Vietnam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag 8 Saigon – Dalat

full
 
Nog een aanvulling op het bericht hierboven. De eigenaar is zijn dure spiegelreflexcamera kwijtgeraakt doordat hij hem, toen we van het terrasje vertrokken, onder zijn stoel heeft laten liggen. Toen hij vrij snel zijn fout bemerkte en terugging was de camera al verdwenen.

We hebben met z'n allen wat geld bijeen gebracht, zodat hij in ieder geval een eenvoudige camera kon kopen om tijdens de vakantie foto's te maken.
 
Laatst bewerkt:
Kip

Vandaag een kort intermezzo. Gisterenmorgen was Minh vroeg op voor haar lessen en lag ik nog wat te doezelen. Totdat ik buiten een hoop geblaf van de honden en geschreeuw van Minh hoorde. De honden doen wel vaker waar ze zin in hebben maar ditmaal was het toch anders. Er was een kip van de buren naast ons over de muur gevlogen en de honden roken jachtbuit. Uiteraard, ze stammen ongetwijfeld ook af van die 11 krijgsheren (FredVN in "Vietnam"). O-)

Met veel moeite kon Minh ze van het vangen afhouden. De kip was ondertussen tijdens alle drukte verdwenen. Minh ging met wat leerlingen op zoek en ze vonden het beest terug in de jackfruitboom (dacht waarschijnlijk dat ie een postduif was). Na wat geschreeuw vloog het beest weer over de muur naar zijn eigen terrein terug.

De buurvrouw vertelde later, dat het geen kip was maar een haan, die ze van de overburen had geleend om de kippen nog wat lol in hun leven te bezorgen, voor ze de pan in gaan. :+

Een geluk dat Minh de honden nog net kon terugroepen.
 
@Sammie. Als hij binnen is, plaats eens een foto van zo’n dubbel-lamlendige :+ Dan Moi. Googlen levert zo’n verscheidenheid aan soorten op dat het mij in ieder geval niets zegt.
 
@Sammie. Als hij binnen is, plaats eens een foto van zo’n dubbel-lamlendige :+ Dan Moi. Googlen levert zo’n verscheidenheid aan soorten op dat het mij in ieder geval niets zegt.

Komt in orde..
dit schijnt dus een Hmong-instrumentje te zijn..
Zijn er meer etnische groepen in Vietnam en hoe mixt dat onderling?
 
Laatst bewerkt:
Komt in orde..
dit schijnt dus een Hmong-instrumentje te zijn..
Zijn er meer etnische groepen in Vietnam en hoe mixt dat onderling?
Ik moet bekennen dat ik daar absoluut niets van af weet. Ik heb tijdens mijn eerste reis in Sapa Hmongs ontmoet en onderweg nog wat andere minorities (zie de reisbeschrijvingen) maar verder reikt mijn kennis daarover niet.
 
@Sammie. Aardige link met filmpje. Geeft een goede indruk wat het is. En nee, ik kan me niet herinneren dit ooit gezien of gehoord te hebben.

En tja, kwaliteit, wat is dat (vrij naar Zen en de kunst van het motoronderhoud)....... O-)
 
Leuk! Dank, dank. Thu is een gezellig mens en doet het uitstekend op die plek. Minh spreekt haar ouders zo af en toe.

Gelijk een paar loempiaatjes meegenomen? :+
 
Han Son Doong grot

Xin loi Leeqnl, je zal nog minstens één dag langer in spanning moeten zitten want: nogmaals een kort intermezzo.... :+

Ik kreeg gisteren nog een link doorgestuurd over deze grot. Daar staan nog een serie zeer mooie foto’s bij.
Zie Hang Son Doong grot
Ik wacht rustig af :) Toch grappig dat dit het eerste topic is dat ik elke ochtend lees.
 
Tot slot van mijn reis waren we nog een paar dagen in Hanoi, winkelen, sightseeing, veel lekker eten.
full


Met een scooter zijn we de „bekende“ plekken afgereden, een-zuil-pagode, Ome-Ho’s-Huis, Z’n mausoleum van buiten (hij was met vakantie in Moskau),B52-brokstukken in een vijver, de literatuurtempel, eeeeeh:
deze hier (vergeten hoe het heet.)
full


Rijden in Hanoi betekent vooral ook staan in Hanoi.
full


Ook een dagtocht naar de Parfumrivier en Parfumtempel, erg leuk want uitgericht op (vietnamees) massatoerisme, maar wij waren buiten het seizoen blijkbaar.
Op de Parfumrivier, glasklaar water overigens, werden de vissen met een elektroshock verdoofd en vervolgens uit de rivier gelepelt…ontspannen.
full


Het is eigenlijk een tempeltje van niks in een grot van niks, maar dan wel in een heel mooie omgeving met uitzicht, en veel andere mooie tempels op de weg naar beneden (of omhoog, wij hebben omhoog maar de kabelbaan genomen), en veel eettentjes.
full

full

full
 
@Xir
Uncle Ho gaat regelmatig naar een kuuroord in Moskou om weer opgekalefaterd te worden. Ik had tijdens mijn eerste reis het geluk dat hij wel thuis was. Enorme wachtrij, binnen niet stilstaan maar door blijven lopen, tja...
 
Laatst bewerkt:
@Jaap43
Jazeker, ze is getrouwd. Voor zover we weten heeft haar man een eigen kraam ergens anders. Misschien hebben ze tijdelijk van kraam geruild zodat Thu in de kraam van haar man de zaken wat beter kan laten lopen. Haar man heeft bij lange na niet haar charme en talent om met klanten om te gaan.
 
Rijst

Iedereen in de omgeving is weer druk bezig met de rijstoogst. Minh vertelde dat op veel plaatsen de rijst met de hand van het land moet worden gehaald. Door het goede weer zijn de halmen zo zwaar geworden dat ze “omvallen”. Bij ons in de buurt valt het nog wel mee, zie foto 1. Ik zag dichter bij de grote weg grotere stukken plat liggen.

Onze -zeker op dit gebied- alwetende overbuurvrouw kwam met de verklaring. De grond hier in de buurt is slechter van kwaliteit dan die richting de grote weg. Dat betekent dat hier ca. 5 kg. rijst uit 10 kg. halmen gehaald kan worden en dichter bij de grote weg 6 kg. Daar zijn de halmen dus zwaarder en zullen eerder doorbuigen.

Foto 2 toont de traditionele manier om de rijst te drogen. Overal op de weg zie je rijst liggen die op verschillende manieren wordt gekeerd. De dame van foto 3 doet het met de voeten.

full

full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan