WSBK Slowchat seizoen 2024

Wie wordt kampioen WK Superbike in 2024? Let op: wijziging keuze niet mogelijk ;-)

  • Alvaro Bautista

    Stemmen: 8 17,4%
  • Toprak Razgatlioglu

    Stemmen: 18 39,1%
  • Jonathan Rea

    Stemmen: 3 6,5%
  • Andrea Locatelli

    Stemmen: 1 2,2%
  • Michael Ruben Rinaldi

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicolo Bulega

    Stemmen: 10 21,7%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 6 13,0%
  • Alex Lowes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Michael van der Mark

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders...bijvoorbeeld Scott Redding of Alex Bassani (10 opties is max in de pool)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    46
  • Opiniepeiling gesloten .
Pi is een lastige baan waardoor je minder snel conclusies kunt trekken..
Qua snelheid zijn de fietsen (opde r1m na ) best gelijkwaardig geworden maar verder steekt de panigale er volgens mij met kop en schouders boven uit
 
De achterband van Bautista had al restricties. :+
Vandaar Lowes die linkerbocht inhaalde.
Hij zag de problemen.
Bautista rear tyre AUS24.jpg
 
Het eerste race weekend gaf wel een aardig beeld:
Lowes sterk op de Kawa, afwachten of dat doorzet.
Rea lijkt voorlopig een verkeerde keuze gemaakt te hebben hoewel de andere Yamaha rijders lekker meededen.
Ducati's weer snel, met veel kandidaten voor het podium.
BMW nog niet super, en alleen Toprak maakte er nog wat van.
Honda's net zo hopeloos als vorig jaar.
 
Lowes doet het meestal bovengemiddeld goed in Australië, ik verwacht echt niet dat hij nu ineens iedere race mee kan doen om de overwinning/podium.
Maar je weet maar nooit. Zou mooi zijn als hij dat wel kan, al is het alleen maar zodat we niet iedere week 2 of 3 Ducatis op het podium hebben.
 
Lowes doet het meestal bovengemiddeld goed in Australië, ik verwacht echt niet dat hij nu ineens iedere race mee kan doen om de overwinning/podium.
Maar je weet maar nooit. Zou mooi zijn als hij dat wel kan, al is het alleen maar zodat we niet iedere week 2 of 3 Ducatis op het podium hebben.
Maar vier jaar geleden was het laatste grote succes dacht ik.
Lowes heeft nu de voormalige crewchief van Rea.
En alle aandacht kan dan ook nu naar hem.
We zullen het zien dit jaar. :Y
Meestal is die toch niet constant genoeg en bepaald niet crashproof.

Inzet: crewchief Piere Riba in 2001.
PSX_20240226_102810.jpg
 
Laatst bewerkt:
Komt door al dat extra gewicht natuurlijk.....
Rossi klaagde ook wel eens dat hij een hogere bandenslijtage had door zijn afmetingen en gewicht.
Maar hoe verhoudt Bautista + 6.5 kilo zich tot Lowes of (vooral) Petrucci?
 
Rossi klaagde ook wel eens dat hij een hogere bandenslijtage had door zijn afmetingen en gewicht.
Maar hoe verhoudt Bautista + 6.5 kilo zich tot Lowes of (vooral) Petrucci?
Volgens internet weegt S Lowes rond de 75kg en Petrucci 2 kg erbij. Dus pak dat de meeste rijders +70kg wegen.
Ze hebben een gemiddelde genomen van de rijders en daarvan moet hij de helft van het verschil in gewicht meenemen. Die van de technische commissie doen maar wat.
 
Zeventig kilo was ik op mijn dertiende misschien. _O-

Ja, best wat verschillen zeg.
En geen rocket science. _O-

Ik ben benieuwd hoe ze die vervelende 6.5 kilo hebben toegepast.
 
Zeventig kilo was ik op mijn dertiende misschien. _O-

Ja, best wat verschillen zeg.
En geen rocket science. _O-

Ik ben benieuwd hoe ze die vervelende 6.5 kilo hebben toegepast.
Het staat ze vrij om te plaatsen waar ze willen. Maar het is en blijft een dood gewicht waarmee hij niet kan spelen.
Lavilla zit in die commissie die dat allemaal uit vindt. Je zou van hem beter verwachten omdat hij 1 jaar tegen 1000cc 2 cilinders heeft ge-raced met zijn 1000cc 4 cilinder met inlaat restricties. Hij kwam sterk de bocht uit om daarna op het rechte stuk ingehaald te worden door de twins.
 
Het staat ze vrij om te plaatsen waar ze willen. Maar het is en blijft een dood gewicht waarmee hij niet kan spelen.
Lavilla zit in die commissie die dat allemaal uit vindt. Je zou van hem beter verwachten omdat hij 1 jaar tegen 1000cc 2 cilinders heeft ge-raced met zijn 1000cc 4 cilinder met inlaat restricties. Hij kwam sterk de bocht uit om daarna op het rechte stuk ingehaald te worden door de twins.
In feite is het dan gewoon een andere motor. :Y
 
Lowes doet het meestal bovengemiddeld goed in Australië, ik verwacht echt niet dat hij nu ineens iedere race mee kan doen om de overwinning/podium.
Maar je weet maar nooit. Zou mooi zijn als hij dat wel kan, al is het alleen maar zodat we niet iedere week 2 of 3 Ducatis op het podium hebben.
Hij zei in het interview dat zn banden amper sleten en hij kon blijven pushen. Met dit nieuw grof asfalt en weinig slijtage.... ben ik heel benieuwd of hij volgende race er weer zo sterk bijstaat. Wel gegund, inhaal actie was :}:}
 
Hij zei in het interview dat zn banden amper sleten en hij kon blijven pushen. Met dit nieuw grof asfalt en weinig slijtage.... ben ik heel benieuwd of hij volgende race er weer zo sterk bijstaat. Wel gegund, inhaal actie was :}:}
Kawasaki nieuw rev limit zal ook wel helpen. Zitten nu terug op het plafond van ´18. Vorig jaar hebben ze daar geen gebruik van gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha stopt met R1 als straatmotor - Nieuwsmotor.nl

Gaat dit de doodsteek worden voor elk SuperBikes? Geen gehomologerrde wegversie, geen superbike. Beetje hetzelfde als in de supersport gaande is. Niet dat er zonder Yamaha niets meer over is, maar het zou wel een verarming zijn.
De R1 zal voor circuitgebruik voorlopig nog wel beschikbaar blijven. Ducati en Aprilia lossen dit op door de cilinderinhoud te vergroten naar 1100 cc. Superbike zal denk ik mee moeten evolueren en het reglement hierop aan moeten passen, net zoals met Supersport. Dat is natuurlijk al vaker gebeurd in de geschiedenis van het kampioenschap; 750 cc, 1000 cc, 1200 cc, etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan