Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En die plof als je het gas een stukje open draait hoor je niet als het blok koud is... alleen als blok warm is zover ik nu gemerk heb..
Zal sowieso wel even het luchtfilter checken..
 
als het ineens gebeurd is dan lijkt het me dat de mengverhouding niet goed is? verhouding tussen lucht en benzine dan.

Dat kan komen door ineens een kappote luchtfilter of een nieuwe uitlaat?
Er is iig ergens een stelschroeg om de mengverhouding te veranderen :)
je zou dat kunnen zien aan de hand van de bougie welke kleur die heeft.

Maar ik weet het niet zeker alemaal hoor :+
 
als het ineens gebeurd is dan lijkt het me dat de mengverhouding niet goed is? verhouding tussen lucht en benzine dan.

Dat kan komen door ineens een kappote luchtfilter of een nieuwe uitlaat?
Er is iig ergens een stelschroeg om de mengverhouding te veranderen :)
je zou dat kunnen zien aan de hand van de bougie welke kleur die heeft.

Maar ik weet het niet zeker alemaal hoor :+

Uitlaat zit er nu ongeveer 2 maanden op denk ik... en tis nu sinds 2 a 3 dagen geleden dat ik het hoorde.. beide problemen van de filmpjes..
 
En die plof als je het gas een stukje open draait hoor je niet als het blok koud is... alleen als blok warm is zover ik nu gemerk heb..
Zal sowieso wel even het luchtfilter checken..
 
Is er toevallig iemand in de buurt van Arnhem die goed de kleppen kan stellen?
Heb namelijk even gekeken naar de geweldige how-to van Kapiteinkoek, maar is toch net iets te technisch voor mij.
En zoals ik dus las kan het geen echt kwaad om er mee door te rijden..? Anders kan ik wel even wachten tot na de winter met het kleppen stellen.


waaaaaaaaaaaaaat

gewoon beginnen en de plaatjes volgen, wegbrengen kan altijd nog :Y
 
Er staat ook nog een filmpje op youtube, lijkt me wel handig naast de how-to van captainkoek.
 
als het ineens gebeurd is dan lijkt het me dat de mengverhouding niet goed is? verhouding tussen lucht en benzine dan.

Dat kan komen door ineens een kappote luchtfilter of een nieuwe uitlaat?
Er is iig ergens een stelschroeg om de mengverhouding te veranderen :)
je zou dat kunnen zien aan de hand van de bougie welke kleur die heeft.

Maar ik weet het niet zeker alemaal hoor :+
stelschroef? ik ken alleen hoofdsproeiers wisselen
 
Middag GS500 rijders :)

Mijn vriendin heeft een GS500 waarvan de kilometerteller verlichting niet meer brandt -> moet ik om het lampje te vervangen echt het gehele systeem openhalen of is er een makkelijkere weg??

Alvast dank!
 
Oh en weet iemand wat voor lampjes het zijn? (kan ik die van te voren alvast kopen) (gaat om n '93er)
 
Laatst bewerkt:
Als je toch die lampjes gaat vervangen, doe ze allemaal dan. Zul je net zien dat een paar weken later een ander kapot gaat en de boel weer open mag. :)
 
Als je toch die lampjes gaat vervangen, doe ze allemaal dan. Zul je net zien dat een paar weken later een ander kapot gaat en de boel weer open mag. :)

Dat, en het hele systeem open halen is helemaal niet zoveel werk. Het zijn maar 4 boutjes en 3 schroefjes die je los moet halen, volgens mij heb je ruimte genoeg om het op het stuur uit te voeren. Zo niet moet je even de teller stekker losmaken in de koplamp, dat werk valt best mee.

Volgens mij zijn het T10 lampjes die erin gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dank :)

Dan ga ik ze inderdaad allemaal maar even doen! Is het voorlopig op orde ;)
 
Even terugkomend op het verhaal waar je allemaal op moet letten.

Ik lees dat jullie zeggen dat bridgestone heeft gezegd....hahahaha! Dat je die BT45'jes voor op 2.5 en achter op 2.8 bar moet zetten (mono). Nu staat er op zowel mijn voor en achterband 280kPa. Een gediplomeerd natuurkundige als ikzelf komt dat na slim omrekenen uit op 2.8 bar, zowel dus voor en achter....?!? Hoe zit dit nu??
 
Kan niet. Voor is dan wel een kleinere inhoud maar de druk kan niet oplopen (ja door het opwarmen van de band).

Voor moet je dus even 0,3bar eruit laten lopen.

Niet toevallig een achterbandje voorop? :') Zal straks eens kijken trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Heey,

Ik ben bezig met de schijfrem te vervangen die ik van Gixxer Bassie over gekocht hebt, tip van hem was de bouten warm stoken.
Dit heb ik gedaan, en vier bouten van de remschijf zijn eruit.. maar de laatste... die is dus dol gedraaid.. niet de bout zelf maar de imbus kop draait erin door..

iemand ideeën om dit op te lossen? Niet dat ik gelijk een andere velg moet zoeken..
Heb gelezen dat je er een zeskant bout op kan lassen en daarmee misschien hem eruit kan draaien met een moersleutel, als de las sterk genoeg is en natuurlijk na het verhitten van de bout.

Dit leek mij wel een logische oplossing? ipv bijvoorbeeld een linkse tap erin draaien ofzo?

Grts Mitchel.
 
Hallo allemaal,

Ik denk dat de accu van mn gs versleten is. Toen ik vorige week s ochtens wou vertrekken, startte hij niet. Had hem tegen de volgende dag opgeladen, en hij startte. Maar nu, vandaag, startte hij weer niet.. Accu dus kapot?

Waar kan ik best kijken voor een nieuwe accu? ik zou graag ééntje hebben die al voorgevuld is en onderhoudsvrij is. Ik vind op het eerste zicht enkel accu's die nog gevuld moeten worden.

grts
 
Hier dus hoe de bout eruit ziet...

20121015_161827.jpg


20121015_161837.jpg


En hier de bout die ik er dan op wil laten lassen.. want heb zelf geen laservaring of een lasmachine... dus toevallig iemand in de buurt van Arnhem die dat wel heeft en wilt doen?:D

20121015_161902.jpg
 
kan ook een dremel pakken en zo uitsnijden dat je er een grote platkop op kunt zetten en dan losdraaien :) of een grote tang gebruiken om het eruit te draaien als hij een beetje uitsteekt.

Misschien een tip voor de op?:
Een schroevendraaier tussen de koelvinnen van het blok zetten en je oor tegen het handvat. dan kun je horen hoe de motor van binnen klinkt :+
Om eventueel rare dingen te horen dan :P
 
kan ook een dremel pakken en zo uitsnijden dat je er een grote platkop op kunt zetten en dan losdraaien :) of een grote tang gebruiken om het eruit te draaien als hij een beetje uitsteekt.

Misschien een tip voor de op?:
Een schroevendraaier tussen de koelvinnen van het blok zetten en je oor tegen het handvat. dan kun je horen hoe de motor van binnen klinkt :+
Om eventueel rare dingen te horen dan :P

Ik denk dat je met een schroevendraaier niet genoeg kracht kan zetten.. :(
 
Ik denk dat je met een schroevendraaier niet genoeg kracht kan zetten.. :(

Hey Mitchel!

Een bekend probleem. Ik heb er regelmatig mee te maken. Niet alleen met de remschijf bouten, maar ook met andere boutjes.

Waar ik werkelijk alles mee los krijg is een centerpons en een hamer. Met de centerpons tik ik de bout dan rond.
Zorg dat je een centerpons hebt met een goede geslepen punt en een zware hamer want je moet goede klappen op de centerpons kunnen geven. Ik gebruik er een klauwhamer voor.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Alvorens wel even de velg/bout verhitten en dan aan de rand van de bout die centerpons erin tikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan