Uitlaat verwijderen GSX-R 1000 K5

Nymax

Rookie
8 jun 2011
25
0
Beste forumleden,

Ik ben van misschien van plan een andere uitlaat(als je het nog zo kan noemen) te monteren op mijn suzuki.
een racefit slash (http://www.race-motoronderdelen.nl/a-15446802/racefit/racefit-slash)

Iemand gaf mij het advies eerst de originele demper te verwijderen om een idee te krijgen van het geluid.

Ik heb het forum doorgezocht maar niets specifieks kunnen vinden mbt het verwijderen van de uitlaat

Mijn vraag:
Heeft iemand een how-to voor het verwijderen van de uitlaat, of kan iemand dat uitleggen? Er zit namelijk een zwarte klep (daar lijtk het op), en ik ben bang dat er dan een F1 foutmelding verschijnt als deze zomaar wordt losgekoppelt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Grt Max
 
Ja, dan krijg je een foutmelding, je moet een kabeltje voor je ecu afknippen, als je hier op zoekt op Google moet je er wel vinden, ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar als je een how to nodig hebt voor de 3 bouten van je demper zou ik het draadje aan iemand anders overlaten ;)

Je kan ook op gixxer.com kijken dan vind je Ook wel een hoop hierover!
 
OMG en weer een mooie weg voor motoren gesloten vanwege geluidsoverlast...

Om even te checken of ik er niet helemaal naast zat even vriend Google om raad gevraagd en de eerste hit (ook Gixxer 1000 K5, waarschijnlijk niet helemaal toevallig) staat als commentaar bij "How loud is this? Ear bleedingly deafening i would say." :X


Nu wil ik echt niet zeggen dat elke motor fluisterstil moet zijn maar lieve help, er zijn toch grenzen zou ik zo zeggen.

Greetz, Dutch
 
Twee weken geleden gedaan bij mijn K6.
Stelt niks voor,uitlaat verwijderen met klep,kabels en servomotor.
Zwart/bruine draad afknippen,of nog beter zoals ik heb gedaan,eruit halen.
Starten en knallen...

Ik wil wel helpen als je in zuid holland woont...

Ik heb de micron GP ,de whale zoals ze 'm in de usa noemen.
Is overigens een engelse uitlaat.
Ideaal ding,leuk geluid onderin met een sportieve sound en zeker beschaafd voor de buren ,maar niet te kinderachtig,en bovenin gillen als een echte gp'er.

Best of both worlds..
 
Twee weken geleden gedaan bij mijn K6.
Stelt niks voor,uitlaat verwijderen met klep,kabels en servomotor.
Zwart/bruine draad afknippen,of nog beter zoals ik heb gedaan,eruit halen.
Starten en knallen...

Ik wil wel helpen als je in zuid holland woont...

Ik heb de micron GP ,de whale zoals ze 'm in de usa noemen.
Is overigens een engelse uitlaat.
Ideaal ding,leuk geluid onderin met een sportieve sound en zeker beschaafd voor de buren ,maar niet te kinderachtig,en bovenin gillen als een echte gp'er.

Best of both worlds..

Edit,ik zie dat je uit breda komt,daar werk ik en kom vaak op de brommert...
 
Edit,ik zie dat je uit breda komt,daar werk ik en kom vaak op de brommert...

Hi HC 460,

Bedankt voor je nuttige reactie.

Heb jij deze hele klep/servo er dan uitgehaald? Als ik het goed begrijp is dit dus een klep die reageerd op het toerental en daarbij de klep opent of sluit?
Je kan dus de complete klep eruit halen/loskoppelen als ik het goed begrijp?
Ik weet nog niet precies wanneer ik deze uitlaat bestel, dus misschien kan ik net zogoed even het geluid bij jou checken ;-)

Waar woon je in z holland? misschien ben ik zelfs ook in de buurt binnekort.

Alvast bedankt voor de moeite.

Grt Max

Zou super zijn als je toch in de buurt bent..
 
Thuisbasis is gorinchem.

De racefit slash heb ik ook voor gekeken,zoals je al zegt spreek je niet meer van een uitlaat.
Die kan zelfs voor jezelf te gek worden,zoek de filmpjes maar eens op op youtube...

Die servo motor hangt rechts met twee bouten onder je zadel door 't frame heen,een grijze en witte stekker loshalen en klaar is ie.
Overigens wil die SET klep in de uitlaat zoals suzuki 'm noemt nog wel eens de geest geven,dus demontage ervan krijg je zowiezo geen spijt van.
 
Ok. ben nu erg benieuwd naar dat kabaal ;)
Zeg maar wanneer je een keer tijd/zin hebt. Lijkt me sowieso leuk een stukje te rijden met 2 gixxers

Kan je trouwens geen privé berichten sturen ?
Het max
 
Ok. ben nu erg benieuwd naar dat kabaal ;)
Zeg maar wanneer je een keer tijd/zin hebt. Lijkt me sowieso leuk een stukje te rijden met 2 gixxers

Kan je trouwens geen privé berichten sturen ?
Het max

Ongetwijfeld......als ik wist hoe....

deze zondag wordt 't aardig,al kan ik dan alleen 'sochtends,of volgende week in het weekend.
Doordeweeks ben ik met goed weer ook op de zaak met de brommer,breda noord,in de buurt van de jaguar dealer....

Als jij de pm vindt kunnen eventueel phonen.... 8-)
 
Ongetwijfeld......als ik wist hoe....

deze zondag wordt 't aardig,al kan ik dan alleen 'sochtends,of volgende week in het weekend.
Doordeweeks ben ik met goed weer ook op de zaak met de brommer,breda noord,in de buurt van de jaguar dealer....

Als jij de pm vindt kunnen eventueel phonen.... 8-)

Sorry voor het late bericht, ik woon 1km van de Jaguar dealer. Alleen is het weer klote mOmenteel. Wat is je email adres? Dan mail ik je, is Miss makkelijker. grt max
 
Terug
Bovenaan Onderaan