TomTom Rider 40 en 400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste MFers,


Mijn naam is Joël en ik ben een medewerker van de Customer Support van TomTom.

De komende tijd zal ik actief zijn op jullie prachtige forum om vragen te beantwoorden over de nieuwe Rider-serie die onlangs is uitgebracht. Tevens ben ik uiteraard zeer geïnteresseerd in jullie ervaringen en suggesties.

Het is wellicht waardevol te vermelden dat ik hier geen uitgebreide technische ondersteuning zal (kan) geven. Vragen die deze technische ondersteuning vereisen, zal ik doorverwijzen naar onze support.

Dus, fire away!


Vriendelijke groeten,


Joël


Welkom Joël *O*

Ben benieuwd naar de reacties van de MF testgroep. Hopenlijk komen hun ervaringen hier ook in het topic.

Ben zelf een gebruiker van de Rider5 en al zeer tevreden. Volg de ontwikkeling van de nieuwe Rider nauwlettend ;) Een nieuwe 'betere' gadget voor op de motor is altijd leuk
 
Ik mis het verhaal van de POI's. Dat was met nieuwe serie auto nav's ook een kwestie: Het zelf kunnen plaatsen van POI-files. Niet alleen van SCDB, maar ook de campings van Archies. Motorhotels, etc, etc.

Mijn prio's:

1. Route oppikken op willigkeurig moement/plaats
2. Connectie kunnen maken met kabel - PC/MAC
3. POI's kunnen laden

Dus de banden met Tyre aanhalen en gaan met die banaan.

Wat mij betreft als eerste feedback, of deze zaken uberhaupt op 'de lijst' staan.
Ik lees hier dat Tyre werkt aan een connectie. Dus het zenden van routes naar de 400, zonder de SD kaart te hoeven verwijderen. Is dat zo? Betekent dan dat meteen dat ook de POI-files overgedragen kunnen worden?

Dan heb je 2 en 3 klaar en hoef alleen 1 opgelost te worden. Ik zeg expres opgelost, want wat mij betreft is dat een bug. ;)

Alvast dank voor je antwoorden/tijd.

Marten
 
Laatst bewerkt:
Ik mis het verhaal van de POI's. Dat was met nieuwe serie auto nav's ook een kwestie: Het zelf kunnen plaatsen van POI-files. Niet alleen van SCDB, maar ook de campings van Archies. Motorhotels, etc, etc.

Mijn prio's:

1. Route oppikken op willigkeurig moement/plaats
2. Connectie kunnen maken met kabel - PC/MAC
3. POI's kunnen laden

Dus de banden met Tyre aanhalen en gaan met die banaan.

Wat mij betreft als eerste feedback, of deze zaken uberhaupt op 'de lijst' staan.
Ik lees hier dat Tyre werkt aan een connectie. Dus het zenden van routes naar de 400, zonder de SD kaart te hoeven verwijderen. Is dat zo? Betekent dan dat meteen dat ook de POI-files overgedragen kunnen worden?

Dan heb je 2 en 3 klaar en hoef alleen 1 opgelost te worden. Ik zeg expres opgelost, want wat mij betreft is dat een bug. ;)

Alvast dank voor je antwoorden/tijd.

Marten

Inderdaad punt 1 :N route moet je op elk willekeurig punt op kunnen pakken. Of wellicht heeft Joël wel een workaround of de gouden tip
 
Nou Joël,

Het eerste probleem heb ik al te pakken. De Rider is met geen mogelijkheid te koppelen aan mijn nieuwe account. Dus kan niets met de Rider op de pc. Dus ook geen Tyre pro. Lastig, maar nog geen ramp.
Mailtje naar support gestuurd, hopelijk snel een oplossing.
 
Hans, ik had je al via Fb bericht.
Maar voor de meelezers: Mydrive staat er op. Drivers staan er op, pc ziet ook de rider, zelfs de tomtom site.
Alle verdere pc instellingen gecontroleerd, maar de mydrive blijft hangen in het scherm dat het apparaat gekoppeld wordt met je account. In hetzelfde scherm is ook te zien dat de rider400 verbonden is met de pc.
Dus een beetje maf. Ook op een andere pc hetzelfde resultaat.

De laatste paar pogingen gaat het na een paar minuten weer anders. Opeens krijg je de pagina weer dat je een apparaat moet gaan koppelen en ik wordt dan ook meteen afgemeld bij mydrive. Trek ik de USB kabel eruit, krijg ik de melding van de pc dat ik iets verwijder, dus het is geen aansluit of kabel probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Joël,

Kan je iets specifieks zeggen over wanneer de rider 400 premium pack leverbaar is?

Gr
Niels
 
Laatst bewerkt:
Ik mis het verhaal van de POI's. Dat was met nieuwe serie auto nav's ook een kwestie: Het zelf kunnen plaatsen van POI-files. Niet alleen van SCDB, maar ook de campings van Archies. Motorhotels, etc, etc.

Mijn prio's:

1. Route oppikken op willigkeurig moement/plaats
2. Connectie kunnen maken met kabel - PC/MAC
3. POI's kunnen laden

Dus de banden met Tyre aanhalen en gaan met die banaan.

Wat mij betreft als eerste feedback, of deze zaken uberhaupt op 'de lijst' staan.
Ik lees hier dat Tyre werkt aan een connectie. Dus het zenden van routes naar de 400, zonder de SD kaart te hoeven verwijderen. Is dat zo? Betekent dan dat meteen dat ook de POI-files overgedragen kunnen worden?

Dan heb je 2 en 3 klaar en hoef alleen 1 opgelost te worden. Ik zeg expres opgelost, want wat mij betreft is dat een bug. ;)

Alvast dank voor je antwoorden/tijd.

Marten

Beste Joël,

Ik weet niet goed hoe andere klanten zich momenteel voelen, maar ik ben degene die net een tomtom rider 400 heeft gekocht met als doel een motorreis te maken binnen zeer korte tijd...
En zoals op enkele dagen al is gebleken sinds de verkoop ervan (ik heb de rider 400 2 dagen geleden gekocht), is het toestel helemaal nog niet op orde!. De problemen zijn ondertussen bekend:
1: routes importeren (via tyre),
2: geïmporteerde routes op het toestel "wijzigen", starten vanaf huidige locatie,...
3: activeringscode/TyrePro niet ontvangen, niet na aanmelden, niet na activering (24h ook niet)

1: daar is momenteel een "tussenoplossing" voor (microSD), via support (tel) zeiden ze dat microSD "nog niet actief was en dus ook niet nodig", gelukkig zijn er forums.
2: ????
3: deze hou ik nog even open, heb gebeld naar TT en ik zou een code ontvangen ofwel morgen, ofwel binnen enkele dagen/WEKEN........ :-S

Ik denk dat er nog wel wat werk is aan de nieuwe TT rider400, tegen alle verwachtingen in en reviews ben ik zwaar teleurgesteld met mijn aankoop. Ik vertrek deze week op reis met mijn motor en als ik mijn routes al dan niet ge-upload krijg moet ik er zeker van zijn dat ik mijn TT niet af zet gedurende de hele reis of ik mag terug rijden naar mijn startpunt om mijn reis te hervatten! :-s

Ik hoop op een snelle update om al deze problemen op te lossen, ik heb nooit spijt gehad van mijn tt-gps in de auto maar deze "beta"-versie mogen ze houden!
 
Laatst bewerkt:
Welkom Joel.

Het is erg prettig dat een TT medewerker meeleest en daar waar mogelijk hulp probeert te verlenen. Dat geeft ons (kopers van een nieuwe Rider 40/400) toch het gevoel dat de klant serieus genomen wordt.

Het rijtje van Ten Cats kan ik me als Garmin rijder helemaal in vinden. Als TomTom gebruiker zijn een aantal punten minder interessant.

Maar.......

Het niet direct kunnen bereiken van je TomTom vanaf een PC is een heel groot gemis en misschien zelfs een domme fout van TomTom. Mede omdat de SD-kaart erg lastig te bereiken is. Ik heb al gemerkt dat voor sommige gebruikers door deze werkwijze de Rider400 al een te complex apparaat is geworden.
Bij een track (route dacht ik ook) uit een GPX als basis is niet mogelijk om de route na het startpunt op te pakken. Je bent verplicht om via het startpunt te gaan. Dit is niet handig als de Rider onderweg een keer verkeerd gaat doen en je bent gedwongen om de route opnieuw te starten.
Je zou ITN kunnen gaan gebruiken maar het voordeel van een Track is dat de uitwisselbaarheid tussen Garmin en TomTom een heel stuk eenvoudiger wordt (ideaal voor routecommisarrisen). Tevens maakt een track het gemis van de optie "Herbereken uitschakelen" goed.

Dit zijn voor mij op korte termijn de eerste grote minpunten waar echt iets aangedaan moet worden.
 
Wellicht iets om op 1 Topic verder te gaan. Mijn voorkeur heeft dit topic, blijft alle info over de nieuwe tomtom bij elkaar. @admin: Maak er eens wat moois van
 
Ik krijg net de nieuwsbrief van Tyre:

Introductie TomTom Rider 400

"Nieuwste gadget in onze webshop is de TomTom Rider 400. We zijn er trots op dat TomTom opnieuw Tyre heeft gekozen als routesoftware partner. Om dat te vieren kun je de TomTom Rider nu via ons aanschaffen zonder verzendkosten. Routes maken via Tyre, kopiëren naar je nieuwe TomTom Rider en genieten van heerlijke ritten!"

Dan zullen 2 en 3 wel opgelost worden, maar hoe snel? Wie zal het zeggen.
 
Laatst bewerkt:
2: geïmporteerde routes op het toestel "wijzigen", starten vanaf huidige locatie,...

Als je ITN als routebasis neemt is de werkwijze vrijwel hetzelfde als bij de oude versies. GPX heeft de beperkingen.

Ik heb ondertussen de code voor Tyre-Pro in de mail gekregen. Ik hier niet eens om gevraagd bij TT maar de mail kwam wel. Dat komt dus wel goed.
 
Vandaag mijn eerste ritje gemaakt met de Rider 400. Dat ging best goed maar toch een paar dingen tegen gekomen die ik raar vind.

Ik heb op de Rider een spannende route gemaakt. Dit ging gewoon goed en in de basis een mooie route. Dat is een pluspunt.
Ergens halverwege gestopt en de Rider ging in de slaapstand. Nadat de Rider weer wakker werd, werd geen verbinding gemaakt met Bluetooth headset. Dit gewoon een fout.
Vervolgens heb ik het apparaat uitgezet en weer ingeschakelt om weer een verbinding te krijgen. Wat schets mijn verbazing; Route weg!!! Dat had ik dus niet verwacht en naar mening hoort dit ook niet. Zeker omdat je nergens op terug kan vallen. De route is namelijk ook niet te vinden onder mijn Routes.
Moest dus weer opnieuw een route maken. Dat is niet fraai

Afleesbaarheid in de zon veel niet tegen. Met de zon op de meeste beroerde invalshoek is er niets meer te zien behalve schitteringen. De vingerafdrukken doen ook niet veel goeds. Een mat scherm (Zumo) is het beter in maar niet erg veel. Op moment dat de zon niet direct op het scherm valt (vanaf de zijkant bijv) is de afleesbaarheid gewoon top, niets op aan de merken.

De kleine knopjes linksonder en linksboven zijn lastig te bedienen met handschoen aan. Moet toch wel een keer of 5 drukken voordat het scherm reageert. Meer naar het midden gaat het wel goed, niet echt minder dan zonder handschoenen.

Er is duidelijk werk aan de winkel voor TT maar ben nog best positief. Als het weer zondag goed genoeg is ga ik eens spelen met ITN routes, GPX routes en GPX tracks.

In mei een vakantie in Italië gepland staan maar met de huidige stand van zaken gaat gewoon de Zumo mee op het stuur en niet de Rider. Daarvoor vertrouw ik de Rider nog niet goed genoeg.
 
Even een tussenberichtje.
De koppeling met de Rider in mijn account is gelukt. Binnen een dag via Hans en TT-support een mail ontvangen. Had waarschijnlijk te maken met een serverprobleem na een update bij Tomtom.
Net weer geprobeerd en gelukt zonder problemen. Erg fijn dus !
 
Een optie die ik zelf nog zoek is het kiezen wat voor type route gepland wordt bij het kiezen van een bestemming. Ik doel dan niet op een 'spannende route' maar een normale route. Je kunt nu alleen maar kiezen waar hij standaard voor kiest, dus bijvoorbeeld snelste route of kronkelroute.
Het zou mooi zijn als hier ook een mogelijkheid zijn om altijd gevraagd te worden welk routetype gebruikt moet worden. Als je nu een ander soort route wilt rijden dan je als standaard ingesteld hebt is het vrij omslachtig. Je op dit moment dan het volgende doen:
(...) toets -> Huidige route -> Wijzig routetype -> Gewenste routetype selecteren.
 
Vraagje, waar vind ik de code voor Tyre Pro?

Na 48-72u via de mail dus.... O-)
 
Laatst bewerkt:
Die krijg je toegestuurd na activatie van je TomTom Rider 40/400 (het koppelen aan je TomTom account dus).
Zou officieel binnen 24 uur zijn maar lijkt bij de meeste mensen wat langer te duren.

Edit: Ahh, je was me net voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan