Waterdichte roltassen bovenop zijkoffers

Treebouncer

Die hard MF'er
1 nov 2006
715
27
Als uitbreiding van bagagemogelijkheden zoek ik voor op de zijkoffers van mijn XT1200Z nog een tweetal waterdichte roltassen. Je ziet ze wel vaker op foto's van ons motorfanaten. Als echte nederlander zoek ik natuurlijk ook op marktplaats, maar weet eigenlijk niet goed hoeveel liter deze tassen zouden moeten zijn..? Ik wil graag dat ze enigszins passen en niet te breed of te lang zijn.
Iemand hier die zijn/haar ervaring hiermee wil delen? Wat voor tassen gebruik jij, hoeveel liter en afmetingen?
 
Ik gebruik ze van de Aldi, koste iets van 8 euro de stuk. Voorlopig niks op aan te merken, 100% waterdicht en ze ogen net zo sterk als die ortlieb. De maten heb ik even niet zo snel voor je. Helaas zijn ze niet altijd te krijgen, alleen als aanbieding.
 
Goed nu het krantje in de gaten houden ze komen elke jaar terug rond deze tijd. zie dat het vorige jaar rond juni was dus even geduld nog.

10435637_1519408134937278_7771641563471162826_n-710x434.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goede ervaring met de Louis tassen, maar dan voor achterop.
Ik denk dat je op je zijkoffers niet te grote rollen wilt hebben, zoals bovenstaande. Een rol van een liter of 15 is al groot genoeg voor op een zijkoffer denk ik?
 
Ja klopt rollen moeten niet te groot zijn. Dat ik ze op kan rollen, tja dat snap ik ook wel :P . Gaat meer om hoeveel liter zou dat moeten zijn EN wat is de beste manier van bevestigen..? Ik heb niet van die haakjes aan het bovenste deksel zitten zoals je dat vaak ziet bij de aluminium koffers. Dit is gewoon een gladde plaat helaas. Ik zal eens koekeloeren op de site van Louis. ;)
 
Dit is de kofferset die ik heb.

full


Hmm doe iets mis met die foto schijnbaar...
 
Laatst bewerkt:
Fixxen we voor je:
2015-Yamaha-XT1200Z-Super-Tenere-EU-Matt-Grey-Detail-005.jpg

Maar kan je niet gewoon 4 mooie oogjes op die zwarte hoekjes maken? Druppeltje kit ertussen voor de waterdichtheid?
 
Laatst bewerkt:
Fixxen we voor je:
[afbeelding]
Maar kan je niet gewoon 4 mooie oogjes op die zwarte hoekjes maken? Druppeltje kit ertussen voor de waterdichtheid?

Ja bedankt! Nou er zitten aan de voor- en achterzijde wel handgrepen. Zat al te denken om iets met een spanbandje te doen, maar dan moet ik een roltas over de lengte vastmaken, dat gaat ook weer niet lijkt me.... Iemand een geniaal idee :+
Als het even kan wil ik liever niet boren of kitten aan de koffers.
 
Bandje rondom de koffers? Als ze onderweg in ieders geval niet open moeten.
Of gaat dat niet met de kofferbevestiging?
 
meer zooi thuislaten :+ waarom 60kg meenemen als je het met 15 ook red
 
Misschien kruislings, zal het eens proberen bij het eerstvolgende weekendje ;)


Precies, ik gebruik al jaren een spin met mijn Louis-tas van 5 euro (en nog steeds waterdicht). Dat valt er dan echt niet meer af. Heeft ook met een snelheid van 200+ geen krimp gegeven. ;) Als ze maar strak genoeg zitten, zodat er niets kan gaan schuiven.
 
ik heb een 2tal van die waterdichte roltassen voor andere doeleinden (militaire) en ben wel al achter 1 ding, ik had ze met een ventiel moeten kopen

waarom? dan druk je alle lucht tussen je uitrusting vandaan waardoor het een compacter en massiever geheel wordt.

voorbeeld

hoe vast te zetten?
als je maar 2 punten kunt/wilt gebruiken is een klein netje wat om de tas heen gaat misschien een idee, als die rondom redelijk strak zit ligt het tasje eronder echt wel stevig genoeg denk ik
 
Een leuk onderwerp om te volgen.
Ook voor andere outdoor hobby's zijn de waterdichte tassen goed te gebruiken en heb al een kleine verzameling. ;)
 
Zeker een leuk onderwerp om te volgen. Ik ben sinds een paar dagen ook op zoek naar roltassen.
Ik heb een suzuki GS500 en vroeg me af wat voor groottte roltas ik hierop het beste kan bevestigen. Te groot lijkt me ook niet handig.
Is een 40L erg groot voor een GS500?
 
Terug
Bovenaan Onderaan