Welk merk helm raden jullie mij aan?

Je moet zelf kijken wat het fijnste zit en wellicht bij je motor past. Gaat het om een integraal, systeem helm etc?

Waar ik zelf tevreden mee ben:

Shark
Arai
 
+1

of nog even doorsparen voor een c3(pro) van Schuberth (ik kocht mijn C3 in de opruiming bij Koeman in Huizen: €450,-. ik merkte het verschil met andere helmen meteen..)
 
Diegene die goed past

Indd, zoals Beastie_boys18 zegt.

Vooral veel passen, ik heb via internet lopen kwijlen op een helm totdat ik ging passen, wat zat die klote zeg.

Na advies van het personeel een aantal gepast, waarvan 1 egt perfect zat. hjc mission is-17 is het uiteindelijk geworden.

Passen, passen en passen! Succes en veel plezier *O*
 
Passen! hebben wij hier geen antwoord op. Naar motorzaken gaan waar ze verschillende merken hebben die je kan passen en dan kijken welke het beste bij je hoofd past. Ik heb via Ten-Kate een IS-17 prachtige helm voor zijn prijs...als hij jou goed zit
 
Deze
free-shipping-pasgt-font-b-helmets-b-font-Steel-US-PASGT-M88-font-b-bulletproof-b.jpg


Kogelvrij. Houdt alles tegen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon gaan passen in de winkel en wel daar kopen ipv voor 10 euro goedkoper te bestellen op het internet daarna....

Maar zelf had ik een IS17 van HJC gekocht super helm voor zijn geld maar als hij niet past heb je daar totaal niets aan. Hij moet heel goed aansluiten op je hoofd en als je hem opzet mag hij daarna niet meer bewegen. Dus veel passen en dan vind je de juiste helm die perfect past. Je kan beter een goedkopere helm kopen die perfect past dan een hele dure (die misschien op papier veiliger is) die niet goed past. Die goedkopere omdat hij perfect past beschermd je anders niet zo goed helaas.

Wel een puntje is of je er een wilt met geintegreerd zonnevizier dat is een belangrijke vond ik ik heb het en het is super als je opeens tegen de zon in kijkt even met je hand over de bovenkant van de helm en zonnevizier komt naar beneden.
 
Laatst bewerkt:
ik meen dat termaat op dit moment nog hoge kortingen geeft op oude collectie, kun je binnen budget misschien nog wel een overjarige arai op de kop tikken
 
Toen ik mijn helm heb gekocht (Caberg Duke) had ik eerst via internet gekeken wat ik een mooie helm vond, en zag dat deze bij mij in de buurt te koop was, dus naar die winkel gegaan en toevallig zat de helm ook gelijk perfect, en het mooie was dat de helm zelfs nog goedkoper was in de winkel dan via internet, scheelde toch weer iets van 10 euro( en dat was niet eens een aanbiedingsprijs)
 
'walk merk helm raden jullie mij aan?' > 'Welk merk helm raden jullie mij aan?'
 
In die prijsklasse zou ik voor een shark gaan. Heb zelf de evoline systeemhelm en ben hier erg tevreden over. *O* Weet ook dat jou hoofd niet de mijne is, dus passen is het aller belangrijkste :Y

Weet dat schubert en arai een stuk duurder zijn (Met gegronde reden) en heb daar ivm aanschafprijs zelf ook geen ervaring mee. Maar een aanbieding hier en daar kan inderdaad heel veel verschil in zitten. Goed rondneuzen waar je een leuke deal kan maken en dan blijft de pasvorm wel de sleutel! Koop geen helm die ondanks het leuke uiterlijk voor geen meter zit! |( Heb je in de winkel geen last van, maar op de motor des te meer :r
 
Heb een dure Arai, een middenklasse Nexx Carbon en omdat ie in de aanbieding was en een morini logo heeft een goedkope Caberg gescoord.
CASCO_CABERG_MOT_50e8cfac8110f.jpg

De Nexx is het lekkerst en stilst, maar heb toch meestal de Caberg op - toch wel makkelijk zo'n klapperdeklap helm. De arai alleen 's zomers omdat die de beste ventilatie heeft - maar wat een herrie en gefluit, moet absoluut met doppen in.
Voor het overige: zoek gewoon een helm die lekker past en goed zit en check dan even of ie veilig is hier http://sharp.direct.gov.uk/. Aan de veiligheidspraatjes en imago/hype van bepaalde merken zou ik niet al te veel aandacht schenken.
 
Alle helmen worden gekeurd en getest dus ze voldoen allemaal aan de botsproeven.
Het is een kwestie van pasvorm. Hoe beter hij aansluit hoe beter hij beschermt.
Termaat in Nijmegen heeft een grote keuze.
 
Alle helmen worden gekeurd en getest dus ze voldoen allemaal aan de botsproeven.
Het is een kwestie van pasvorm. Hoe beter hij aansluit hoe beter hij beschermt.
Termaat in Nijmegen heeft een grote keuze.

Die test waar over gesproken wordt zal wel te maken hebben met versplinteren van de schelp enzo. Goedgekeurd is goedgekeurd, maar een NCAP 5* is toch veiliger als een NCAP 1*
 
Ik ben in 3 verschillende winkels geweest en daar hadden ze geen integraal helm op mijn maat, heb nogal een groot hoofd B|

Toevallig via internet gekeken naar xxl helmen die groter uitvielen dan xxl helmen van de merken die ik al gepast had.
Zo bij een caberg ego uitgekomen, deze had veel opties en was 1cm groter dan meeste xxl helmen. Ik mocht de helm altijd terug sturen als hij niet paste.

En veel geluk gehad en hij paste perfect. *O*
Bij voorkeur in de winkel passen, maar online kan het blijkbaar ook met wat chance :p

Ik rij dagelijks en als ik er nog ooit één hoef te kopen, ga ik wel naar arai kijken omdat ik het dan zijn geld wel waard vind om zo een dure te kopen.
Maar het is wat jij eraan wil geven :)
Mijn caberg was ook maar 190 euro, maar voor de volgende zou ik gewoon niet meer naar het geld kijken maar naar de opties en hoe die zit :)
 
Ik ben in 3 verschillende winkels geweest en daar hadden ze geen integraal helm op mijn maat, heb nogal een groot hoofd B|

Toevallig via internet gekeken naar xxl helmen die groter uitvielen dan xxl helmen van de merken die ik al gepast had.
Zo bij een caberg ego uitgekomen, deze had veel opties en was 1cm groter dan meeste xxl helmen. Ik mocht de helm altijd terug sturen als hij niet paste.

En veel geluk gehad en hij paste perfect. *O*
Bij voorkeur in de winkel passen, maar online kan het blijkbaar ook met wat chance :p

Ik rij dagelijks en als ik er nog ooit één hoef te kopen, ga ik wel naar arai kijken omdat ik het dan zijn geld wel waard vind om zo een dure te kopen.
Maar het is wat jij eraan wil geven :)
Mijn caberg was ook maar 190 euro, maar voor de volgende zou ik gewoon niet meer naar het geld kijken maar naar de opties en hoe die zit :)

Kijk eens in Duitsland. Daar hebben ze veel meer aanbod in grote maten; kleding, schoenen en wellicht ook helmen..........
 
Ik ben met en gevulde bankrekening naar de oktoberuitverkoop van en grote motorzaak gegaan om een integraalhelm te kopen in plaats van mijn oudere schuberth. Ik heb daar vrijwel elke helm van boven de 250 euro op mijn hoofd gezet. Grote verschillen in pasvorm!! Shark past mij bijvoorbeeld absoluut niet, maar het zijn grote mooie helmen. Uiteindelijk heb ik de HJC r-pha 10 meegenomen. Zat het fijnst, is erg licht, komt standaard met pinlock en een getint vizier voor de zomerdagen, in de praktijk valt de goede aerodynamica op. Ben er nog steeds heel blij mee. Maar misschien past die wel helemaal niet bij de vorm van jouw hoofd en kun je beter een Shoei of Arai kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan