aande binnenkant van de brug gelast.De overbrenging naar de remsleutel moet nog wel aangepast worden,want hij remt zo voor geen ene moer.
full

full
 
Achterempedaal aangepast en hevel naar beneden,remt nu super.
full


Een polyester spatbordje pasgemaakt en een nieuwe slof erop.De band die erop zat kwam uit het jaar kruik.Vind het trouwens heerlijk sturen met zulke smalle banden!
full
 
Het wordt weer tijd voor iets anders,dus de sr gaat de deur uit!Heb er inmiddels 2000km mee gereden en hij loopt perfect,geen olieverbruik.
Frame,achterbrug en tank moeten nog wel gespoten worden.
Heb er nu ruim €2000 in gestoken,prijs in overleg.

Motor staat er nu zo bij.
full


full
 
Ik schijn er al eentje te hebben ergens.... Jammer dat ie alweer weg gaat. Maar bouwen is net zo leuk als het rijden. Benieuwd wat je nieuwe project wordt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan