Dubbeledraaideur
Rookie
Hallo allemaal,
Onlangs had ik een Suzuki Intruder 700V gekocht van een particulier.
Toen ik hem test had gereden leek er niks aan de hand, maar niks is minder waar helaas.
Maar toen ik wilde touren met mn maten naar de Ardenne, had ik problemen...
Het volgende is aan de hand
De motor rijdt echt verschrikkelijk slecht tussen de 80 en 120km/h
Hij stottert dan een beetje, begint te haperen (om het zo maar te noemen). Maar als ik het gas opentrek, dan trekt hij door het stotteren heen. Vervolgens als ik het gas minder tot een kwart van de gashendel, ploft hij enorm in de uitlaten.
Het probleem is soms al vanaf de 70km/h maar soms pas vanaf de 110km/h.
Mn pa en ik hebben de carburateurs nagekeken en schoongemaakt. Maar dit loste het probleem niet op.
Tevens tiks de motor heel erg, alsof er ergens een boutje niet aangedraaid is... (terwijl alle bouten netjes vastzitten).
Helaas kan ik geen compressietest doen, omdat ik niet de juiste compressiemeter heb.
Ook als ik schakel, moet ik hem soms door de tanden schakelen terwijl ik de koppeling volledig indruk.
En hij wilt soms niet naar zn 1 en neutraal. Dan moet ik mn koppeling weer op laten komen en weer indrukken...
Mn vraag is wat kan er aan de hand zijn?
(Ik wilde de motor naar de motorport brengen maar die hebben voorlopig geen tijd).
Oorzaak: Niet originele luchtfilters en geen luchtfilter behuizing. Daar zijn de carburateurs nooit op aangepast...
Onlangs had ik een Suzuki Intruder 700V gekocht van een particulier.
Toen ik hem test had gereden leek er niks aan de hand, maar niks is minder waar helaas.
Maar toen ik wilde touren met mn maten naar de Ardenne, had ik problemen...
Het volgende is aan de hand
De motor rijdt echt verschrikkelijk slecht tussen de 80 en 120km/h
Hij stottert dan een beetje, begint te haperen (om het zo maar te noemen). Maar als ik het gas opentrek, dan trekt hij door het stotteren heen. Vervolgens als ik het gas minder tot een kwart van de gashendel, ploft hij enorm in de uitlaten.
Het probleem is soms al vanaf de 70km/h maar soms pas vanaf de 110km/h.
Mn pa en ik hebben de carburateurs nagekeken en schoongemaakt. Maar dit loste het probleem niet op.
Tevens tiks de motor heel erg, alsof er ergens een boutje niet aangedraaid is... (terwijl alle bouten netjes vastzitten).
Helaas kan ik geen compressietest doen, omdat ik niet de juiste compressiemeter heb.
Ook als ik schakel, moet ik hem soms door de tanden schakelen terwijl ik de koppeling volledig indruk.
En hij wilt soms niet naar zn 1 en neutraal. Dan moet ik mn koppeling weer op laten komen en weer indrukken...
Mn vraag is wat kan er aan de hand zijn?
(Ik wilde de motor naar de motorport brengen maar die hebben voorlopig geen tijd).
Oorzaak: Niet originele luchtfilters en geen luchtfilter behuizing. Daar zijn de carburateurs nooit op aangepast...
Laatst bewerkt: