JackOfFewTrades
Rookie
Hallo beste motormaatjes!
Ik ben hier voor het eerst, ik heb netjes de zoekfunctie gebruikt maar ik kon er helaas niets over vinden. Mocht dat wel zo zijn, bij voorbaat mijn oprechte excuses.
En oh, mocht je het jezelf afvragen, die motormuis die langs weg stond bij de A4, met een rood kruis... Dat was ik!
Anyway, het volgende is voorgevallen. Ik reed vanuit Leiden naar Delft en zo net na Den Haag (A13) had ik plots vermogen verlies. Hoeveel vraagt u? Zo veel dat de vrachtwagens mij plots inhaalden. Ik kwam de 80 in geen enkele versnelling meer boven. Dus ik rij netjes naar de vluchtstrook. Wacht 5 minuten, kijk ondertussen alles na. Niets lekt, geen slangetjes los die vast horen te zitten, etc. Raar. Dus ik probeer hem weer te starten.
Hij wilde niet, beetje sputteren en weer uit. Ondertussen kwam een andere motormuis polshoogte nemen en raakten we in gesprek. Wederom 5 minuutjes later probeerde ik het weer, om het te laten zien, en wat denk je? PAF, hij ging direct aan.
Dus ik heb snel alles weer aangetrokken, en hoopte dat ik huis zou halen. Maar helaas. Nog geen 3Km verder, vlakbij de shell hetzelfde verhaal. Met geen mogelijkheid vooruit te branden. Dus ik heb 112 gebeld, Rijkswaterstaat de strook afgesloten, mijn motor opgeladen en mij naar een veilige plek gebracht en aan de ketting gelegd. Dinsdag haal ik hem samen met de motorzaak waar ik hem altijd onderhoud laat plegen op.
Het stomme is, hij heeft nét groot onderhoud gehad. Als in iets over de 1000 euro groot. Carbs ultrasoon gereinigd, filters en vloeistoffen vervangen, seals vervangen, kleppen gesteld, bougies, bougie kabels, accu, de hele mikmak.
Is dit al eens bij iemand anders gebeurd? Want ondanks dat ik geen technisch hoogstandje ben, heb ik al het logische laten onderhouden. Bobine wellicht?
Alle input (mits constructief) is welkom!
Ik ben hier voor het eerst, ik heb netjes de zoekfunctie gebruikt maar ik kon er helaas niets over vinden. Mocht dat wel zo zijn, bij voorbaat mijn oprechte excuses.
En oh, mocht je het jezelf afvragen, die motormuis die langs weg stond bij de A4, met een rood kruis... Dat was ik!
Anyway, het volgende is voorgevallen. Ik reed vanuit Leiden naar Delft en zo net na Den Haag (A13) had ik plots vermogen verlies. Hoeveel vraagt u? Zo veel dat de vrachtwagens mij plots inhaalden. Ik kwam de 80 in geen enkele versnelling meer boven. Dus ik rij netjes naar de vluchtstrook. Wacht 5 minuten, kijk ondertussen alles na. Niets lekt, geen slangetjes los die vast horen te zitten, etc. Raar. Dus ik probeer hem weer te starten.
Hij wilde niet, beetje sputteren en weer uit. Ondertussen kwam een andere motormuis polshoogte nemen en raakten we in gesprek. Wederom 5 minuutjes later probeerde ik het weer, om het te laten zien, en wat denk je? PAF, hij ging direct aan.
Dus ik heb snel alles weer aangetrokken, en hoopte dat ik huis zou halen. Maar helaas. Nog geen 3Km verder, vlakbij de shell hetzelfde verhaal. Met geen mogelijkheid vooruit te branden. Dus ik heb 112 gebeld, Rijkswaterstaat de strook afgesloten, mijn motor opgeladen en mij naar een veilige plek gebracht en aan de ketting gelegd. Dinsdag haal ik hem samen met de motorzaak waar ik hem altijd onderhoud laat plegen op.
Het stomme is, hij heeft nét groot onderhoud gehad. Als in iets over de 1000 euro groot. Carbs ultrasoon gereinigd, filters en vloeistoffen vervangen, seals vervangen, kleppen gesteld, bougies, bougie kabels, accu, de hele mikmak.
Is dit al eens bij iemand anders gebeurd? Want ondanks dat ik geen technisch hoogstandje ben, heb ik al het logische laten onderhouden. Bobine wellicht?
Alle input (mits constructief) is welkom!