Suzuki intruder vs800

Leuk project, ik ga deze ook volgen... Zelf vind ik in de basis de intruder niet het mooiste model om te verbobberen (dat is in mijn bescheiden opinie toch de Vulcan 800 of de Shadow 600)

Wat je onder je zadel kan doen, is zo'n nep olietank, oftewel een ronde buis, waar je alle electra en zo in kan proppen.
de intruder is achteraf gezien inderdaad niet de ideale optie, maar hij ligt nu toch uit elkaar.. Dat van de nep olietank vind ik wel een heel goed idee, dat ga ik meenemen. het frame ligt inmiddels bij de poedercoater, dus dat beperkt wel wat, maar een 'olietankje' gaat wel lukken.
 
de intruder is achteraf gezien inderdaad niet de ideale optie, maar hij ligt nu toch uit elkaar.. Dat van de nep olietank vind ik wel een heel goed idee, dat ga ik meenemen. het frame ligt inmiddels bij de poedercoater, dus dat beperkt wel wat, maar een 'olietankje' gaat wel lukken.
om wat inspiratie op te doen, een foto van mijn oude bobber (wat ik nog steeds een enorm mooie motor vind, en me af en toe nog afvraag waarom ik hem weg gedaan heb)

ABLVV85dT_GTRjsg2AYZYFbj2F23GLJiIeIeQ_RjDzgTlLyzvQIfmxSFDq7XWtSk2NeVzGHb4u5S-pYYhM3tvj0vjU8GMZmThB52LPy288TLDIuq3btp-fwNOm8_t4s2T4vTHoqVfHb7fF4UtLaG-BeyBYsGMQ=w1670-h1253-s-no


Bij mijn huidige Virago heb ik het 'gewoon' zo opgelost, en zit de electronica onder het zadel weggepropt (origineel)

ABLVV85O3EKpbQDTV81TzxLuhKkGQL46sMXQ7NLTSQU4lTjLTk5vpHMbEG-MdtRZtFAJkklxEtK4b5lkNwfgVHP9PkdzTKR1wC7hGZMJ-VBtyqLGMV8V7Ktbbbn8w2IJQXj2eqfqZurBSIQjdTlFw-r2X1y4UA=w987-h1316-s-no
 
even een kleien update. de achterbrug hoorde je wat heen en weer schuiven bij het kantelen, daar zat dus roest in. Ik heb er geen mooie foto van gemaakt helaas, maar kon de schroevendraaier zo door het middendeel doordrukken.
op zich logisch, want er zat een gaatje(zo te zien van fabriek af) op de lasnaad waardoor er vocht in kon komen en niet meer eruit kon.
even open slijpen(ja, ik was een beetje lomp):
20231229_122706.jpg

Zoals je kan zien viel er nogal wat roest uit. Roestige plekken eruit geslepen en ene beetje lopen kliederen met het lasapparaat.
1000027897.jpg

Niet heel mooi gelast maar wel roestvrij nu.
Ik liet tot nu toe al het constructieve laswerk door een maatje doen die echt goed kan lassen, maar die emigreert naar Thailand, tijd om zelf goed te leren lassen dus.
De 25e begint mijn lascursus. tijd om ipv skilled te zijn met een haakse slijper ook maar eens een mooie las te kunnen maken.
 
Ik, dacht: nou het toch uit elkaar ligt laat ik ook gelijk de kop even bekijken. Beetje vocht in de inlaatklep. Hij zou even stil hebben gestaan, volgens mij is dat een understatement. Maargoed, is ook wel te fixen.
1000029426.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gespoten, kop weer netjes met nieuwe seals. Misschien dat ik de zijkant van de moelribben nog even afschuur. Of toch niet?
1000029434.jpg
 
Gisteren een andere compressor gekocht van 100 liter met wat meer vermogen dan mijn kleine compressortje. Next, straalcabine, hoef ik daar ook niet meer voor de deur uit.
1000029088.jpg
 
Deze topic ga ik eens in de gaten houden. Hier staat ook nog een intruder 600 :?l jaren weg te roesten achter de schuur. Niet echt een mooie basis om iets mee te doen. De verhoudingen kloppen gewoon niet bij zo'n ding.
Een ander tankje en iets kortere achterveren kunnen al een heel verschil maken zonder het frame te hoeven verzagen. Valt mij nu pas op dat het frame ook wel wat weg heeft van een V-rod frame maar dat geheel terzijde.

Het idee die ik er al eens voor had was om er een soort street tracker van te maken. Hiervoor zou ik als basis een U- vormig zadel subframpje moeten maken, de tank bij het zadel iets omhoog plaatsen en een offroad stuurtje.
Een ander idee dat ik heb is om er een bobber/chopper van te maken in de stijl van de Detroit Brothers Motorcycles.
 
Deze topic ga ik eens in de gaten houden. Hier staat ook nog een intruder 600 :?l jaren weg te roesten achter de schuur. Niet echt een mooie basis om iets mee te doen. De verhoudingen kloppen gewoon niet bij zo'n ding.
Een ander tankje en iets kortere achterveren kunnen al een heel verschil maken zonder het frame te hoeven verzagen. Valt mij nu pas op dat het frame ook wel wat weg heeft van een V-rod frame maar dat geheel terzijde.

Het idee die ik er al eens voor had was om er een soort street tracker van te maken. Hiervoor zou ik als basis een U- vormig zadel subframpje moeten maken, de tank bij het zadel iets omhoog plaatsen en een offroad stuurtje.
Een ander idee dat ik heb is om er een bobber/chopper van te maken in de stijl van de Detroit Brothers Motorcycles.
Volgens mij valt er wel wat van de vx te maken, de tank moet wel lager, de voorvork korter en de achterkant lager en dan maar hopen dat je de bocht nog doorkomt zonder te schrapen. Ik heb al eens van een chopper(tje) een streettracker gemaakt, kan best, maar vind ik een 2 in lijn mooier dan een vtwin.
Van deze kawa ltd440
1000005342.jpg

Naar dit
1000022143.jpg
 
Even een ritje gemaakt naar hbm voor een straalcabine. Ik weet niet of het een verkooppraatje was, maar mijn compressor zou maar net genoeg zijn voor een minuutje stralen, net even getest en hij werkt prima, kan makkelijk een kwartier achter elkaar stralen....verkooppraatjes...
1000030051.jpg


Blij mee, altijd handig en beter dan klooien met een staalborstel enzo.
 
Maar weer ontopic: Ben ook wel weer klaar met vandaag, van den haag naar moordrecht om een straalcabine te kopen, dan naar voorburg, daarna naar Hillegom om een gepoedercoat frame op te halen, weer naar voorburg en nu weer terug naar de haag.
maar het frame en achterbrug zit netjes in de poedercoat, sorry van de aftandse foto, het is een beetje vol hier, ben ook met een cb550 uit77 bezig, een project op zich.
1000030098.jpg
 
Mijn compressor is ook te klein (356l/min bruto met 50l vat). Hij kan het wel trekken maar moet daarvoor constant blijven draaien.
Een volledig uur staan janken heeft dat ding niet graag, er komt wel wat olie uit zweten dan :')
Tijd voor een nieuwe, maar zolang deze niet vastloopt zal hij moeten vechten tot het bittere einde.
 
Zo, weer even verder met de intruder, druk geweest met vanalles behalve dit project, de guzzi had wat liefde nodig en de cb550 zit nu ook schot in.

Ken je dat? ben je lekker bezig alles lijkt te lukken, totdat, jaja daar komtie, je kan dat ene specifieke boutje dat je net nodig hebt nergens vinden. Dan ben je 20 minuten verder voor je erachter bent dat hij op de grond ergens ligt...
Deze rotzak dus.
1000036015.jpg


Blok begint er al beter uit te zien, klepjes weer fris, mooi zwart gespoten, pakkingen erin. Volgende keer maar weer verder.
1000036018.jpg

En dan te bedenken dat hij er zo uitzag
1000026612.jpg

Genoeg voor vandaag, de guzzi de sporen geven en naar huis.
 
Zo, dan ben je ineens bijna een maand verder, druk met vanalles en gisteren haf ik eindelijk weer eens de tijd voor de intruder. Blok zit weer op zijn plaats, tijdelijk de velgen op zijn plaats gezet, de spaken zijn erg verroest, daar moet ik nog iets op bedenken, vervangen of laten spaken, maar dat zal ook wel wat kosten, maar alles wat je op internet 2e hands ziet is ook verroest.
De voorvork heeft ook de nodige liefde gehad.
1000039860.jpg


En nu staat hij er zo bij.
1000043362.jpg
 
Ik vind een verbobte intruder met zo'n veer zadeltje altijd een beetje een matig succes, vanwege de lijn van het intruder subframe. Ik was eens aan het googlen of ik wel goed gelukte voorbeelden kon vinden, en ik kwam deze tegen. Zo'n zadeltasje daar is misschien wel een goed idee, om de lijn van het subframe een beetje te verbloemen:

suzuki-intruder-suzuki-800-intruder-bobber-06-2003-18000-km_217811213.jpg

(foto van een verwijderde verkoop advertentie, dus vandaar de matige resolutie)
 
Ik vind een verbobte intruder met zo'n veer zadeltje altijd een beetje een matig succes, vanwege de lijn van het intruder subframe. Ik was eens aan het googlen of ik wel goed gelukte voorbeelden kon vinden, en ik kwam deze tegen. Zo'n zadeltasje daar is misschien wel een goed idee, om de lijn van het subframe een beetje te verbloemen:

suzuki-intruder-suzuki-800-intruder-bobber-06-2003-18000-km_217811213.jpg

(foto van een verwijderde verkoop advertentie, dus vandaar de matige resolutie)
Dit vind ik dus leuke feedback, thnx. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit wil doen, ik dacht er aan om een nep olietankje te maken om de electronica in te verstoppen, maar dit zou ook wel een leuke kunnen zijn en ook handig om dingen mee te nemen.
 
Een mooi 21 inch voorwiel, achterwiel en een voorvork gevonden. Snel bestellen, voor het weg is.
 
Het is makkelijk om geld uit te geven en dure en/of nieuwe onderdelen te kopen, maar als je een budget hebt moet je soms wat geduld hebben voor je onderdelen tegen voor een net bedrag tegen komt. De velgen spuiten was natuurlijk goedkoper, maar een beetje bling hoort ook wel weer op een intruder he? In ieder geval in mijn hoofd wel.
Voorband is onder weg, maar de wielen, voorvork en achterband is al binnen. We kunnen weer verder met opbouwen.
1000046453.jpg
 
Ik vind een verbobte intruder met zo'n veer zadeltje altijd een beetje een matig succes, vanwege de lijn van het intruder subframe. Ik was eens aan het googlen of ik wel goed gelukte voorbeelden kon vinden, en ik kwam deze tegen. Zo'n zadeltasje daar is misschien wel een goed idee, om de lijn van het subframe een beetje te verbloemen:

suzuki-intruder-suzuki-800-intruder-bobber-06-2003-18000-km_217811213.jpg

(foto van een verwijderde verkoop advertentie, dus vandaar de matige resolutie)

Kwam er net nog een tegen met zo'n een tasje daar. Ziet er lang niet slecht uit denk ik!
f6d041d20a8f4262b302ab4eaf247522.jpg


En iets wat op een zwart tankje of afdek plaatje lijkt aan de andere kant.
dd5e0936fda5785ec809a2a76b760c1c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kwam er net nog een tegen met zo'n een tasje daar. Ziet er lang niet slecht uit denk ik!
f6d041d20a8f4262b302ab4eaf247522.jpg


En iets wat op een zwart tankje of afdek plaatje lijkt aan de andere kant.
dd5e0936fda5785ec809a2a76b760c1c.jpg
Dat ziet er zeker goed uit en een beetje bergruimte is ook wel prettig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan