Dag helden,
Fijne kerst! Vorig jaar na de winter had mijn Yamaha YZF750R (1997) last van vastzittende vlotters, waardoor er benzine uit werd gepompt bij het starten. Toen heb ik de carburateurs open gemaakt en gereinigd, en vervolgens wat reinigingsvloeistof in mijn tank gegooid. Hij liep weer als een zonnetje.
Met dit voorval in het achterhoofd besloot ik vandaag de motor maar eens te starten, ik heb inmiddels een tijdje niet gereden en je wil niet nog een keer vastzittende vlotters. Je raadt het natuurlijk al: garage weer vol benzine
Ik heb nu wat van jullie nodig, er is vast iemand met veel ervaring die mij kan helpen:
- Hoe los ik dit het beste op? Ik lees dat een tik op de carburateur kan helpen. Maar wat als dit niet werkt, wéér alles uit elkaar halen en reinigen? Zo vies kan het niet zijn...
- Hoe voorkom ik dit in de toekomst? Uiteraard door vaker te rijden maar helaas is dat geen optie. Er is geen benzinekraan die dicht kan, en de motor kan alleen op de zijstandaard staan.
Fijne kerst! Vorig jaar na de winter had mijn Yamaha YZF750R (1997) last van vastzittende vlotters, waardoor er benzine uit werd gepompt bij het starten. Toen heb ik de carburateurs open gemaakt en gereinigd, en vervolgens wat reinigingsvloeistof in mijn tank gegooid. Hij liep weer als een zonnetje.
Met dit voorval in het achterhoofd besloot ik vandaag de motor maar eens te starten, ik heb inmiddels een tijdje niet gereden en je wil niet nog een keer vastzittende vlotters. Je raadt het natuurlijk al: garage weer vol benzine
Ik heb nu wat van jullie nodig, er is vast iemand met veel ervaring die mij kan helpen:
- Hoe los ik dit het beste op? Ik lees dat een tik op de carburateur kan helpen. Maar wat als dit niet werkt, wéér alles uit elkaar halen en reinigen? Zo vies kan het niet zijn...
- Hoe voorkom ik dit in de toekomst? Uiteraard door vaker te rijden maar helaas is dat geen optie. Er is geen benzinekraan die dicht kan, en de motor kan alleen op de zijstandaard staan.