Waterdichte roltassen bovenop zijkoffers

het voordeel van een wat grotere, bij de koop van een andere motor...
en je kunt ze een paar keer meer omslaan (de opening) waardoor hij kleiner word :)
 
Zeker een leuk onderwerp om te volgen. Ik ben sinds een paar dagen ook op zoek naar roltassen.
Ik heb een suzuki GS500 en vroeg me af wat voor groottte roltas ik hierop het beste kan bevestigen. Te groot lijkt me ook niet handig.
Is een 40L erg groot voor een GS500?
louis speedbag 75L voor 26 euro goed om te proberen.

maar hier had ik zoveel zooi mee dat ik eigenlijk de zijtassen thuis kon laten en de halve tanktas. gebrikte het allemaal niet. zinloze rommel _O-

P1000422.jpg
 
Laatst bewerkt:
louis speedbag 75L voor 26 euro goed om te proberen.

maar hier had ik zoveel zooi mee dat ik eigenlijk de zijtassen thuis kon laten en de halve tanktas. gebrikte het allemaal niet. zinloze rommel _O-

[afbeelding]

Jeutje! Met zo'n hoge tanktas kan ik mn hoofd er gewoon op leggen :+
Die 75L is ook wel heeeeel groot haha
 

Twee voorbeeldjes van de grote variant van de Aldi roltassen. Weet iemand toevallig nog hoeveel liter die dingen zijn?

Voor het perspectief: de voorste ligt op een Honda Varadero '99, een aardig grote fiets.

Uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding :P. Afgelopen twee jaar goed waterdicht gebleven terwijl er een boel regen op gevallen is! Als ik minder meeneem rol ik het ding gewoon kleiner op. Als je dan slordiger gaat inpakken zodat je kleding meer ruimte inneemt boeit het ook niet :).

Upgraden naar een roltas met een ontluchtingsventiel lijkt me nog wel een keer de moeite waard! Die moto-detail dingen zien er leuk uit.
 
Jeutje! Met zo'n hoge tanktas kan ik mn hoofd er gewoon op leggen :+
Die 75L is ook wel heeeeel groot haha
zelfde tas alleen dan met minder inhoud :+
zo had ik mooi de ruimte om mijn pak erin te verstoppen tijdens een stedentrip *D
P1060654_zpsacc2c551.jpg
 
Ben ff snel alle posts bij langs geweest en geen HEMA gezien. hier heb ik net 2 van gekocht, nog geen ervaring mee.
klik

zie nu dat ze uitverkocht zijn in de webwinkel -O-
was ik mooi net op tijd
 
Laatst bewerkt:
Foto-6QSQPNDT


Genoeg voor 3 weken kampeer-vakantie:

1 Tanktas (waar je nog overheen kan kijken)
2 Givi-beauty-case waarin alles geordend. Blijft goed toegankelijk onderweg.
3 Q-bag van Polo-Duitsland voor tent en zwaar spul.
4 Bovenop bekende blauwe rolbag (Aldi) voor licht spul.

Ook bij veel regen blijft alles wel droog.
Behalve dan de tanktas. Ondanks regenhoes uiteindelijk toch vochtig van binnen.

Toch wil ik volgende keer zadel-zijtassen erbij hebben. Dat pakt iets makkelijker in en is ook onderweg beter toegankelijk. Ook kan je net iets meer meenemen om het leven wat aangenamer te maken.
 
Laatst bewerkt:
8-) 8-) 8-)


2 roltassen op de zijkoffers kan makkelijk, Wij zijn zo een keertje naar Denemarken en de Farour eilanden gereden.

Bagage voor 2 personen mee op de moto, en de roltassen van sw motech hebben zo van die handige riempjes waarmee je de roltas perfect kan vastmaken.

SAM_0494.JPG
 
Als de zon schijn tuf je gewoon ff langs een motorwinkel,
daar liggen verschillende maten om te proberen, midden in het land zit een Motozoom
( Premium Motors | motor occasions | Kawasaki | KTM | Hyperpro | Bagster) die heeft voor een nette prijs tassen liggen, neem een vuilnis zak mee blaas die een stukje op( er is daar perslucht :X ) en dan in de roltas,en die leg je op je brommer, dan heb je een prima idee of iets past of dat het te groot is.
 
Laatst bewerkt:
Als de zon schijn tuf je gewoon ff langs een motorwinkel,
daar liggen verschillende maten om te proberen, midden in het land zit een Motozoom
( Premium Motors | motor occasions | Kawasaki | KTM | Hyperpro | Bagster) die heeft voor een nette prijs tassen liggen, neem een vuilnis zak mee blaas die een stukje op( er is daar perslucht :X ) en dan in de roltas,en die leg je op je brommer, dan heb je een prima idee of iets past of dat het te groot is.
Deze tassen worden binnen meerdere takken van sport gebruikt, dus ook bij winkels met outdoor en watersport (bever.nl, vrijbuiter.nl) kun je waterdichte tassen bekijken en aanschaffen. :Y
 
[afbeelding]

Genoeg voor 3 weken kampeer-vakantie:

1 Tanktas (waar je nog overheen kan kijken)
2 Givi-beauty-case waarin alles geordend. Blijft goed toegankelijk onderweg.
3 Q-bag van Polo-Duitsland voor tent en zwaar spul.
4 Bovenop bekende blauwe rolbag (Aldi) voor licht spul.

Ook bij veel regen blijft alles wel droog.
Behalve dan de tanktas. Ondanks regenhoes uiteindelijk toch vochtig van binnen.

Toch wil ik volgende keer zadel-zijtassen erbij hebben. Dat pakt iets makkelijker in en is ook onderweg beter toegankelijk. Ook kan je net iets meer meenemen om het leven wat aangenamer te maken.
Zo te zien kon de berijder niet meer mee. :N
 
voor de bevestiging van de roltassen op m'n zijkoffers (TDM 900 met org zijkoffers) gebruik ik rokstraps.
werkt perfect en nooit meer naspannen zoals bij gewone spanbanden, zoek maar eens op motozoom.nl
 
voor de bevestiging van de roltassen op m'n zijkoffers (TDM 900 met org zijkoffers) gebruik ik rokstraps.
werkt perfect en nooit meer naspannen zoals bij gewone spanbanden, zoek maar eens op motozoom.nl
Dit ziet er goed uit, mooi om op mijn verlanglijstje te plaatsen. :)
 
louis speedbag 75L voor 26 euro goed om te proberen.

maar hier had ik zoveel zooi mee dat ik eigenlijk de zijtassen thuis kon laten en de halve tanktas. gebrikte het allemaal niet. zinloze rommel _O-

[afbeelding]
HO-LY SHIT. Zoveel bagage had ik echt nooit van jou verwacht. Wat ging je doen? Op wereldreis naar een plek waar geen winkels en wasmachines zijn?
 
Ben ff snel alle posts bij langs geweest en geen HEMA gezien. hier heb ik net 2 van gekocht, nog geen ervaring mee.
klik

zie nu dat ze uitverkocht zijn in de webwinkel -O-
was ik mooi net op tijd
voor op de motor maakt het natuurlijk niet uit maar die kun je niet in het water gooien, IPX5 is daar niet voor bedoelt.
nu zijn er van veel van de meeste tassen geen IPX normen bekend dus of het wat zegt weet ik niet, wel weet ik dat die van mij prima blijven drijven :Y

Deze tassen worden binnen meerdere takken van sport gebruikt, dus ook bij winkels met outdoor en watersport (bever.nl, vrijbuiter.nl) kun je waterdichte tassen bekijken en aanschaffen. :Y
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan