"TL-1000 rijders deel-5"

wanneer volgende meeting?

  • 1e paasdag?!

    Stemmen: 1 5,9%
  • 2e paasdag?!

    Stemmen: 12 70,6%
  • Ligt an ut weer

    Stemmen: 3 17,6%
  • andere datum!

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een vraagje, hebben we iemand met persoonlijke ervaring die een R heeft en een S ook gereden heeft of andersom!?

Buiten de voor de hand liggende verschillen van de overbrenging ben ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de verschiilen in stuurgedrag enzovoort! Tesnlotte hebben ze toch allebei een heel ander frame.

Als je nog ff een 3tal maanden geduld hebt dan kunnen Kanarie en ik de ervaringen op dit medium plaatsen :+
 
Vond er idd eigenlijk maar 1 ding ontzettend gaaf mee, en dat waren de wheelie`s. Je knalt m omhoog en hoppa lekker rustig cruisen tot ie bij de 190 de begrenzer in liep *D

En wat dat trouwen betreft, jij wel _O-

psies dat leek me dus weer leuk aan die nieuwere fietsen zoals de zx10r, die loop maar 167 in zn 1 ofzo en dan hebbie er nog een paar over :}
 
Is ook wel heel leuk hoor...2 maandjes todat je denkt... van hee waarom slijt mn voorwiel niet?? _O- die nieuwe 1000´s zijn zo makkelijk op t achterwiel te krijgen en als ik met mn TLR naast een 4 cilinder 1000 stond waren de eerste 300 meter voor mij hoor!!! *D

mijn buddies rijden op een gix1000 K5 een 1000RR (blade) een 750 K4 een 600 K5 en een sradje 600... en ik dan de 1000 K2 maar in de ardennen toen nog met mn TLR werd ik afgestraft door de 1000 K5 en de RR... logisch!! en de 750K4 en ik gingen gelijk op.. maar klaverbladje deil A15 of hoevelaken A28 was ik de man met mn TLR!!en stopligtje sprinten ook... _O-

Tis dus net maar wat je wilt...ik heb er liever eentje die terugbijt!!! _O-
 
Is ook wel heel leuk hoor...2 maandjes todat je denkt... van hee waarom slijt mn voorwiel niet?? _O- die nieuwe 1000´s zijn zo makkelijk op t achterwiel te krijgen en als ik met mn TLR naast een 4 cilinder 1000 stond waren de eerste 300 meter voor mij hoor!!! *D

mijn buddies rijden op een gix1000 K5 een 1000RR (blade) een 750 K4 een 600 K5 en een sradje 600... en ik dan de 1000 K2 maar in de ardennen toen nog met mn TLR werd ik afgestraft door de 1000 K5 en de RR... logisch!! en de 750K4 en ik gingen gelijk op.. maar klaverbladje deil A15 of hoevelaken A28 was ik de man met mn TLR!!en stopligtje sprinten ook... _O-

Hehe, ik ken t..
Tis dus net maar wat je wilt...ik heb er liever eentje die terugbijt!!! _O-

:^
 
Is ook wel heel leuk hoor...2 maandjes todat je denkt... van hee waarom slijt mn voorwiel niet?? _O- die nieuwe 1000´s zijn zo makkelijk op t achterwiel te krijgen en als ik met mn TLR naast een 4 cilinder 1000 stond waren de eerste 300 meter voor mij hoor!!! *D

mijn buddies rijden op een gix1000 K5 een 1000RR (blade) een 750 K4 een 600 K5 en een sradje 600... en ik dan de 1000 K2 maar in de ardennen toen nog met mn TLR werd ik afgestraft door de 1000 K5 en de RR... logisch!! en de 750K4 en ik gingen gelijk op.. maar klaverbladje deil A15 of hoevelaken A28 was ik de man met mn TLR!!en stopligtje sprinten ook... _O-

Tis dus net maar wat je wilt...ik heb er liever eentje die terugbijt!!! _O-

ja heb welles gereden op de r6 van een neef van me en een gixxer750 k1 maar ik vond het maar tamme eendjes.... en het zweren bij het gegil van een 4cil ben ik ook redelijk van op teruggekomen want ik vindt die drammende klappen toch ook wel heel erg mooi :9~
 
Ik voor zie een TL1000 boek met gebundelde uitspraken van de mensen die met liefde op hun TL rijden en die er aan terugdenken 8-)

@ JAY, KANARIE en SBdavid2 geweldige omschrijvingen mannen...!!!!

Hehehe, misschien leuk om deze stukken in de beginpost te zetten... O-)
Iedereen die wil weten wat een TL is en doet met je staat daar wel in. :9
 
Nog een vraagje, hebben we iemand met persoonlijke ervaring die een R heeft en een S ook gereden heeft of andersom!?

Buiten de voor de hand liggende verschillen van de overbrenging ben ik eigenlijk ook wel erg benieuwd naar de verschiilen in stuurgedrag enzovoort! Tesnlotte hebben ze toch allebei een heel ander frame.

Hier ben ik dus ook echt benieuwd naar..... de TL-s is mijn eerste motor en als ik die treurige verhalen hoor... kan ik hem maar beter houden ook :)

Maar zit er nu veel verschil tussen (qua zithouding zkr) maar bijvoorbeeld power scheelt bijna niks dacht ik bij de S en de R.. ik vind de R zelf dikker.. maar dat was nu eenmaal het prijsverschil waar ik geen geld voor had... heb er nu zo'n 7.500 mee gereden en heb het gevoel dat ik hem helemaal ken (al wordt je soms toch wel weer is verrast :] ).... maar zit eigenlijk ook wel weer aan iets anders te denken.. sp1 - 750 K4 enz...

Er zijn zoveel fietsen moet toch wel wat vergelijkend maar beter te koop zijn...
 
Laatst bewerkt:
misschien komt t omdat t bijna kerst is... :r _O-

hee maar weet iemand ongeveer wat t kost om t blok te blueprinten.... ik heb mn budget´tering´ :X bijna af...
weet ik hoeveel ribben me t gaat kosten... ;(
 
Hier ben ik dus ook echt benieuwd naar..... de TL-s is mijn eerste motor en als ik die treurige verhalen hoor... kan ik hem maar beter houden ook :)

Maar zit er nu veel verschil tussen (qua zithouding zkr) maar bijvoorbeeld power scheelt bijna niks dacht ik bij de S en de R.. ik vind de R zelf dikker.. maar dat was nu eenmaal het prijsverschil waar ik geen geld voor had... heb er nu zo'n 7.500 mee gereden en heb het gevoel dat ik hem helemaal ken (al wordt je soms toch wel weer is verrast :] ).... maar zit eigenlijk ook wel weer aan iets anders te denken.. sp1 - 750 K4 enz...

Er zijn zoveel fietsen moet toch wel wat vergelijkend maar beter te koop zijn...

Dat gevoel houd je altijd, omdat t gras bij de buren nou eenmaal altijd groener LIJKT!!!! SP1 is een superfiets maar een mak lammetje vergeleken met onze TL. Alees gaat makkelijk als bij een 600 cc`tje. K4 soes 750 heb ik niet gereden maar de fietsen van tegenwoordig worden er niet moeilijker berijdbaar op ;)

Kortom

TL roelsssssssssss :+
 
Ik heb wel gereden op de 750 K4.... stuurt super enzo best mee te wheelien hoor...
maar als je op t rechte stuk zit.. en je draait t gas dicht en dan weer open moet je egt wachten todat die opakt.... vet irritant...ga dan egt voor een 1000 k3 of als je t geld heb de K5... en de sp1 neeeee!!!!!!! de 2 ook niet dat is egt zonde.... |( vind ik...
 
Ik heb wel gereden op de 750 K4.... stuurt super enzo best mee te wheelien hoor...
maar als je op t rechte stuk zit.. en je draait t gas dicht en dan weer open moet je egt wachten todat die opakt.... vet irritant...ga dan egt voor een 1000 k3 of als je t geld heb de K5... en de sp1 neeeee!!!!!!! de 2 ook niet dat is egt zonde.... |( vind ik...

Daar zeg je wat, merk je zo en zo steeds meer bij die nieuwe fietsen, alles gaat meer en meer electronisch en daardoor lijkt alles steeds langer te duren :N

Geef maar een gooi dat t door de electro komt maar wat ik wel weet is dat bij fietsen van voor 2000 alles veel duidelijker voelbaar is en veel duidelijker reageerd.
 
mensen... hier een verdrietige ex TLR rijder nu op een gix 1000 k2...

ik heb al enige tijd spijt van de verkoop van mn TLR zwart/zilver (de mooiste).
Ik rij nu een jaartje op de gix1000 K2 (high mount SB2) maar dat is lang niet zo bizar als mn TLRetje ;( ... Nou vond ik vandaag ook nog een paar filmpies van mij en mn TLR :( .. en nu ben ik weer helemaal verkocht!!! dat geluid!! (hotcams ook laser bochten) wat moet ik doen!!! kan ik mn k2 gewoon nog inruilen voor een TLR?? ik krijg bij safe nog 9500 voor mn gix... dus overwaarde... je hebt al een hele mooie TLR voor 8000... ik zei altijd: Een TL1000R rij je niet voor even... maar voor je hele leven!! wat een superfiets was dat..maar ja je wilt tog eens wat anders blijkbaar..

ik hoor t wel...hoe jullie erover denken..

groeten verdrietige Ex TLR rijder... -O-

wat maak je je nou druk jij hebt tenminste een Gix 1000
Ik niet

..................

Maar wel een hele mooie 750
 
De TLR is gewoon bruut.
Op het moment dat je hem al start, dan voel je grond al trillen.
Heel de machine staat te trillen, te stampen... Te leven. :Y
Dan stap je op, zet hem in eerste versnelling en laat de koppeling rustig opkomen. Hierbij voel je al wat een enorme kracht erin zit. Hij loopt een partij te brullen en te schudden en je bent alleen nog maar aan het warmrijden.
De eerste bochten komen eraan en je moet werken om hem erdoorheen te krijgen. Je moet altijd het gas erop houden, laat je los dan ga je rechtdoor. Hij heeft zijn eigen wil en de enige manier om erop te rijden is je aanpassen aan zijn karakter.

Nu de 4 cilinder;
Je start hem, je voelt op geen enkele manier dat hij al staat te draaien.
Er komt een beetje herrie uit, maar geen emotie.
Je stapt op, er zit kracht in maar komt bij lange na niet met zoveel bruut geweld eruit als bij de TL. Je moet altijd hoog in toeren rijden om lekker door te kunnen rijden. Constant ben je aan het racen, aan het jagen.
Op zich heeft dat ook wel wat, alleen kan het gewoon op heel veel plaatsen niet. Dus zit je je te vervelen en heb je bij lange na niet de fun die een Twin geeft.



JAJAJAJA we weten het nou wel ;(
 
ja en dan publiceren we een boek!!!!

To live and die with a TL1000R...
written by Jaymen, kanarie en ik...

egt goed idee!!! :}
 
ja en dan publiceren we een boek!!!!

To live and die with a TL1000R...
written by Jaymen, kanarie en ik...

egt goed idee!!! :}


Nu ben ik t zat B|
Het is JAYMN

En verder ben ik t wel met je eens... dus

:^

Ps. who is "ik" :?




:+
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan