Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke restricties?DIe Duc is wel erg goed als je kijkt naar hun restricties en dan nog deze eindklassering.
Oh ok, ik dacht dat de duc restricties had. Tja de regels van sbk zijn
6.5 kilo merk ik zelf bij gewone trackdays en is een puist gewicht.Álvaro Bautista: "Als ik het extra gewicht op de motor gevaarlijk vind blijf ik thuis"
6,5 kilo. Niet vreselijk veel maar toch. In racetrim telt alles mee. Het gewicht zal wel zo laag mogelijk zitten. Tot nu toe geen best resultaat.
Alleen Bautista heeft die restrictie toch?DIe Duc is wel erg goed als je kijkt naar hun restricties en dan nog deze eindklassering.
Yep.Alleen Bautista heeft die restrictie toch?
Maar vier jaar geleden was het laatste grote succes dacht ik.Lowes doet het meestal bovengemiddeld goed in Australië, ik verwacht echt niet dat hij nu ineens iedere race mee kan doen om de overwinning/podium.
Maar je weet maar nooit. Zou mooi zijn als hij dat wel kan, al is het alleen maar zodat we niet iedere week 2 of 3 Ducatis op het podium hebben.
De achterband van Bautista had al restricties.
Vandaar Lowes die linkerbocht inhaalde.
Hij zag de problemen. Bekijk bijlage 1977845
Komt door al dat extra gewicht natuurlijk.....De achterband van Bautista had al restricties.
Vandaar Lowes die linkerbocht inhaalde.
Hij zag de problemen.
Rossi klaagde ook wel eens dat hij een hogere bandenslijtage had door zijn afmetingen en gewicht.Komt door al dat extra gewicht natuurlijk.....
Volgens internet weegt S Lowes rond de 75kg en Petrucci 2 kg erbij. Dus pak dat de meeste rijders +70kg wegen.Rossi klaagde ook wel eens dat hij een hogere bandenslijtage had door zijn afmetingen en gewicht.
Maar hoe verhoudt Bautista + 6.5 kilo zich tot Lowes of (vooral) Petrucci?
Moet gelijk denken aan Assen 2012.Rossi klaagde ook wel eens dat hij een hogere bandenslijtage had door zijn afmetingen en gewicht.
Maar hoe verhoudt Bautista + 6.5 kilo zich tot Lowes of (vooral) Petrucci?
Het staat ze vrij om te plaatsen waar ze willen. Maar het is en blijft een dood gewicht waarmee hij niet kan spelen.Zeventig kilo was ik op mijn dertiende misschien.
Ja, best wat verschillen zeg.
En geen rocket science.
Ik ben benieuwd hoe ze die vervelende 6.5 kilo hebben toegepast.
In feite is het dan gewoon een andere motor.Het staat ze vrij om te plaatsen waar ze willen. Maar het is en blijft een dood gewicht waarmee hij niet kan spelen.
Lavilla zit in die commissie die dat allemaal uit vindt. Je zou van hem beter verwachten omdat hij 1 jaar tegen 1000cc 2 cilinders heeft ge-raced met zijn 1000cc 4 cilinder met inlaat restricties. Hij kwam sterk de bocht uit om daarna op het rechte stuk ingehaald te worden door de twins.
Hij zei in het interview dat zn banden amper sleten en hij kon blijven pushen. Met dit nieuw grof asfalt en weinig slijtage.... ben ik heel benieuwd of hij volgende race er weer zo sterk bijstaat. Wel gegund, inhaal actie wasLowes doet het meestal bovengemiddeld goed in Australië, ik verwacht echt niet dat hij nu ineens iedere race mee kan doen om de overwinning/podium.
Maar je weet maar nooit. Zou mooi zijn als hij dat wel kan, al is het alleen maar zodat we niet iedere week 2 of 3 Ducatis op het podium hebben.
Kawasaki nieuw rev limit zal ook wel helpen. Zitten nu terug op het plafond van ´18. Vorig jaar hebben ze daar geen gebruik van gemaakt.Hij zei in het interview dat zn banden amper sleten en hij kon blijven pushen. Met dit nieuw grof asfalt en weinig slijtage.... ben ik heel benieuwd of hij volgende race er weer zo sterk bijstaat. Wel gegund, inhaal actie was
De R1 zal voor circuitgebruik voorlopig nog wel beschikbaar blijven. Ducati en Aprilia lossen dit op door de cilinderinhoud te vergroten naar 1100 cc. Superbike zal denk ik mee moeten evolueren en het reglement hierop aan moeten passen, net zoals met Supersport. Dat is natuurlijk al vaker gebeurd in de geschiedenis van het kampioenschap; 750 cc, 1000 cc, 1200 cc, etc.Yamaha stopt met R1 als straatmotor - Nieuwsmotor.nl
Gaat dit de doodsteek worden voor elk SuperBikes? Geen gehomologerrde wegversie, geen superbike. Beetje hetzelfde als in de supersport gaande is. Niet dat er zonder Yamaha niets meer over is, maar het zou wel een verarming zijn.