Wegenbelasting motoren gaat omhoog

Sander1989

MF veteraan
8 mrt 2008
3.281
0
Utrecht
Bpm geschrapt voor zuinige auto

DEN HAAG - De automobilist die zuiniger gaat rijden kan flink besparen vanaf volgend jaar. De keuze voor een zeer zuinige auto wordt beloond met vrijstelling van de aanschafbelasting bpm, en voor zuinige leaseauto´s komt er een tweede verlaagd bijtellingstarief van 20 procent.

De wegenbelasting voor auto´s op aardgas en die voor motoren gaan echter omhoog.

Verder komt er volgend jaar een einde aan de discussie de doortrekking van de A4 Midden-Delfland. Het kabinet hakt dan na een halve eeuw bakkeleien een knoop door over dit 7 kilometer lange stuk asfalt.

Bron: Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl

Hier word ik niet vrolijk van, betaal al genoeg voor dat kleine stukje wat ik inneem op de weg. :(

Eigenlijk zouden juist motoren geen wegenbelasting moeten betalen, omdat wij een positief invloed hebben op het file probleem.


Zou trouwens ook een wonder zijn als dat stukje a4 nog aangelegd word tussen Rotterdam en Delft uiteindelijk na 60 jaar. B|
 
Laatst bewerkt:
Nee dat meen je niet -O-
Waarom omarmen ze het motorrijden niet.. Het scheelt alleen maar file's en zou de samenleving zo miljoenen kunnen schelen :X

Den Haag, bedankt!
 
Gaat weer lekker met die gasten uit den Haag. Gok dat er geen een op de motor rijdt daar.
Alleen in een dikke leasebak, maarja ze hebben geld genoeg.
 
Tsjah, er kan weer ergens geld vandaan worden gehaald, maakt ze niet uit welke overweging daarachter zit!
 
En jullie zijn hier verbaasd over, omdat.... :? :?

Er komen steeds meer motoren. Dat betekent een grotere populatie, dus een nieuwe melkkoe *D. Het begin is er.
 
et kabinet verhoogt de MRB voor motoren met eenzelfde percentage als voor personenauto’s. Hiermee creëert het kabinet een grotere stimulans voor milieuvriendelijke motoren, de zogenoemde ‘zero emission motoren’, omdat deze zijn vrijgesteld van zowel BPM als MRB.

Dus welke "zero emission" motoren kan ik dan kopen?

Melk? :+
 
Zal best meevallen.... reken voor de lol s uit hoeveel wegenbelasting is op je totale jaarbudget qua motorkosten.....
 
Naja de auto gaat omlaag motor omhoog, blijven we dus op hetzelfde niveau. Jammer alleen dat die benzineprijzen maar niet stoppen met groeien:S
 
Ach goedkoper wordt het toch nooit. De ene keer vanwege het milieu, dan weer de olieprijs en anders wel de kredietcrisis of de olie die op is en dan ineens weer niet. :z
 
We vervuilen ook meer... zo schoon zijn motoren nu ook weer niet, dus dit is vast een verkapte milieuheffing...
 
We vervuilen ook meer... zo schoon zijn motoren nu ook weer niet, dus dit is vast een verkapte milieuheffing...

De gemiddelde CO2–emissie bedraagt 83,5 g/km voor motorfietsen.
(Onderzoek uit 2004 door het "Laboratory of Applied Thermodynamics" (LAT) in opdracht van de Europese Commissie)

In verhouding nog veel, maar zo'n getal houdt de mantelpakjes ff zoet.
 
De gemiddelde CO2–emissie bedraagt 83,5 g/km voor motorfietsen.
(Onderzoek uit 2004 door het "Laboratory of Applied Thermodynamics" (LAT) in opdracht van de Europese Commissie)

In verhouding nog veel, maar zo'n getal houdt de mantelpakjes ff zoet.

Ik wilde net zeggen ja, dat is toch relatief veel :')
 
Zou mooi zijn dat die extra centen ook ten goede zou komen aan verhoogde veiligheid voor motoren, zoals bijvoorbeeld dubbele vangrails. Die dingen hebben in Duitsland er voor gezorgd dat ik er nog loop... En nog wat extra CO2 de wereld in kan blazen. :+


Maar eh... Zal wel niet...
 
De gemiddelde CO2–emissie bedraagt 83,5 g/km voor motorfietsen.
(Onderzoek uit 2004 door het "Laboratory of Applied Thermodynamics" (LAT) in opdracht van de Europese Commissie)

In verhouding nog veel, maar zo'n getal houdt de mantelpakjes ff zoet.

Hoezo in verhouding nog veel? De gemiddelde auto stoot 2x zo veel uit, en meestal vervoert deze hetzelfde aantal personen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan