Wie doet er nog meer mee met een VRO2 bij de KNMV?

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
2.065
64
Rotterdam
In navlolging van mijn vrouw (zie foto), wil ik ook graag zelf een VRO doen met de zijspan. Maar nu gaat deze cursus allen door bij voldoende animo. Vandaar deze post. Wie heeft er nog meer zin in een leerzaam dagje rijden met je eigen span op een schitterend circuit in Lelystad.

We kunnen even niet verder... - KNMV

14 april:

Aanmeldingen:
Icul8r (Ingeschreven)
hevu (Ingeschreven)
EHE (Ingeschreven)

Toch niet:
Powerslave
Sidebike
JanFillemJansen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er wel weer eens aan toe. RMT bij Jan Knol is eigenlijk al weer te lang geleden.
Afhankelijk van wanneer voel ik er wel wat voor.
Kan een mooie gelegenheid zijn m'n nieuwe combi te testen. :)
 
Ik ben er wel weer eens aan toe. RMT bij Jan Knol is eigenlijk al weer te lang geleden.
Afhankelijk van wanneer voel ik er wel wat voor.
Kan een mooie gelegenheid zijn m'n nieuwe combi te testen. :)

Cool dan zijn we in ieder geval met zijn tweeën (drieën, want ik neem mijn oudste zoon weer mee!!!)
 
Een datum is zeker fijn om te weten of ik kan en net als JFJ is volgend jaar een betere optie voor mij.
@ JFJ, anders kunnen wij samen gaan, mijn vrouw wil ook een cursus doen voor ze de weg op wil met mijn zijspan.
 
Jozzi dat is helemaal ok. Met meer ook trouwens hoor, maar dan kunnen wij dat vasthouden.
Zou voor die gelegenheid het span van truus af willen hebben, dus daar heb ik nog wel wat werk mee.
 
Het is uiteraard voor volgend jaar. Datums zijn er meestal niet. Dit jaar werd de enige cursus pas ingepland toen er genoeg animo was. Dat werd dus 9 september. We kunnen wellicht wel zelf met een datum voorstel komen als we een groepje van 4 of 5 zijspannen hebben...

Ik zou zelf ergens in april wel willen...
 
Ja, in het voorjaar dan kunnen we al het geleerde mooi toepassen als de zon zich weer laat zien in 2012!!
In de winter is het toch maar kou leiden en vasthouden dat je er niet afvalt.
 
Wat mag zoiets kosten? en wat is het verschil tussen VRO 1 en 2?

Bij VRO twee liggen de snelheden wat hoger. Ik heb één nooit gedaan. Jan Knol meende dat als je, zoals ik , meer dan 20.00km op een zijspan gereden hebt je de basisvaardigheden wel kent. Hij past de oefeningen gewoon aan aan je eigen ervaring.
 
Ja, in het voorjaar dan kunnen we al het geleerde mooi toepassen als de zon zich weer laat zien in 2012!!
In de winter is het toch maar kou leiden en vasthouden dat je er niet afvalt.

Heb ook wel zin in een cursusje volgend jaar, wil wel mee.

misschien dat ik me dan eens leer beheersen
En heb ik misschien eens een rijden span |( |(
 
zou dat ook best wel eens willen, maar ben een beetje bang dat mijn span niet helemaal geschikt is voor een VRO cursus (zo kan de bak bv al niet hoog genoeg om in balans te komen ivm de grondspeling aan de linkerkant.....) en ik wil natuurlijk wel mijn grenzen tijdens zo'n dag leren kennen/ opschuiven.... en niet alleen maar beginners achtjes hoeven draaien, door de beperkingen van mijn eigen combi...

maar eigenlijk weet ik niet eens of dat ook zo is, want ik heb geen idee of mijn span rijdt zoals een span hoort te rijden of dat het ook anders, makkelijker, beter of wat dan ook kan.... (dit is nl mijn enigste span ervaring (op Pepe's span na dan)
 
Laatst bewerkt:
zou dat ook best wel eens willen, maar ben een beetje bang dat mijn span niet helemaal geschikt is voor een VRO cursus (zo kan de bak bv al niet hoog genoeg om in balans te komen ivm de grondspeling aan de linkerkant.....) en ik wil natuurlijk wel mijn grenzen tijdens zo'n dag leren kennen/ opschuiven.... en niet alleen maar beginners achtjes hoeven draaien, door de beperkingen van mijn eigen combi...

maar eigenlijk weet ik niet eens of dat ook zo is, want ik heb geen idee of mijn span rijdt zoals een span hoort te rijden of dat het ook anders, makkelijker, beter of wat dan ook kan.... (dit is nl mijn enigste span ervaring (op Pepe's span na dan)

Bij een VRO rij je niet met het bakwiel in de lucht. Het is juist de bedoeling dat je altijd je bakwiel aan de grond houd. Het enige probleem dat ik met mijn 8.5 cm grondspeling had is de afrijden van de steile helling. (en da's door het gras!)
 
oh, dan is het geen probleem, gras of zand schuift wel weg, het wordt vervelender als je met uitlaten of carterpan op beton of asfalt klappert
 
oh, dan is het geen probleem, gras of zand schuift wel weg, het wordt vervelender als je met uitlaten of carterpan op beton of asfalt klappert

Mijn probleem was om over het talud aan de zijkant van het 'viaduct' de steile helling af te rijden. Wanneer ik eenmaal op de grasstenen reed, was er geen probleem meer.
 
Ik ben ook wel geinteresseerd, heb alleen nog maar iets van 5.000 km zijspan-ervaring en weet niet of ik dan op zo'n VRO2 goed met de al ervaren rotten hier mee kan komen?
M.a.w. ; ik ben nog geen doorgewinterde zijspanrijder :/

Quote van de site;
Deze voortgezette rijopleiding is voor de echte doorgewinterde zijspanrijder die inziet dat je eigenlijk nooit uitgeleerd bent. Het niveau sluit aan op waar de VRO 1 zijspan is gestopt
 
Laatst bewerkt:
@ dropje: datzelfde geld ook voor mij uiteraard.... (oeps)
(maar toch wil ik me geen beginner meer noemen; heb al best veel geleerd na het meepakken van een vluchtheuvel...)
 
Laatst bewerkt:
@ dropje: datzelfde geld ook voor mij uiteraard.... (oeps)
(maar toch wil ik me geen beginner meer noemen; heb al best veel geleerd na het meepakken van een vluchtheuvel...)

Had je niet moeten zeggen EHE.
Als ze er nu te weinig hebben, mogen wij mee. Hebben ze er genoeg dan worden wij als eersten eruit geknikkerd _O- _O- :')



O-)
 
Ik ga het nog even aanzien. April komt voor ons denk ik nog iets te vroeg.
Maar Jan Knol woont in de buurt..
 
Mijn vrouw heeft VRO2 gedaan (zie plaatje) met waarschijnlijk nog geen 1000km ervaring op de zijspan. Dus dat maakt volgens mij niet zoveel uit. De cursus is jaren niet doorgegaan vanwege gebrek aan inschrijvingen. Vandaar deze post. Dus als we een clubje van minstens 4 kunnen krijgen zal hij waarschijnlijk gewoon doorgaan. Ik hoor wel serieus interesse heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan