Beste sleutelaars, techneuten en ervaringsdeskundigen,
Onlangs een Triumph Daytona uit 2005 met 30.000km op de teller gekocht.
100km rustig gereden omdat de motor 5 jaar stil heeft gestaan. Uiteraard met nieuwe olie, remolie e.d.
Daarna eens flink doortrekken en goed gas geven (dacht ik).
De Triumph heeft een carbon lage demper van Triumph.
Het probleem:
1500 toeren in de 2e versnelling. Gas er vol op; resultaat; haperen/stotteren
80 rijden in de 6e versnelling en daarna gas vol open; resultaat; haperen/stotteren.
Zodra ik het gas terugneem en langzamer opbouw is er niks aan de hand en lijkt de motor vlekkeloos te versnellen en kan ik keurig doorschakelen.
Zodra ik onder de 2500 toeren kom en de motor kracht moet leveren en ik vol het gas open draai is er geen versnelling maar alleen stotteren.
Ik heb al injectiecleaner gebruikt en inmiddels zo'n 600km gereden.
Wat zou dit kunnen zijn?
Moet er misschien een andere mapping in?
Zijn de bougies versleten?
andere ideeën?
Wie heeft hier ervaring mee?
Onlangs een Triumph Daytona uit 2005 met 30.000km op de teller gekocht.
100km rustig gereden omdat de motor 5 jaar stil heeft gestaan. Uiteraard met nieuwe olie, remolie e.d.
Daarna eens flink doortrekken en goed gas geven (dacht ik).
De Triumph heeft een carbon lage demper van Triumph.
Het probleem:
1500 toeren in de 2e versnelling. Gas er vol op; resultaat; haperen/stotteren
80 rijden in de 6e versnelling en daarna gas vol open; resultaat; haperen/stotteren.
Zodra ik het gas terugneem en langzamer opbouw is er niks aan de hand en lijkt de motor vlekkeloos te versnellen en kan ik keurig doorschakelen.
Zodra ik onder de 2500 toeren kom en de motor kracht moet leveren en ik vol het gas open draai is er geen versnelling maar alleen stotteren.
Ik heb al injectiecleaner gebruikt en inmiddels zo'n 600km gereden.
Wat zou dit kunnen zijn?
Moet er misschien een andere mapping in?
Zijn de bougies versleten?
andere ideeën?
Wie heeft hier ervaring mee?