WSBK & WSS - Pirelli Spanish Round 11

Tussen 10:00u en 11:10u (WSBK race 1) gebeurt er geen flikker op het circuit en tijdens WSBK-race 2 rijdt het ONK Dutch Supersport _O-
Nou het ONK heb ik wel gezien na de Gamma racing day... :r

He he niet zo he, eigenlijk kom ik juist voor de ONK SS race... Daar rijdt ons team namelijk in. Ik kan je ook uitleggen waarom het tijdens de gamma racing day zo rustig was. Het gros van de coureurs wil helemaal niet voor dat "crash-beluste" " formule 1 gekke" volk rijden. De vaderlandse motorsport wordt daar als ondergeschoven kindje behandelt, smorgens om 9 uur een race rijden, dan ben je toch beklopt!

BSB zal zeker een voller veld zijn!
 
Het gros van de coureurs wil helemaal niet voor dat "crash-beluste" " formule 1 gekke" volk rijden. De vaderlandse motorsport wordt daar als ondergeschoven kindje behandelt, smorgens om 9 uur een race rijden, dan ben je toch beklopt!

Grootste publiek dat je hebben kan, waar ook veel motor-liefhebbers tussen zitten, en juist dan blijf je weg... Motorsport is het ondergeschoven kindje en het ONK is niet in beste doen, ik snap niet zo goed waarom iemand zich er te goed voor zou voelen. :X Maar goed, ik weet er verder het fijne niet van, dus ik moet me er misschien niet tegenaan bemoeien. :+

Oh ja, SBK topic, goooo Mickey. :+
 
Ook toevallig ......I ride haar ook graag......Zondag nog gezien in de Ballentent.
_O- _O-
Grootste publiek dat je hebben kan, waar ook veel motor-liefhebbers tussen zitten, en juist dan blijf je weg... Motorsport is het ondergeschoven kindje en het ONK is niet in beste doen, ik snap niet zo goed waarom iemand zich er te goed voor zou voelen. :X Maar goed, ik weet er verder het fijne niet van, dus ik moet me er misschien niet tegenaan bemoeien. :+
Om negen uur met een race starten is gewoon gekkigheid qua vochtigheid en temperatuur.
Buiten dat de banden enorm snel slijten en iedereen op extra kosten gejaagd wordt.
 
Volgens mij ging het over de BSB.
Dan rijdt het ONK ook mee, maar idd, opletten! Anders heb je een race gemist! Druk programma. De échte motorsport fans in hart en nieren kijken ook ONK met plezier. EDIT: Zelfs al is dat kampioenschap op sterven na dood.
 
Laatst bewerkt:
Rea word kampioen, pakt 2x podium. Davies en Torres staan race 1 op het podium naast Rea en in race 2 Davies en Sykes.
 
Na een veel te lange pauze zijn de messen geslepen voor het vervolg van het World Superbike en World Supersport kampioenschap. Uitgerust, vermoeid geraakt en weer uitgerust in de vakantie kunnen de coureurs vanaf vrijdag het vizier weer sluiten en het gas opendraaien. Nog zes races te gaan voor de World Superbikes heren, drie voor de World Supersport jongens en twee voor de Stock 600/1000 en EJC piloten.

Vanaf vrijdag gaat het los op het Circuito de Jerez:

[afbeelding]

Belangrijkste tijden zijn die van de Superpole en de Stock 600 race op zaterdag, en de races op zondag.

Zaterdag:
Superbike - Superpole 1 = 15:00 - 15:15 uur
Superbike - Superpole 2 = 15:25 - 15:40 uur
Supersport - Qualifying = 15:55 - 16:40 uur
Stock 600 - Race = 17:50 uur

Zondag:
Superbike - Race 1: 10:30 uur
Supersport - Race: 11:40 uur
Superbike - Race 2: 13:10 uur
Stock 1000 - Race: 14:15 uur
EJC - Race: 15:05 uur

Waar dit te bekijken valt? Sowieso op worldsbk.com middels een videopass, maar Eurosport zendt de races ook vaak uit als het er zin in heeft of een gaatje in de agenda kan vinden.




Het WK Superbikes is gedomineerd door Jonathan Rea op de Kawasaki. Die heeft dan ook maar zes punten nodig om het kampioenschap vroegtijdig te beslissen en eindelijk, eindelijk dat felbegeerde wereldkampioenschap op zijn naam te zetten. In de World Supersport klasse blijft het nog wel even spannend. Sofuoglu leidt het kampioenschap met 168 punten, voor Cluzel die er 155 heeft. Ook PJ Jacobsen is met 140 punten nog niet helemaal uitgeschakeld.

Michael van der Mark zal goede herinneringen meenemen naar het circuit van Jerez, hier werd hij vorig jaar namelijk kampioen in de World Supersport klasse. Maar dat hebben we vorig jaar natuurlijk allemaal gezien. Zo niet? Ga je schamen. MF'er NR34 was erbij en maakte er een fraai verslag van.

Wat andere Nederlanders om in de gaten te houden, zijn Bryan Schouten en Ricardo Brink in de Stock 600 klasse, Wayne Tessels in de Stock 1000 klasse en Jamie van Sikkelerus in de European Junior Cup klasse.

Veel plezier en dat de Nederlanders maar mogen schitteren!



Rijd Rob Hartog niet mee, stock 600?
 
Jeetje de WSBK, je zo het bijna vergeten. Een paar jaar geleden vond ik dit vele malen leuker dan de GP, mar tegenwoordig vergeet ik (mede door de bizarre lange breaks) bijna dat het bestaat
 
Jeetje de WSBK, je zo het bijna vergeten. Een paar jaar geleden vond ik dit vele malen leuker dan de GP, mar tegenwoordig vergeet ik (mede door de bizarre lange breaks) bijna dat het bestaat

Idd, als Michael vd Mark er niet had gereden..... Dan had ik het al helemaal niets meer aan gevonden. Ik had het waarschijnlijk nog wel gevolgd, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Michael heeft een volledig nieuw opgebouwde Honda voor de laatste rondes door aanhoudende elektrische problemen. Ook is er een personele wijziging geweest binnen het kamp van Michael.

Bron: Klik

Hoop dat dit positief uit mag pakken.
 
CPLWvzpXAAA7kDN.jpg:large
 
't Zit niet ver van elkaar af allemaal. Ik ben alvast benieuwd! Laten we hopen dat het herbouwen van VdM's machine eindelijk de technische problemen oplost.
 
idd nou je het zegt. NU in de fp2 het zelfde :) Alleen 1 Suzuki ertussen.
Er tussen? Bovenaan!
En Aprilia op 3 en 5 ipv 5 en 6.

full


14 coureurs binnen één seconde.. :)
Maar geen 1.41'ers en v.d. Mark heel constant.

Coveña en Tessels 23 en 24ste in de Superstock1000, Hartog 6de in Superstock 600 ;)
 
Laatst bewerkt:
Big crash Cluzel. Seizoen is voorbij. :N
1 been gebroken
Linkersleutelbeen gebroken
Rechter elleboog in mutella.
Had nog kans om wk te worden. Jammer!
 
Laatst bewerkt:
Awww dat is balen. Niet alleen omdat hij nog kans maakte voor de titel, maar vooral omdat er tussen hem en Sofuoglu flinke strijd kon uitbarsten, al was het maar voor overwinningen. We zien 'm volgend jaar vast wel weer terug...
 
Ik gun het Sofu wel :Y

Ik gunde het MV ook, vind alleen die Cluzel een eikel
 
Laatst bewerkt:
Big crash Cluzel. Seizoen is voorbij. :N
1 been gebroken
Linkersleutelbeen gebroken
Rechter elleboog in mutella.
Had nog kans om wk te worden. Jammer!

-O-

Sommige coureurs lijkt het succes gewoon niet gegund!
 
-O-

Sommige coureurs lijkt het succes gewoon niet gegund!

Ik las volgens mij ergens dat in FP2 Kenan , Cluzel er af gereden heeft bij deze heftige crash.
Kampioenschap is nu wel beslist denk ik.
Misschien nog een keer dagsucces voor PJ Jacobsen. Maar spanning is weg. Jammer!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan