Mijn motor, Suzuki GSR600 uit 2007, heeft een 16,5 liter tank volgens fabrieksopgave.
Bij een verbruik van 1:17 komt dit neer op een theoretische actieradius van 280km.
In de praktijk rijd ik ook 1:17. Bij mij begint het eerste reserve-symbool al bij 150km te knipperen, vanaf 200km beginnen alle alarmbellen af te gaan en enkele kilometers verder valt hij daadwerkelijk stil. Praktijk actieradius is dus max 210 a 220km. Daarna valt hij ook niet meer te starten, totdat hij weer benzine krijgt.
Er gaat dan echter maar 13,5 liter in. Er zou dus nog 3 liter in de tank moeten zitten, welke onbruikbaar is.
Ik ben op zoek naar tips hoe ik dit het beste kan onderzoeken - en beter nog: verhelpen.
Direct onder de tankdop zit een soort brug, waardoor je niet volledig de tank in kan kijken.
In de praktijk heb ik er last van omdat dagtrips vaak 230-250km zijn, en niet alle voorrijders voorstander zijn van tussentijdse tankstops. Afgelopen week ben ik (weer) samen met een zestal andere GSR600's op vakantie geweest, wat een referentiekader kan zijn. Mijn verbruik is normaal. De maximaal te gebruiken tankinhoud en de tijd waarop de reserve-symbolen bij mij aanspringen, verschilt erg met de rest.
Bij een verbruik van 1:17 komt dit neer op een theoretische actieradius van 280km.
In de praktijk rijd ik ook 1:17. Bij mij begint het eerste reserve-symbool al bij 150km te knipperen, vanaf 200km beginnen alle alarmbellen af te gaan en enkele kilometers verder valt hij daadwerkelijk stil. Praktijk actieradius is dus max 210 a 220km. Daarna valt hij ook niet meer te starten, totdat hij weer benzine krijgt.
Er gaat dan echter maar 13,5 liter in. Er zou dus nog 3 liter in de tank moeten zitten, welke onbruikbaar is.
Ik ben op zoek naar tips hoe ik dit het beste kan onderzoeken - en beter nog: verhelpen.
Direct onder de tankdop zit een soort brug, waardoor je niet volledig de tank in kan kijken.
In de praktijk heb ik er last van omdat dagtrips vaak 230-250km zijn, en niet alle voorrijders voorstander zijn van tussentijdse tankstops. Afgelopen week ben ik (weer) samen met een zestal andere GSR600's op vakantie geweest, wat een referentiekader kan zijn. Mijn verbruik is normaal. De maximaal te gebruiken tankinhoud en de tijd waarop de reserve-symbolen bij mij aanspringen, verschilt erg met de rest.
Laatst bewerkt: