Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik me niet vergis had gixxer bassie nog meerdere liggen.

(voor een iets aggeresiever geluid kun je gewoon 3 gaatjes boren achterin de demper :+)
 
Klopt ronk, heb ook kabelbreuk van mijn teller verlichting. Breuk zit bij het balhoofd. Koplamp gaat ook heel af en toe raar doen als het stuur naar rechts gedraait wordt. Laat beide pas maken als het zo ver is.
 
fors meer geluid zal er niet uitkomen, stationair zal hij klinken als just another lekke uitlaat, rond de 4k zal je het verschil niet eens merken maar als je met 9k+ door een tunnel scheurt zul je het verschil wel merken O-)

--
fotomodelletje in het donker:
BoZjyrk.jpg

Vandaag koplamp aangesloten, ledjes in het dash gebouwd, knipperlichten aangesloten, achterlampjes ververst, stationair afgestelt en een beetje roest gepoetst.

Verder staat nogmeer roest poetsen op de planning samen met het afstellen van de koppeling en remmerij
 
Laatst bewerkt:
Klopt ronk, heb ook kabelbreuk van mijn teller verlichting. Breuk zit bij het balhoofd. Koplamp gaat ook heel af en toe raar doen als het stuur naar rechts gedraait wordt. Laat beide pas maken als het zo ver is.

Bij mij doet hij helemaal niks meer als ik het contact omdraai. Behalve als ik wat friemel met de 4 kabels die vanaf het contactslot naar de lampunit lopen.
 
Hey ik ben stefan en en ik ben samen met mn broertje aan het kijken naar een gs 500 uit "92. Ik heb de eerste pagina van dit topic ff helemaal doorgelezen en zodoende ook maar besloten de advertentie link van de motor hier maar te plaatsen.

Gezien de eerste motor(aprilia rs125) teveel zuipt en nu word gereviseerd en de 2de motor een bonkend motorblok heeft zijn we dus gaan kijken voor een gs500.
Bij deze de link:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Ik hoop dat er positieve reacties komen maar is het een no go dan houd het op.

Er is al wat contact geweest met de eigenaar, hij ging van het weekend een ritje maken om door te geven hoe die rijd en zo ook kunnen wij verder vragen over de motor


Eind van deze dag hebben we de motor bekeken en meegenomen dus mn broertje is nu trotse eigenaar.
Helaas met al die files en dat ik ook nog vanuit den bosch mn broertje moest ophalen heb ik gewoon een halve werkdag in de auto gezeten.

Morgen blok, carbs en evt framedelen schoonmaken, afstellen en gas gas gassen met die zooi :9
 
Eind van deze dag hebben we de motor bekeken en meegenomen dus mn broertje is nu trotse eigenaar.
Helaas met al die files en dat ik ook nog vanuit den bosch mn broertje moest ophalen heb ik gewoon een halve werkdag in de auto gezeten.

Morgen blok, carbs en evt framedelen schoonmaken, afstellen en gas gas gassen met die zooi :9


Gefeliciteerd!

Veel plezier ermee!
 
Eind van deze dag hebben we de motor bekeken en meegenomen dus mn broertje is nu trotse eigenaar.
Helaas met al die files en dat ik ook nog vanuit den bosch mn broertje moest ophalen heb ik gewoon een halve werkdag in de auto gezeten.

Morgen blok, carbs en evt framedelen schoonmaken, afstellen en gas gas gassen met die zooi :9

nicenice!


--
Ik ben vandaag op de 'nieuwe' GS naar het werk, mooi testrondje dacht ik zo. Ze houdt het prima maar spuugt ze erg veel lawaai uit de uitlaat (het halve achterschot is opengebeund.)
met hard remmen schiet de voorvork compleet door naar onder dus ik zal ook nog even opzoek naar nieuwe olie.

als het goed is krijg ik vandaag een pakketje binnen van bassie, dus dan heb ik ook eindelijk een werkende toerenteller, spiegels en een aantal onderdelen om de andere gs straks weer op te bouwen
 
Laatst bewerkt:
@kapiteinkoek, het eerste linkje van werkplaatshandboeken in de OP is stuk.

in de volgende olie goed voor in de voorvork?
(van std. w10 naar w30?)
VOORVORKOLIE SAE-30 FLES 500ML [SAE30] - €5.95 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

ik heb nu het gevoel dat er slootwater in de voorvork zit.


--edit:
Ohja dit kwam uit de tank van het blauwe monster:
Z9244sW.jpg

De tank staat nu met een water/citroenzuur mix op de werkbank maar ik denk niet dat het heel veel helpt want het kraantje is lek..
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaak azijn werkt beter, benzine kraan eraf halen en een soort van isolatie materiaal in steken ofzo, bij mn broertjes zn vorige motor paste er een steel van een kwast in het gat van dr benzine kraan _O-

-Edit- ik heb net pas voor het eerst het aansluitpunt van de benzine kraan gezien, gaat um niet worden met een kwast...
 
Laatst bewerkt:
*O* :t


Schoonmaak azijn werkt beter, benzine kraan eraf halen en een soort van isolatie materiaal in steken ofzo, bij mn broertjes zn vorige motor paste er een steel van een kwast in het gat van dr benzine kraan _O-

citroenzuur werkt ook prima. beetje jammer dat het kraantje zo lek is als een zeef en de halve tank maar schoon is geworden -O-

8AlMhiZ.jpg


kraantje nu volgepropt en afgetaped, hopen dat het vannacht beter gaat
 
Laatst bewerkt:
Doe het meteen goed en gooi er tankcure in. Ook de reiniger gebruiken. Voor €35 nooit meer roest in je tank of carbs. Doorgeroeste tanks zijn toch ook echt een GS500 dingetje en daar is prima wat aan te doen. Ik geniet al jaren van mijn absoluut vlekkeloze tank. Tank van de rode gs staat ook nog op de to-do list want daar zit een lelijke plek in.
 
De gs is vandaag in elkaar gezet maar nu is het volgende aan de hand: met weg rijden bij het stoplicht had de gs voldoende vaart om de koppeling helemaal los te laten maar hij wilde uitvallen mee dat de koppeling los was.
Ook heeft de gs nu opeens last van stotteren en beroerd rijden nadat de carbs(die niet heel vies waren) schoongemaakt zijn.

Toen de motor naar huis gereden werd(bij aankoop) was er helemaal niks aan de hand als alleen dat er constant op PRI gereden moest worden(zo word er nu ook ff gereden).

1 ding waarvan jullie gelijk gaan zeggen dat het vervangen moet worden: 1 inlaat rubber heeft een best diepe scheur(of deze door is is niet zeker), voortijdelijk is deze volgestampt met vloeibare pakking.

Ook zijn de bougies wit.

Tips en suggesties zijn van harte welkom want dit is uiteraard best deprimerend voor de bestuurder die al een miskoop heeft gehad
 
Laatst bewerkt:
De gs is vandaag in elkaar gezet maar nu is het volgende aan de hand: met weg rijden bij het stoplicht had de gs voldoende vaart om de koppeling helemaal los te laten maar hij wilde uitvallen mee dat de koppeling los was.
Ook heeft de gs nu opeens last van stotteren en beroerd rijden nadat de carbs(die niet heel vies waren) schoongemaakt zijn.

Toen de motor naar huis gereden werd(bij aankoop) was er helemaal niks aan de hand als alleen dat er constant op PRI gereden moest worden(zo word er nu ook ff gereden).

1 ding waarvan jullie gelijk gaan zeggen dat het vervangen moet worden: 1 inlaat rubber heeft een best diepe scheur(of deze door is is niet zeker), voortijdelijk is deze volgestampt met vloeibare pakking.

Ook zijn de bougies wit.

Tips en suggesties zijn van harte welkom want dit is uiteraard best deprimerend voor de bestuurder die al een miskoop heeft gehad

Allereerst heb je inderdaad nieuwe inlaatrubbers nodig. Die dingen worden harder en als ze al zo hard zijn dat ze scheuren zijn ze zwaar over de datum. Dat verklaart ook de witte kleur van de bougies (heel arm mengsel).
"Lijmen" met siliconenpakking is geen goed idee, die pakking lost op in benzine. Straks zuigt de motor ineens een pluk pakking op en dat kan foute boel zijn.

Je kan de valse lucht aantonen door met draaiende motor remmenreiniger op de aansluiting van de carburateur op het inlaatrubber of het inlaatrubber en de kop te spuiten.
Ik gok dat de toerenteller het rood in duikt... hou een hand bij de rode dodemansknop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan