Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben voor een k6 aan het kijken. Weet alleen nog niet welke kleur, eerst was het de blauw/witte uitvoering maar nu trek ik toch meer richting de zwarte uitvoering... Welke kleur zit jij naar te kijken?

Yup ;) dezelfde, k6 of 7 in het zwart. Moet wel nog een jaartje wachten, maar ik denk niet dat ik deze gs500f weg kan doen :P
 
Jongens, achter het linker carterdeksel behoort er toch olie te komen?

Negeer het rode cirkeltje, het gaat gewoon om het carter.
full


Ik heb de olie afgelaten en ben bezig met een vloeibare pakking te zetten op het carterdeksel. Een hoop geklooi, ten eerste omdat ik die papieren pakking eraf moet schrapen (2 cm per uur) en dat er eigenlijk een papieren pakking hoort. Nu doe ik er loctite 5910 op...

Morgen ben ik weer verzekerd, over 2-3 dagen krijg ik normaal het ketting linkje. Ik heb nu echt geen zin in verassingen |( |(
 
Laatst bewerkt:
Deze en bijv deze of deze en je bent voor minder dan een tientje klaar. Nog wat diodes plaatsen om de stroomloop goed te sturen rondom je knipperlampje in je cockpit en je bent weer helemaal op orde.

Zien er tof uit. past alleen niet echt bij mijn GS. zag Deze er ook tussen staan. beetje meer die oldscool look. zal ze vanavond ff bestellen.

Thanks for de tip!
 
Ga Volgend jaar sws voor een Abarth 595 kijken, dus dan zal er veel minder op de gs gereden worden. Hooguit 1 of 2x in de week en dan in het weekend.

De gs is redelijk zuinig met benzine en olie verbruik heb ik ook al niet en dat bij 26k km.
 
Jongens, achter het linker carterdeksel behoort er toch olie te komen?

Negeer het rode cirkeltje, het gaat gewoon om het carter.
[afbeelding]

Ik heb de olie afgelaten en ben bezig met een vloeibare pakking te zetten op het carterdeksel. Een hoop geklooi, ten eerste omdat ik die papieren pakking eraf moet schrapen (2 cm per uur) en dat er eigenlijk een papieren pakking hoort. Nu doe ik er loctite 5910 op...

Morgen ben ik weer verzekerd, over 2-3 dagen krijg ik normaal het ketting linkje. Ik heb nu echt geen zin in verassingen |( |(

Daar hoort inderdaad olie te komen. Oude pakking eraf schrapen en een nieuwe pakking op de deksel monteren met een minimale hoeveelheid vloeibare pakking.
 
Ja ik bedoel dus een nieuwe papieren pakking op de deksel lijmen met vloeibare pakking he :P

En nee geen tijd voor de mfmm helaas.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik bedoel dus een nieuwe papieren pakking op de deksel lijmen met vloeibare pakking he :P

En nee geen tijd voor de mfmm helaas.

oh. dat had ik niet door.. maar ik ga toch eerst proberen met alleen de loctite dertussen te doen :P. Als ik die pakking nog moet kopen ben ik pas volgende week weer aan het rijden. Die loctite doet zijn werk ook wel, als ie dan nog zou lekken koop ik natuurlijk die papieren pakking. :')

Jammer, maar misschien volgende keer dan!
 
Laatst bewerkt:
Beetje dealer heeft die pakking voor een tientje de volgende dag in huis. Die van mij doet het in het hoogseizoen in minder dan 24 uur omdat er 2x per dag een koerier onderdelen brengt. Dat hoeft echt geen week te duren.

Morgen ben ik weer verzekerd, over 2-3 dagen krijg ik normaal het ketting linkje. Ik heb nu echt geen zin in verassingen |( |(

Waarom het dan niet meteen goed doen? Pakking kan je eerder in huis hebben dan de schakel.
 
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan
 
Beetje dealer heeft die pakking voor een tientje de volgende dag in huis. Die van mij doet het in het hoogseizoen in minder dan 24 uur omdat er 2x per dag een koerier onderdelen brengt. Dat hoeft echt geen week te duren.

Ah, ja ik vond ze alleen op ebay "gs500 generator gasket", op andere sites vond ik ze niet. Ik koop liever niks bij mijn suzuki dealer, heeft me vorige keer een poot uitgedraaid voor een simpel klusje.

Waarom het dan niet meteen goed doen? Pakking kan je eerder in huis hebben dan de schakel.

Ik zit al flink over m'n budget B|
 
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan

MAN! Met de echte fiets of motorfiets? Wat een smak moet me dat wel niet geweest zijn. Beterschap Ronk.
 
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan

Heftig. Beterschap....
 
Wie ben ik vandaag tegengekomen op de A12? :P

mij mogelijk, rond een uurtje of 1?


Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan

Zo dan.. flinke klap inderdaad. veel beterschap! hou ons op de hoogte van je herstel
 
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan

Bah... Beterschap!

Zal ik anders mensen in de WhatsApp groep gooien die wel naar de MFMM gaan ?.

Voorstander! Als het zover is dan pm ik mijn nummer wel :)
 
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets frontaal op een andere fietser geklapt.
Hij ging een groep inhalen die al op mijn weghelft zaten
Resultaat. Gebroken sleutelbeen. Gebroken rib en een klaplong.
Vanmiddag ben ik geopereerd er is een plaat op mijn sleutelbeen geschroefd
Klaplong zit alweer op zijn plek
Motorrijden zit er dus ff niet in.

De GS blijft nog wat langer stilstaan


Beterschap!


Even een vraagje, ik reed gisteren zo'n 40 km met een gangetje van 120 op de teller over de snelweg en las een olietemperatuur van 80 graden uit (wat ik overigens erg netjes vind), toen kwam ik erachter dat de choke er nog een beetje op stond..toen ik die uit had gezet zat ik binnen 5 minuten op de 100 graden.. Oftewel..volgens mij is de motor veel te arm afgesteld.. :+

Volgende mij kan het toch sowieso geen kwaad om op de choke te rijden?
 

Ziet er netjes uit + genoeg onderhoud gehad afgelopen tijd, ik zou hem gokken op 13/1400 euro (of je dit er ook voor kan vragen is een ander punt.(al zou een motoport hier gewoon 25/2800euro voor vragen))


Even een vraagje, ik reed gisteren zo'n 40 km met een gangetje van 120 op de teller over de snelweg en las een olietemperatuur van 80 graden uit (wat ik overigens erg netjes vind), toen kwam ik erachter dat de choke er nog een beetje op stond..toen ik die uit had gezet zat ik binnen 5 minuten op de 100 graden.. Oftewel..volgens mij is de motor veel te arm afgesteld.. :+

Volgende mij kan het toch sowieso geen kwaad om op de choke te rijden?

-zonder de discussie uit te lokken of dit wel of niet goed is voor je blok- op choke rijdt toch voor geen meter? ik start hem op choke en zodra ik rol druk ik hem er af... Als ik dit niet doe blijft hij te lang in toeren hangen en heb ik een gasreactie van een tomos.
 
Laatst bewerkt:
Beetje dealer heeft die pakking voor een tientje de volgende dag in huis. Die van mij doet het in het hoogseizoen in minder dan 24 uur omdat er 2x per dag een koerier onderdelen brengt. Dat hoeft echt geen week te duren.Waarom het dan niet meteen goed doen? Pakking kan je eerder in huis hebben dan de schakel.

ok ok ok, ik krijg het niet voor mekaar om het werk halfzacht te doen :P . Jij je zin :+
full

Was idd niet te duur, had 2-3x zoveel verwacht, kostte een 9 nog wat.

Ook nog even gevraagd of ik de ketting daar kan laten klinken, dat deden ze gelukkig :t.
 
Olie temperatuur van 80 graden is vrij laag. 100 graden is beter
Als je zonder choke merkbaar minder lekker rijdt
Dus hij reageert niet lekker op het gas
Dan zou het kunnen dat hij te arm staat
Heb je iets veranderd ? Luchtfilter uitlaat of sproeiers ?
Nee ? Dan kan je de oorzaak zoeken in luchtlekkage bij het spruitstuk met de deo proef
Of hij echt te arm staat juinen ze bij de dealer meten. SAV heeft een paar dagen geleden een hele duidelijke uitleg gegeven over carburatie
 
ok ok ok, ik krijg het niet voor mekaar om het werk halfzacht te doen :P . Jij je zin :+
[afbeelding]
Was idd niet te duur, had 2-3x zoveel verwacht, kostte een 9 nog wat.

Ook nog even gevraagd of ik de ketting daar kan laten klinken, dat deden ze gelukkig :t.

die van mij koste 24euro rechtstreeks van suzuki -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan