Truimph Daytona 955i

Idaenkobus

Rookie
14 mrt 2021
29
8
Goedeavond,

Ik ben compleet verliefd geraakt op een truimph Daytona 955i uit 2001geraakt.
Mijn scooter ingeruild en gekocht alleen helaas zoals vaker met liefde het maakt blind.
De motor houdt een beetje in en stottert tot 3000 toeren, de dealer waar ik hem heb gekocht heeft echt super geholpen maar zij zeggen dat ze op een punt zijn dat ze denken dat er niet veel te halen meer is, en dat de motor voor een injectie fiets uit de eerste generatie goed loopt.

Ik neem aan dat dit klopt, maar ik denk dat het beter kan.

De motor loopt te arm volgens de viergas meter te arm, wie heeft hier ervaring mee ? En kan dit probleem oplossen, en heeft het brandstoffilter veel invloed? Ik begreep namelijk dat deze nog wel eens verstopt zitten.

Kleppen,zijn gesteld en bobine zijn ook goed.

Ik hoor erg graag mvgr Laurens
 
Goedeavond,

Ik ben compleet verliefd geraakt op een truimph Daytona 955i uit 2001geraakt.
Mijn scooter ingeruild en gekocht alleen helaas zoals vaker met liefde het maakt blind.
De motor houdt een beetje in en stottert tot 3000 toeren, de dealer waar ik hem heb gekocht heeft echt super geholpen maar zij zeggen dat ze op een punt zijn dat ze denken dat er niet veel te halen meer is, en dat de motor voor een injectie fiets uit de eerste generatie goed loopt.

Ik neem aan dat dit klopt, maar ik denk dat het beter kan.

De motor loopt te arm volgens de viergas meter te arm, wie heeft hier ervaring mee ? En kan dit probleem oplossen, en heeft het brandstoffilter veel invloed? Ik begreep namelijk dat deze nog wel eens verstopt zitten.

Kleppen,zijn gesteld en bobine zijn ook goed.

Ik hoor erg graag mvgr Laurens
T595 had ook al injectie, was niet best.
Zoop veel benzine.
 
Mijn Sprint 955i uit 2004 heeft soms wat moeite met starten maar loopt verder prima.
3000 toeren kan wel, in de file of zo, maar is wel aan de lage kant.
Het liefst draait hij toch wel wat meer toeren.
 
Die van mij loopt onder de 20 graden ook niet regelmatig hetzelfde als bij jou eigenlijk.
Boven de 20 graden is het een hele andere motor, loopt perfect ook onderin
 
Hoe oud is de benzine, is het 95 E10?
komt hij helemaal niet boven de 3000 toeren of gaat hij daar goed lopen.
als dit het geval is, alle oude brandstof eruit en 98 erin.
Er zit zelfs 102 in is het eerste wat ik heb gedaan samen met een brandstofinjectie systeem reiniger. Volgens de zaak waar ik hem heb gekocht is er niet echt veel aan te doen behalve dan de ecu foppen waardoor deze meer gaat inspuiten maar dan moet je wel de ecu in kunnen. Die jongens hebben echt heel erg hun best gedaan binnen hun mogelijkheden, ik ben zeer onder de indruk van hun service. Ze hebben hem op de dyno bank gehad maar konden niet in de sagem ecu komen, hebben we geprobeerd deze te foppen door de luchtmassameter meer weerstand te geven waardoor de ecu zou denken dat de motor koud is, maar werkte niet goed.

Conclusie is gewoon dat ik niet moet zeuren dat de motor standaard af fabriek zo is. Omdat ik een eigenwijs mannetje ben en ik het wel echt storend vindt omdat je in dit land inderdaad nergens meer mag doorrijden heb ik hem naar een tuner gebracht waar ik veel vertrouwen in heb, zodra ik hem terug heb zal ik weer van me laten horen.

groetjes en voor nu alvast bedankt voor al het meedenken!!
 
Er zit zelfs 102 in is het eerste wat ik heb gedaan samen met een brandstofinjectie systeem reiniger. Volgens de zaak waar ik hem heb gekocht is er niet echt veel aan te doen behalve dan de ecu foppen waardoor deze meer gaat inspuiten maar dan moet je wel de ecu in kunnen. Die jongens hebben echt heel erg hun best gedaan binnen hun mogelijkheden, ik ben zeer onder de indruk van hun service. Ze hebben hem op de dyno bank gehad maar konden niet in de sagem ecu komen, hebben we geprobeerd deze te foppen door de luchtmassameter meer weerstand te geven waardoor de ecu zou denken dat de motor koud is, maar werkte niet goed.

Conclusie is gewoon dat ik niet moet zeuren dat de motor standaard af fabriek zo is. Omdat ik een eigenwijs mannetje ben en ik het wel echt storend vindt omdat je in dit land inderdaad nergens meer mag doorrijden heb ik hem naar een tuner gebracht waar ik veel vertrouwen in heb, zodra ik hem terug heb zal ik weer van me laten horen.

groetjes en voor nu alvast bedankt voor al het meedenken!!
Met Tuneecu kan je er in. Via een Android telefoon of Windows pc/laptop.
Wél de juiste odb2 stekker ervoor kopen.
 
Met Tuneecu kan je er in. Via een Android telefoon of Windows pc/laptop.
Wél de juiste odb2 stekker ervoor kopen.
Dat weet ik, ik heb me erin verdiept in die zin dat ik de site heb bezocht, ik heb geprobeerd te zien hoe ik dat in hemelsnaam op mijn telefoon kon krijgen en getracht te ontdekken welke obd ik moet kopen, toen kwam ik tot de conclusie dat ik het niet aan durfde en heb hem dus naar de tuner gebracht
 
Dat weet ik, ik heb me erin verdiept in die zin dat ik de site heb bezocht, ik heb geprobeerd te zien hoe ik dat in hemelsnaam op mijn telefoon kon krijgen en getracht te ontdekken welke obd ik moet kopen, toen kwam ik tot de conclusie dat ik het niet aan durfde en heb hem dus naar de tuner gebracht
Wil je delen welke tuner dit is?
 
Tune of death edit: massive midrange map (op de bekende Triumph fora te downloaden) erin en gaan met die banaan. Mijn Triumph sprint 955i rs met TOR demper en K&N filter was hierna totaal getransformeerd en liep over het hele toerenbereik enorm mooi.
 
Laatst bewerkt:
Wat ie nu precies heeft gedaan weet ik niet, maar daarvoor had ik het hem ook laten doen, ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat iemand die handig is met Tune ecu en de juiste obd stekker heeft een heel eind kan komen, maar ik wilde zoals gezegd dit nu niet aan gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan