Wat houdt dat nou precies in?
Laatst was ik bij iemand en die kon aan het glimgehalte zien dat ze gereviseerd moesten worden. Ik heb er totaal geen verstand van, ja ik weet hoe ze uit elkaar moeten, nieuwe keerring, veer en olie er in, maar ik dacht altijd dat glimmen goed was.
Ik kreeg een vers gereviseerd setje te zien en de binnenpoten (wat zichtbaar was dan) was mat i.p.v. hoogglans / chroom.
Hoe zit dat nou precies?
Ik wil mijn poten zelf gaan doen (als dat al mogelijk is), daarbij ook de volgende vraag: ik twijfel of ze nog recht zijn, waar moet ik op letten en hoe kan ik de poten nameten / controleren? Op een spiegel leggen?
Het zijn geen USD poten, er komt progressieve Hyperpro vering in (iig voorzijde) en nieuwe olie. Keerringen en stofkappen zijn nog goed maar keerringen vervang ik sowieso omdat het bij deze poten weinig extra moeite is (geen speciale tool nodig om binnenin een moer tegen te houden zoals bij de Diversion 900).
Het gaat, voor de nieuwsgierige aagjes, om een V-Strom DL1000 K2 met niet standaard poten (2004~2012) omdat het 2002/2003 model niet met instelbare voorspanning geleverd is en deze er bij mij wel opzitten (ze zijn in het 12 jarige leven van de motor dus al eens vervangen, ik vraag me dan altijd af waarom..) 53.000km op de tellert, ziet er verder nog netjes uit, geen pekelfiets en altijd (tot nu) binnen gestaan.
Alvast bedankt!
Laatst was ik bij iemand en die kon aan het glimgehalte zien dat ze gereviseerd moesten worden. Ik heb er totaal geen verstand van, ja ik weet hoe ze uit elkaar moeten, nieuwe keerring, veer en olie er in, maar ik dacht altijd dat glimmen goed was.
Ik kreeg een vers gereviseerd setje te zien en de binnenpoten (wat zichtbaar was dan) was mat i.p.v. hoogglans / chroom.
Hoe zit dat nou precies?
Ik wil mijn poten zelf gaan doen (als dat al mogelijk is), daarbij ook de volgende vraag: ik twijfel of ze nog recht zijn, waar moet ik op letten en hoe kan ik de poten nameten / controleren? Op een spiegel leggen?
Het zijn geen USD poten, er komt progressieve Hyperpro vering in (iig voorzijde) en nieuwe olie. Keerringen en stofkappen zijn nog goed maar keerringen vervang ik sowieso omdat het bij deze poten weinig extra moeite is (geen speciale tool nodig om binnenin een moer tegen te houden zoals bij de Diversion 900).
Het gaat, voor de nieuwsgierige aagjes, om een V-Strom DL1000 K2 met niet standaard poten (2004~2012) omdat het 2002/2003 model niet met instelbare voorspanning geleverd is en deze er bij mij wel opzitten (ze zijn in het 12 jarige leven van de motor dus al eens vervangen, ik vraag me dan altijd af waarom..) 53.000km op de tellert, ziet er verder nog netjes uit, geen pekelfiets en altijd (tot nu) binnen gestaan.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: