XS 750

BTW: ik heb buisjes nodig om van 44mm triumph pijp naar 38mm einddemper te gaan, liefst met een kleine hoek, 15 graden ongeveer. Ik zag op ebee wel wat buisjes staan van 11 euro, een soort drietrapsraket maar daar zit geen bocht in. Ik heb ook uitloatbochtoprekkers gezien op MP; maar daar geloof ik niet in.

1. Weet iemand waar ik die dingen kan kopen met zo'n hoekje erin?
2. Zwarte uitlaatwrap gaat erop van Alibaba, maar hoeveel meter heb ik nodig voor een 3-2? Hoeveel heb je per strekkende meter uitlaat nodig?

kan je JerryT of Roughneck of zo iemand niet wat konische buisjes laten draaien??

oeps, note, dit is Wim zijn topic.. niet het XStopic deel 3.. sorry Wim!
 
Laatst bewerkt:
Ben er achter waarom de caferacerachtige niet lekker loopt, hij loopt niet op drie poten maar slechts op 2.

Morgen verder zoeken. Kan de tank niet in de garage niet loshalen ivm benzinedampen die dan naar boven trekken.... (zit een slaapkamer boven de garage).
En ik wil niet het risico lopen om de tank te beschadigen door buiten in het donker te werken. Dus morgen proberen uit te vinden waarom de rechtercylinder niet mee doet.
 
Boegies nagekeken Wim? Daar liep ik iedere keer tegenaan.
Eventueel boegies wisselen gaf bij mij een goed beeld.
En de stroom naar de bobine zat los
Goed om te zien dat er nog iemand aan het sleutelen is :P
Succes man!
 
Laatst bewerkt:
Zo gisteravond al weer een vonkende bougie. Nog niet gestart, doch hoopvol dat de motor vanavond op drie poten gaat lopen.
Gelijk maar aan het regelen dat ook de verlichting in de km-teller weer gaat werken. Wat een gepriegel met die kleine boutjes....
 
Zo gisteravond al weer een vonkende bougie. Nog niet gestart, doch hoopvol dat de motor vanavond op drie poten gaat lopen.
Gelijk maar aan het regelen dat ook de verlichting in de km-teller weer gaat werken. Wat een gepriegel met die kleine boutjes....

check je zekeringen Wim, ik kwam er na een uur sleutelen achter dat de lampjes goed waren, en de zekering lag er uit.

:o
 
Verlichting in de toerenteller doet het wel. Zit volgens mij op dezelfde zekering. En ook nog vastgesteld dat de bolletjes niet functioneerde...

Dus bolletjes vervangen en toch geen licht. Dus vanavond verder met koplamp open peuteren en zien wat daar niet aangesloten, los zit, geen contact maakt of wat dan ook. Gaat goed komen.
 
Helaas blijkt de accu toch wel wat slecht te zijn. Caféracerachtige wou gisteravond niet starten. Vanmiddag nieuwe poging (hangt nu aan de acculader).

Gisteravond gezien dat nu de verlichting in de toerenteller niet werkt |(
Eén troost in de km-teller werkte het nu wel ;)
 
De LEGO-projectfiets is niet meer :Y

Een groot deel van de onderdelen daarvoor zijn van eigenaar verwisseld. Ze gaan zo te horen zeer goed ingezet worden om een XS naar een originele staat te brengen.

Dus als iemand een kaal frame zoekt ik heb er 1 beschikbaar. Voor een .75 liter fles bockbier 😋

Anders gaat hij in de metaalrecyling 😜
 
Weer een stapje in de richting van het goede voornemen om het nieuwe jaar in te gaan met "slechts" drie motoren op mijn naam :Y
 
Laatst bewerkt:
gewoon een nieuwe laten maken of zelf doen.

als je een andere koopt is ie weel snel 30jaar oud of meer zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Stapje voor stapje. Het gaat niet snel maar er gebeurd soms wel wat :+

full
 
Vanavond trouwens nog enige mooie onderdelen aangeschaft.
Te weten een mooi achterlicht met de metalen behuizing die op het achterspatbord hoort, een mooi achterspatbord (weinig tot geen roest) en een strak rechterzijpaneel *O*
Zijpaneel is sowieso voor de 850. Achterlicht grote kans dat die op de 850 eindigt. Of het spatbord gebruikt gaat worden is nog niet bekend, heb namelijk nog een mooi achterspatbord liggen *D

Degene die de spulllen verkocht had een XS750 caféracer staan. Zag er goed uit. De motor was aangepast, maar niet visueel opgeknapt. Anders gezegd het was geen opgepoetst blinkend exemplaar maar leeftijdsorigineel. Moet zeggen dat heeft ook wel wat :Y


De toerenteller bleek ik zelf nog te hebben liggen :$ , zat niet in de box met andere tellers. Dus de zwarte toerenteller kwam ik pas tegen toen ik op zoek ging naar andere onderdelen...
 
Vanochtend afscheid genomen van mijn rijdende XS750 uit 1979 ;( (toch wel een droevig momentje).
Wel heb ik het idee dat goed terecht is gekomen (is een soort troost :+ ). Hij vond deze XS beter rijden dan degene die hij al in zijn bezit heeft (beschouw dit als compliment :Y ).

Hoop dat de motor nog vele kilometers plezier van mag hebben.

En er komt nu ruimte in de garage en die kan benut worden om beter te kunnen werken aan de XS850 *O*
 
Wat kan ik voor foto plaatsen :+

Een voor mijn gevoel lege garage met hierin een caféracerachtige XS en een XS850 in staat van bewerking _O-



Vanmiddag zijn trouwens nog een zooi XS-onderdelen opgehaald. Ben nu ook een motorblok kwijt, cardan, set wielen, luchtfilterhuis, cardanmof, puntenontsteking en twee voorvorkpoten. En nog wat andere kleine dingen.

En volgende week wordt het frame van het nooit opgestarte LEGO project opgehaald. Komt er dus nog meer ruimte in de garage :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan