pieterklaas
MF veteraan
Wim bijna winterklaar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hoe voel je dat van die carterdruk?? aan de ontluchtingsslang gewoon??Weet ik, had ik al gezien..(E/2D).
Maar het blokje loopt ontzettend mooi, en heeft nauwelijks carterdruk.
Dus een gezonde basis.
En blij mee , bedankt Wim!Denk dat als je de motor laat draaien zonder olievuldop je ook een redelijk idee krijgt van de carterdruk (wel de motor niet laten lopen als je de peilstok verwijderd , anders heb je kans dat de peilstok vermalen wordt in de primaire ketting).
Voor de rest valt er te melden dat het frame (met kenteken) wat bedoeld was voor mijn Lego- project is van eigenaar veranderd.
Dus is hiermee mijn doelstelling om het aantal motoren in mijn garage terug te brengen tot drie gelukt
Ik heb dus weer meer sleutelruimte
En nu maar hopen dat ik ook niet last heb van het syndroom dat TripleXS aanduidde met "N+1".
Dat betekent niet meer rondneuzen op marktplaats, veilingkijker, speurders etc. want anders......
Welkom bij de club, Boskawouter! Wat ga jij er allemaal mee doen??
nice!Bedankt Haga-San!
Voorlopig ga ik er denk ik vooral veel over struikelen
[afbeelding]
Na het afhalen van de losse delen (en het volgen van de eerste les XS'en voor dummies) bij Wim kon ik 's avonds natuurlijk niet naar bed voordat ik e.e.a. even losvast in elkaar had gestoken. Tegen middernacht was daar dan eindelijk gelegenheid voor en dus als resultaat op de foto; het XS750 special frame, Wim's afgedankte XS850 wielen en eigenlijk onbruikbare 'standard' vorkpoten (pitting) voorzien van een set clipons die ik nog had liggen.
Ik heb ook een tros special vorkpoten meegekregen om eens te kunnen onderzoeken of die (de binnenpoten) op een of andere manier te combineren zijn met de standard onderpoten. Anders moet ik dus nog op zoek naar wat beters.
Doel is uiteindelijk een caféracer te bouwen; voor nu heb ik de stijl in gedachten a la de groene van Kornfed (degene die nu te koop staat) / de 900 van Pieterklaas, zo'n kontje dus. Al zag de 'caferacerachtige' achterkant van Wim er ook niet verkeerd uit...
Ik zit nog helemaal niet in het XS wereldje, maar we gaan eerst maar eens op zoek naar een 17L tank en een bruikbaar blok, carbs en voorbochten. Mijn eerste indruk na wat zoeken is dat die tanks niet al te dik gezaaid zijn, ze worden blijkbaar ook op de XS650's gezet?
We gaan het meemaken en er zal t.z.t. wel het nodige aan vragen gesteld worden in het verzameltopic (is toch XS750 deel3?)
Mocht er iemand wat in de weg hebben liggen dat ik nog nodig ga hebben dan ben ik natuurlijk altijd te bereiken
Maeslandkering?