Wilhølms Span (eindelijk) on the road

IMG_20200407_182507.jpg
IMG-20200413-WA0004.jpeg
IMG-20200413-WA0006.jpeg
 
Mooi werk!
Maar waarom dat achterste driehoekje vast zetten met een lip? En niet die dwarsbuis net iets verder naar voren plaatsen met een draadbus erin?
Nu is die lip je zwakste schakel.
 
EHE , die lip is 5mm dik en steunt op een hoekprofiel, ook nog ter hoogte van de buis. Ik zal er eens een foto van maken van de andere kant. dit heb ik gedaan voor de montage, omdat het hulpframe voor om een framebuis klemt, dus eenrs langs de motor maar achter moet bewegen voor montage.
 
Kan dat van zo'n plaatje niet beoordelen, maar ik geloof je graag hoor.

Ik vind het onlogisch geconstrueerd qua krachtlijnen, vandaar mijn opmerking
 
Ik snap EHE wel maar ik begrijp ook wel waarom jij het zo gemaakt hebt. Het zal ongetwijfeld stevig genoeg zijn, een 5mm lip op zo'n korte afstand zal niet gaan buigen. En het is makkelijker construeren met eenvoudige gereedschappen, niet iedereen heeft een draaibank staan.
 
Helaas geen tijd voor uitgebreide bouw beschrijving , maar wilde topic niet zo dood laten bloeden , zonder te kennen te geven dat ik inmiddels weer on the road ben op 3 wielen. Nu nog de finetuning , wat lampies en een spatbord........maarja zoals de veteranen hier zeggen : een zijspan is nooit af !
De gasbuis voor de voorvork is een mockup, uiteraard , naadloos dikwandig gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan