Vlaamse Motorscooter Toertocht - ook voor Noorderburen!!!

denbettes

Die hard MF'er
12 dec 2007
317
1
Oost-Vlaanderen
:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

Ik zal er dan zelf maar een topic van maken zeker!

Ik stel voor dat we het rond Pasen een eerste Vlaamse motorscootertocht doen.
En anders September/oktober.


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *

Alle suggesties welkom op dit topic.
We kunnen ook eens samenkomen met een kernkabinet ofzo. (Ja zo gaat dat bij les Flamands)
Alles is intussen geregeld!!!


Zoals gevraagd: aanpassing van deze openingspost!

Datum: 11april
Reservedatum: (bij echt slecht weer) 3mei
Vertrekuur: 10u30
Vertrekplaats: Truckstop Marlo Laagstraat 78 Temse (punt B op de kaart) - toiletten en iets te drinken beschikbaar! Tanken bij vertrek op een paar honderd meter voorzien!

[/img
full


komende uit A'pen (A) !


Tussenstop: Fort van Liezele - soep en broodjes te verkrijgen : zijn intussen besteld: er zullen zeker nog extra broodjes te verkrijgen zijn!
Sanitaire voorzieningen zij ook daar aanwezig!
Fort van Liezele, Fortbaan 2, Puurs

Nog een tweede tussenstop waar drankje en plasje kunnen:

DEN DRAVER

Tel. : 052.42.43.45
Quote 39
9290 BERLARE

Eindpunt:

Taverne Drie Goten
Drie Goten 64a, 9220 Hamme
Taverne Drie Goten neem hier maar eens een kijkje in het menu
Ook hier toiletten!

De weg via GPS:

hier bij het gps bestand voor de garmin


http://phqvta.bay.livefilestore.com...d route eindpunt 3 goten 1 april.gdb?download


voor de TomTom liefhebbers:

De TomTom-versie van de route

Het routeplan voor mensen zonder GPS:


de volgende bestanden zijn pdf formaat

plan deel 1 (plategrond van de route)

http://phqvta.bay.livefilestore.com...traat78 Temse tot Driegote plan1.pdf?download

plan deel 2

http://phqvta.bay.livefilestore.com...traat78 Temse tot Driegote plan2.pdf?download

en de roadboek

deel 1

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg1.pdf?download

deel 2

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg2.pdf?download

deel 3

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg3.pdf?download

deel 4

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg4.pdf?download

deel 5

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg5.pdf?download

deel 6

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg6.pdf?download

deel 7

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg7.pdf?download

deel 8

http://phqvta.bay.livefilestore.com...gstraat78 Temse tot Driegote pg8.pdf?download



We ondervonden nogal wat wegenwerken en zelfs een verandering van éénrichting tijdens de verkenning op zaterdag 21/3!

Wie zeker of wellicht komt: gelieve mij een privéberichtje te sturen (via MF)
Deelnemers tot nog toe:

1 Denbettes (Peter)
2 Droomscooter
3 GLS450Tom
4 Max-T
5 Sossa
6 EwolffenbuttelBurgo
7 Kachel84
8 LaagVliet
9 Bikedan
10 Hybride (met 2 dacht ik)
11 rvwijk
12 stepjes komt!
13 Vox
14 chengeve
15 Cynalco
16 Yskonijn
17 Jos GP?
18 Gerver
19 Burgmanscoot & vrouwke
20 roberica
21 Pentaxke
22 Gekopwielen
23 Markoen
24 Sym GTS 250
25 Willy_57
26 Stradje
27 Osty (met 2)
28 Wolf 68
29 Gazetteke
30 Andrezo?verhuisperikelen
31 ????
Zeg maar als ik je moet schrappen of toevoegen!
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* Goed idee! *O* *O*

Oktober lijkt me een tikkie riskant ivm het weer, maar verders wacht ik in spanning af!

Groeten, Karl
 
Goed idee Denbettes ! Je hebt er nu de scooter voor en dan moet je hem gebruiken ook... :) Mag ik me alvast aanmelden ? 2 personen... *O*

Als ik een tip mag geven... veel kun je later nog veranderen maar bij een te verwachten grote groep zou ik heel vroeg een datum plannen nu de meeste mensen er nog niets hebben staan; liefst ook een reserve datum bijvoorbeeld een week daarna.
 
Enig idee in welke regio je dit gaat doen?
Ga je een bestaande route nemen?
Daarvan is er meestal al een gps versie.
je zal zeker enkele controle ritten moeten doen
Als het geen ouw wijven regent dan ga ik mee
 
Dat kan he. We moeten het warm water niet opnieuw uitvinden. Iemand een suggestie van een bestaande route?
En met het Belgisch hondenweer zou ik een reservedag voorzien.
Hoeveel km moeten we voorzien ongeveer? Wat deden de Nederlanders? En viel dat mee? Of meer of minder aangewezen?
 
