Internet maakt alles kapot...
Motorzaken gaan failliet, encarta is gestopt encyclopedieën, cd's worden niet meer verkocht, acteurs hebben het slecht door het downloaden, de postbezorgers hebben het zwaar en de seks voldoet niet meer aan de verwachtingen.
Maar toch zijn er motorbedrijven die het erg goed doen en kunnen uitbreiden ondanks schichtige internetpassers en gratis koffiedrinkers. Hoe kan dat?
De dealer waar ik altijd naartoe ga is 40km van mij vandaan, ik passeer meerdere dealers, maar ga toch altijd naar die ene. Waarom?
Omdat ik mij daar welkom voel;
de verkoper kent mij bij naam;
prijzen hanteert waarbij ik niet het gevoel heb dat ik het dubbele betaal (het kan altijd goedkoper);
Halverwege een tochtje de mogelijkheid hebt om even te zitten met een bakkie, zonder dat je wat hoeft te kopen;
Meedenkende werkplaats;
leuke/ drukke evenementen;
enz. enz.
en toch is dit de grootste van de Benelux
maarrr ik koop zeker ook op internet.
Van remblokken, olie en banden (die ik er zelf opdraai) tot kleding.
Ik heb geen advies nodig, omdat ik toch altijd goed onderzoek doe en meestal meer van het product af weet dan de verkoper zelf.
Is dat erg of schadelijk voor het bedrijf? Ik denk het niet.
oja, passen in de winkel en op internet kopen, dan ben je echt een lul... of kut.. dan kan je de hele dag met je lul(of kut) uit je broek hangen, omdat je je toch nergens voor schaamt en niet weet wat moreel wel of niet kan.
Standaard spul zoals olie, filters, remblokken etc haal ik allemaal bij de motorzaak, ondanks dat het online goedkoper is.
A: omdat ik weet dat ze het op voorraad hebben.
B: als ik eens een technische vraag heb helpen ze me altijd en er wordt nooit moeilijk gedaan.
C: ik kom er graag en voel me er thuis.
Specifieke onderdelen koop ik bijna altijd online, mijn motorzaak adviseert me dat zelfs.
De tijd die zij nodig hebben om het op te zoeken en bestellen kost meer dan het onderdeel oplevert in veel gevallen. (Gaat dan wel om een merk wat zij niet verkopen)
En het scheelt vaak veel geld, want ik ben ook een krenterige Hollander
Kleding koop ik altijd online omdat ik een schurfthekel aan pashokjes en friemelende adviserende verkopers heb, ik weet zelf redelijk goed wat ik wil.
Laatst bewerkt: