Te arm mengsel! Oplossing..?? HELP

Loemoemba1

Rookie
10 jul 2021
26
2
Hallo allen,

Ik heb sinds vorig jaar 2 open uitlaten. Mooi geluid maar de klappen die eruit komen zijn absurd. Opzich zijn ze niet megahard maar vooral heel erg vaak. ik hoef maar een klein beetje van het gas af te gaan (Snelheid maakt niet uit) en hij begint echt te knallen als een gek. Ik heb zelf al eens geprobeerd om het mengsel rijker te krijgen, maar het lukt met niet om die knallen minder te krijgen.

- Is er iemand die weet hoe ik van die knallen af kom? (en dan ook echt er van af).
- Weet iemand waar ik dit kan laten doen?
- Zijn er mensen op dit forum die dit kunnen en toevallig in Drenthe wonen in de regio van Hoogeveen? Ik betaal je graag uiteraard!

Ik merk dat ik het rijden minder plezierig doe, dit komt omdat ik door woonwijken heen knal (letterlijk). Het geluid (zonder de knallen) is overigens TOP!
 
Deze

Deze tips allemaal uitgevoerd. Geen/Nauwelijks effect :)
 
Hallo allen,
- Is er iemand die weet hoe ik van die knallen af kom? (en dan ook echt er van af).
- Weet iemand waar ik dit kan laten doen?
- Zijn er mensen op dit forum die dit kunnen en toevallig in Drenthe wonen in de regio van Hoogeveen? Ik betaal je graag uiteraard!

Ik merk dat ik het rijden minder plezierig doe, dit komt omdat ik door woonwijken heen knal (letterlijk). Het geluid (zonder de knallen) is overigens TOP!

Of het mengsel goed is en in welk toerengebied de motor te rijk of te arm staat.
Als je in je buurt van Goes woont is Ruud Frederiks zeker een aanrader.
 
dat knallen komt door een te arm mengsel.
dat ontbrand dan niet goed in de cilinder, maar wel in de uitlaat.
met de open uitlaten is er een rijker mengsel nodig dan met de vorige uitlaat.
je kunt proberen om de mengselschroeven wat verder open te draaien.
als dat niet helpt, dan kun je een iets grotere stationair sproeier proberen.
 
dat knallen komt door een te arm mengsel.
dat ontbrand dan niet goed in de cilinder, maar wel in de uitlaat.
met de open uitlaten is er een rijker mengsel nodig dan met de vorige uitlaat.
je kunt proberen om de mengselschroeven wat verder open te draaien.
als dat niet helpt, dan kun je een iets grotere stationair sproeier proberen.
een te arm mengsel is een overschot aan zuurstof...Dat volgens jouw redenatie niet goed kan verbranden, maar in de open uitlaat waar er nog meer zuurstof bij kan komen, gaat dat wel ontbranden????
het kan zijn:
Kleppen te strak
vervroeger werkt niet goed
ontsteking
mengsel
synchronisatie
lek vacuuumsysteem
milieusysteem..
en nog meer
 
Veel gehoorde misconceptie.

Bij bijvoorbeeld dragpipes is het niet zo dat de motor te arm loopt door de open pijpen, maar dat de uitlaatpulse niet onderbroken wordt in de uitlaat en de pulse terugslaat richting de klep waardoor er minder vers mengsel te ontbranden valt.

Dat is de reden dat er vroeger vaak grote vleugelmoeren e.d. in dragpipes werden gezet.
dat knallen komt door een te arm mengsel.
dat ontbrand dan niet goed in de cilinder, maar wel in de uitlaat.
met de open uitlaten is er een rijker mengsel nodig dan met de vorige uitlaat.
je kunt proberen om de mengselschroeven wat verder open te draaien.
als dat niet helpt, dan kun je een iets grotere stationair sproeier proberen.
 
en toch is het in de eerste plaats te arm mengsel.

Veel gehoorde misconceptie.

Bij bijvoorbeeld dragpipes is het niet zo dat de motor te arm loopt door de open pijpen, maar dat de uitlaatpulse niet onderbroken wordt in de uitlaat en de pulse terugslaat richting de klep waardoor er minder vers mengsel te ontbranden valt.

Dat is de reden dat er vroeger vaak grote vleugelmoeren e.d. in dragpipes werden gezet.
je verandert iets wezenlijks aan het blok en dan is de kans groot dat het opnieuw afgesteld moet worden. oorzaak van de knallen zijn dus niet de veranderde uitlaat, maar het niet aanpassen van het mengsel.
 
Laatst bewerkt:
en toch is het in de eerste plaats te arm mengsel.


je verandert iets wezenlijks aan het blok en dan is de kans groot dat het opnieuw afgesteld moet worden. oorzaak van de knallen zijn dus niet de veranderde uitlaat, maar het niet aanpassen van het mengsel.
Als de verbrandingsruimte bijvoorbeeld 70% vers mengsel bevat en 30% verbrandde gassen, dan is de motor rijker laten lopen geen oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan