Het was een onverwachte winterslaap anders had ik hem zeker vol weggezet. Maar normaal gesproken rij ik wel het hele jaar door (woon/Werk) behalve met sneeuw en ijzel en dan is het altijd starten lopen. Motor staat sinds 6 jaar buiten ivm een andere motor/project en 2 of 3 jaar geleden ook al eens zoveel water er uit gehaald. Toen dacht ik dat het afwateringspijpje in de tank opengeroest was die heb ik toen dicht gekit.Condens kan zeer hard gaan.
Zonnetje erop en dan slaat het als het afkoelt in de nacht neer als water op de koude oppervlaktes.
Je ziet dat ook heel goed bij overkappingen in de herfst wanneer het in de nacht flink afkoelt. Warme laag aan de buitenzijde en koele kant aan de binnenzijde van een overkapping. Vervolgens condenseert het dak aan de binnenzijde.
Verwacht dat zoiets is gebeurd met de tank.
Zet je de motor compleet vol weg? Want dan zou je nog zo'n flesje kunnen doen wat water oplost in de benzine en daardoor (minder goed natuurlijk) mee verbrand.
Blijkbaar gaat dat condenseren veel sneller dan ik dacht.
Vandaag met nieuwe bougie's en verse V-power was het starten en lopen