Den Ollanders voorzagen in een route van maar liefst 150 Km.... Verdeeld over drie maal 50 Km met 2 tussenstops.
Achteraf vond ik het (zelf) lang zat, we wisten toen nog niet dat de groep zo groot zou worden en dat mensen van zo ver zouden komen.
 
Dus ik stel voor: de tocht zelf : rond de 100 km. We moeten er idd rekening mee houden dat er veel "ollanders" of Vlamingen van bv 'Bachten de kupe' (is 'achter de Ijzer') als we in bijvoorbeeld het pajottenland rondrijden (Vlaams-Brabant). Of van Haspengauw als het in het Meetjesland doorgaat...
 
Misschien eens kijken van waar de meesten hier op dit forum afkomstig zijn.
Bepaal dan ergens een verzamelpunt dat het voor iedereen een beetje makkelijk (lees evenredig in kms) bereikbaar is. En maak van daaruit een toer op.
Neem best het voorjaar, kans op beter weer en leuk voor de meeste scooterers.
Ga verder te rade bij de organisatoren van de vorige rit en lees ook nog eens heel dat topic door.
 
Ok voorjaar; maar dat is qua organisatie voor mij heel kort dag. Hebben grote doorlichting op het werk. En ben verantwoordelijk voor veiligheid dus...
Ervaring met de scooter is - as u all know- ook nog beperkt.
Maar met enkele doorzetters moet het lukken!
 
Den Ollanders voorzagen in een route van maar liefst 150 Km.... Verdeeld over drie maal 50 Km met 2 tussenstops.
Achteraf vond ik het (zelf) lang zat, we wisten toen nog niet dat de groep zo groot zou worden en dat mensen van zo ver zouden komen.

Belgische toertochten zijn gemiddeld 150,160 km lang, dat is in orde,voor sommige van onze Noorderburen kan het dan wel een heel lange rit worden,dat gold ook voor ons die dit jaar de Nederlandse toertocht meededen,voor mij was het een totaal van ongeveer 500 km die dag, maar soit je moet er iets voor over hebben vind ik.
 
Ik denk,zoals Willy dat het wel rond de 150km mag zijn.
Bij de tocht in Nederland met vertrekpunt in Vianen hebben we zeer veel kleine baantjes gedaan.
Voor mij was dit dik in orde .We hebben mooie dingen gezien.Als de Nederlanders er zo nog eens één organiseren dan ga ik direct mee
Ik was echter ook wel doodmoe als ik 's avonds terug thuis was.Niet zozeer van de afstand maar je zit wel altijd supergeconcentreerd te rijden in een groep.
Als we een beetje centraal willen toeren moeten we dan aan het pajottenland denken?
Even googelen en hopsaké hier hebben we er één

GPStracks - GPS Auto en Motor routes in België
141 km

April - mei lijkt ook de beste tijd .
Een reserve datum voorzien vind ik een goed idee
 
Laatst bewerkt:
De snelheid bij de vorige tourtocht lag vond ik bijzonder laag. Daarom is het beter om minder km te nemen. Als de snelheid wat hoger ligt dan meer kilometers.
 
Het pajottenland lijkt me een goed idee!
Ik woon in de buurt van Dendermonde en wil best wel meehelpen bij de organisatie hiervan!
Periode april-mei is ook volgens mij het best!
 
Klopt het ligt er ook aan wat voor scooter je rijdt. Maar goed het is maar net hoe je het zelf ervaart. Straks met die aprilia is het misschien snel genoeg

Als de zuiderburen gaan rijden ben ik van de partij, vanuit R'dam zit je snel in omgeving Antwerpen/Brussel.
 
Laatst bewerkt:
De scootertoertocht heeft mij die dag 380 kilometer verder gebracht op de teller.Dit is best goed te doen(heb wel constant 120 km/h gereden, waar dat mocht, de meeste plaatsten echter 100 km/h door wegwerkzaamheden.). Overigens is het voordeel in het zuiden dat je er vaak harder op de snelweg mag rijden omdat er gemiddeld minder wegwerkzaamheden zijn.

Idd, ook ik vond dat de snelheden zo nu en dan best wel wat hoger mochten liggen(stukje snelweg oid). Het is dus zaaks dat mocht dat jullie idee zijn, ook/eerst te vragen welke snelheid mensen willen rijden qua kruissnelheid(noem maar iets:100km/h?).

Een doel inbouwen lijkt me zeer leuk en dat maakt de rit voor sommigen ook aantrekkelijker lijkt me. Binnen niet al te grote afstand bevinden zich bijvoorbeeld: Ronquierres(hellend vlak), Waterloo(Napoleon) en atomium(Brussel pas gerenoveerd) om maar eens iets te noemen. Op deze manier is het voor een Noorderling ook eens leuk iets meer van België te leren kennen. Of bijvoorbeeld: omgeving Luik: Spa, La Gileppe(stuwdam) en het Duitstalige gedeelte van België(St.Vith, Malmedy).

Wel heb ik ervaren dat ik voordat ik aan de terugweg ga beginnen ik eerst doe eten, anders verslapt je aandacht en zit je constant met een hongergevoel. Maar dat is in België totaal geen probleem. Gemiddeld veel voor weinig geld met een uitstekende kwaliteit :Y .

Voor de Nederlanders: Als je de onderkant pakt van Zuid- Limburg en deze lijn denkbeeldig doortrekt in België heb je ongeveer de taalgrens te pakken.Nederlands/Vlaams- Frans/ Waals.
 
Laatst bewerkt:
Dingen bezoeken kost veel tijd. Het is niet voor niets een toertocht. Eten op de terugweg is ook beter ja, je kunt beter om 17:00 uur naar een restaurant rijden dan eten en daarna op huis aan. Je bent wel een uurtje later thuis maar wel veiliger als je je moet haasten om thuis te eten.
 
@Laagvliet: dan bedoel ik dus: Stoppen, korte pauze/ foto's en dan verder. De geinterseerde moet dan maar terugkomen...Is ook maar puur een suggestie hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
Als jullie liever wat heuvelachtig landschap hebben dan stel ik voor dat het richting het Leuvense te doen is. Ten Oosten van Brussel, dan zit je aan de kanten van Zuid-Limburg en het begin van de Ardennen. Langs de andere kant heb ik wel een hele mooie route in het vooruitzicht gaande van het Oosten van de Provicie Antwerpen zo helemaal naar Zeeuws Vlaanderen en dan terug de tunnel nemen richting Vlissingen en de tocht ergens laten eindigen in Zeeland.

Het is sowieso wat leuker om het glooiend landschap mee te pikken maar aan de andere kant is die "Zeeland" tocht meer haalbaar voor diegene die van verder komen. Die tocht schat ik in rond de 150km's. Maar om hem in elkaar te steken heb ik wel hulp nodig.
 
Misschien moet er maar eens een poll worden gestart over de omgeving waar men wil gaan rijden.
zodanig dat het een beetje overzichtelijk blijft.
Ik zou toch wat rekening houden met de Noorderburen.De startplaats van hun tocht lag niet zo ver van de grens.Als ze al eerst 200km moeten gaan rijden om aan de start te geraken _O- dan vrees ik er een beetje voor. :W
Niet iedereen rijd met een scooter van +500cc. })
 
Laatst bewerkt:
Ik ga in iedergeval NIET mee (ik kom uit Zwolle) maar zal die dag wel aan jullie denken want de afgelopen rit was ook ERG gezellie met een werkelijk prachtige route.
Als een route ZO mooi is dat er veel te zien is hoeft de snelheid toch niet hoger ??
Daar hebben we immers een scooter voor toch .... om relaxt te toeren.
 
ok al moet ik naar het einde van de wereld als ik kan ga ik zeker mee.
marinde mag ik vragen waarom je onze gezelligheid wilt missen.
en vooral waarom wij jouw gezelligheid moeten missen.
 
Ik ga mee, de vorige keer was erg gezellig *O* en dat zal deze keer vast ook zo zijn.

Ik heb nog nooit in België gereden, dus ben benieuwd :]

Probeer voor Pasen te gaan, want volgend jaar september duurt nog zolang ;(.

Een paar tips, zover ze nog niet genoemd zijn:
  • probeer een klein groepje bij elkaar te krijgen en ga samen de route opzetten en regelen. Dan komt niet alles op één persoon terecht 8-) ;
  • 150 km is lang zat met pauzes ben je toch zeker een vijf uur bezig, of je moet de gemiddelde snelheid omhoog zien te krijgen. Gelukkig mag je in België buiten de bebouwde kom wel meestal harder dan 60km/h, dit in tegenstelling tot Nederland;
  • Kies de omgeving waar je wilt rijden en wanneer je de tocht wil houden. Dan kan men zelf besluiten of men meegaat;
  • Een paar mooie plaatjes van de omgeving gemaakt tijdens het proefrijden, zorgen voor veel bekijks op het forum *D ;
  • Een routebeschrijving op papier en voor de gps zijn erg handig.

Als je nog vragen hebt, laat het maar weten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan