Tips gevraagd voor gebied motorvakantie oktober

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Het was niet mijn bedoeling om dit jaar met de motor op vakantie te gaan. Ik heb de hele zomer doorgewerkt en ik heb de eerste twee weken van oktober pas mijn 'zomervakantie'. De bedoeling was om in die periode samen met vriendin een of twee weken richting de zon te vertrekken.

Echter doordat ze vorige week aangenomen is bij een nieuwe werkgever is er een kans dat ze in mijn vakantieperiode geen vrij kan krijgen. Nou zit ik dus te denken om in die periode TOCH een of twee weekjes met de motor er op uit te gaan.

Ik ben ik eerdere motorvakanties al naar de Zuid-Franse kust geweest en heb heel wat Alpenpassen gereden. Prima om dat nog een keer te herhalen, maar wellicht hebben jullie andere tips van gebieden die je als motorrijder een keer gereden MOET hebben.

Houdt er echter wel rekening mee dat het dus gaat om de eerste twee weken van oktober en ik de pest heb aan het rijden in de regen. Dus ik heb zo'n vermoeden dat gebieden als Schotland of Noorwegen/Zweden geen optie zijn (correct me if I'm wrong).
 
Hoi, Wat dacht je van het Erzgebergte, in de buurt Chemnitz/Dresden.
Prachtige weggetjes, de MZ fbriek, het mooiste motorenmuseum van Europa ( Augustusburg), goedkope pensionnetjes, nog goedkopere restaurantjes......
 
wij zijn net terug van een vakantie uit zuid frankrijk, dit keer de kust bij perpignan, en ik moet zeggen, de wegen daar zijn VEEEEEELLLLLL mooier dan in cote-d'ázur
Ik kan je de kustweg van perpignan tot aan lorett aanbevelen, maar de ultime wegen vind je van en naar ANDORRA.
Dat is trouwens een perfect vakantieparadijs rond die tijd.
een lokale motorrijder heeft ons meegenomen, en heeft ons verteld dat het daar tot aan december / half januarie gewoon 20 graden en meer is, en nieuwjaar vieren doen ze daar buiten met een BBQ. EN ANDORRA is belastingvrij, dus litertje wiskey 3 euro, pakje smokes 1,80, goedkope benzine, zou zo weer terugrijden......
 
Yep, ik kom met enige regelmaat in de Pyreneën en rond die tijd kun je er nog bijzonder goed zijn. Geen 100% mooi weer garantie, 't kan er ook wel spoken maar over het algemeen zal de temperatuur er rond de 20-25gr zijn. Moet er ook niet van staan te kijken dat je dan nog een dag of wat richting de 30gr krijgt!
 
Het was niet mijn bedoeling om dit jaar met de motor op vakantie te gaan. Ik heb de hele zomer doorgewerkt en ik heb de eerste twee weken van oktober pas mijn 'zomervakantie'. De bedoeling was om in die periode samen met vriendin een of twee weken richting de zon te vertrekken.

Echter doordat ze vorige week aangenomen is bij een nieuwe werkgever is er een kans dat ze in mijn vakantieperiode geen vrij kan krijgen. Nou zit ik dus te denken om in die periode TOCH een of twee weekjes met de motor er op uit te gaan.

Ik ben ik eerdere motorvakanties al naar de Zuid-Franse kust geweest en heb heel wat Alpenpassen gereden. Prima om dat nog een keer te herhalen, maar wellicht hebben jullie andere tips van gebieden die je als motorrijder een keer gereden MOET hebben.

Houdt er echter wel rekening mee dat het dus gaat om de eerste twee weken van oktober en ik de pest heb aan het rijden in de regen. Dus ik heb zo'n vermoeden dat gebieden als Schotland of Noorwegen/Zweden geen optie zijn (correct me if I'm wrong).

We zijn in augustus drie weken met de motor op vakantie geweest en hebben bijna vijf duizend kilometer gereden :9 Bestemmingen: Passeau Duitsland, Fakersee Oostenrijk, Vsar Kroatië en via Slovenië naar Lago d'Iseo Italië. Daarna via Süd-Tirol, Oostenrijk en Duitsland terug naar Nederland.
Drie van de éénentwintig dagen regen gehad, dus......... 8-)

Maar is het verstandig op twee weken in Oktober erop uit te trekken met de motor?
Is op zicht niet de beste tijd van het jaar om op motor op vakantie te gaan.
Je bent niet net als bij een vliegtuig binnen vier uur op je bestemming, dus alle weersveranderingen kun je dan voor je kiezen krijgen.

Persoonlijk zou ik voor een motorvakantie wachten op volgend jaar.
Juni zou kunnen, Juli en augustus zeker en september zou kunnen.
 
Italie, de Dolemieten.
Zeer populair bij motorrijders.
Mooie omgeving en lekkere (haarspeld)bochten.

:] :] :]
 
Hoi,

Wel gaan in oktober hoor, kan nog prima. Landen zoals Schotland, Noorwegen zijn een aanrader, maar zeker niet in oktober. Ik weet niet hoeveel je op een dag wilt rijden maar dan is het daar toch al een stuk donkerder en kouder.

Is Spanje geen optie? Desnoods rijd je naar Duitsland en ga je met de trein. Je hebt in 2 weken misschien niet genoeg tijd om heen en weer te rijden.

Ik zou zeker gaan, de Alpen zou ik niet doen vooral niet als je ze al gezien hebt en 's avonds is het snel donker.

Ben benieuwd wat je gaat doen.
groetjes Chantal
 
Hoi,

Wel gaan in oktober hoor, kan nog prima. Landen zoals Schotland, Noorwegen zijn een aanrader, maar zeker niet in oktober. Ik weet niet hoeveel je op een dag wilt rijden maar dan is het daar toch al een stuk donkerder en kouder.

Is Spanje geen optie? Desnoods rijd je naar Duitsland en ga je met de trein. Je hebt in 2 weken misschien niet genoeg tijd om heen en weer te rijden.

Ik zou zeker gaan, de Alpen zou ik niet doen vooral niet als je ze al gezien hebt en 's avonds is het snel donker.

Ben benieuwd wat je gaat doen.
groetjes Chantal

Ik lees toch meer nadelen als voordelen,als je in oktober op vakantie gaat.
Wil je 100% genieten van het motorrijden dan kun je toch beter vroeger in het seizoen gaan.
 
Is Spanje geen optie? Desnoods rijd je naar Duitsland en ga je met de trein.

Daar heb ik ook al aan zitten denken ...... alleen zie ik een beetje op tegen het feit dat mijn motor dan vastgesjort moet worden op die treinwagon. Maar het is zeker een optie.
 
Ik ben twee keer op vakantie geweest in Duitsland en heb in twee verschillende motorhotels geslapen. Geweldige omgeving om te motorrijden, geweldig hotel, prima sfeer en niet eens zo ver naast de deur (vijf uur rijden ongeveer)

Klik
 
Je kunt ook naar Noorwegen gaan. In principe is het in de herfstvakantie/oktober nog boven de nul graden en helemaal toeristenvrij. Dat was het tenminste vorig jaar toen ik er met FBW was. Je kunt je helemaal het snot voor de ogen rijden aan bochtige weggetjes rond Oslo ;)
 
Als je 2 weken vakantie hebt zou ik naar Spanje gaan. Gewoon via de Franse autoroutes naar spanje,als je gewoon lekker doorrijdt haal je dat met gemak in 2 dagen. Binnen 3 dagen zit je zelfs in Zuid-Spanje. En daar is het wat het weer betreft nog heel goed in oktober. En daarbij is Spanje een fantastisch land om te rijden.
De Alpen zou ik niet doen in oktober,te koud en kans op sneeuw in de hogergelegen gebieden.

Veel plezier alvast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan