GoRide
MF'er
- 11 jul 2012
- 83
- 0
Hallo,
Ik heb een paar maanden een FJ600 en vanwege de oldtimer regeling is dit de tijd voor sleutelen...dat heb ik geweten.
Hij lekte steeds een beetje onder de fiets en naar ik dacht was dat de schokbreker (natte as enzo). Deze heb ik vervangen en is nu prima droog, maar er lag nog steeds soms wat nattigheid onder en het stonk altijd naar benzine maar aangezien het mijn eerste carburateurfiets is dacht ik dat dat mss wel hoorde.
Nu bleek het van de week na wachten en kijken benzine te zijn die onder de rechtse kant van de carburateur drupte (langs de luchtbox aansluuiting).
Ik heb wat gelezen op internet en zo'n flink lek kan eigenlijk alleen een of meedere vlotters zijn die niet meer goed voor afdichting zorgt.
Ik heb nu na wat gepuzzel de Carburateur eraf en er zat flink wat benzine in de inlaatkant naar de motor in de eerste 2 inlaten (zie foto) met een opgerolde papieren doek kwam het zeg maar eruit (staat dat op de zuiger dan denk ik, verklaart misschien ook het roken en naar benzine ruiken van de olie wat ik al eerder constateerde).
Anyway nu mijn vraag; ik moet nu denk ik alle 4 de vlotterkamers losmaken om te zien of ze soepel heen en weer gaan en of de naald schoon is?? Kan ik de pakkingen opnieuw gebruiken of moet ik die vast 4 x bestellen (44 euri) . Ik dacht dat eventuele overflow uit de slang onder de motor zou lopen maar het lijkt erop dat er benzine de motor inlaten inliep ? vreemd of niet?
Nu de carb eraf is kan ik morgen de kamers leeg laten lopen en hem omdraaien om ze te openen..
Als ik het hierbij laat (hij liep verder goed) kan ik dan de Carb weer monteren zonder synchroniseren enzo (ben daar niet bekend mee).
Als laatste ik heb een boutje aan de airbox zitten die afgebroken is maar ook dol (het moertje met draad in de box draait mee maar zou vast moeten zitten, de box kan er echter nog steeds niet uit (niet genoeg ruimte) iemand een tip?
Thanks!
Ik heb een paar maanden een FJ600 en vanwege de oldtimer regeling is dit de tijd voor sleutelen...dat heb ik geweten.
Hij lekte steeds een beetje onder de fiets en naar ik dacht was dat de schokbreker (natte as enzo). Deze heb ik vervangen en is nu prima droog, maar er lag nog steeds soms wat nattigheid onder en het stonk altijd naar benzine maar aangezien het mijn eerste carburateurfiets is dacht ik dat dat mss wel hoorde.
Nu bleek het van de week na wachten en kijken benzine te zijn die onder de rechtse kant van de carburateur drupte (langs de luchtbox aansluuiting).
Ik heb wat gelezen op internet en zo'n flink lek kan eigenlijk alleen een of meedere vlotters zijn die niet meer goed voor afdichting zorgt.
Ik heb nu na wat gepuzzel de Carburateur eraf en er zat flink wat benzine in de inlaatkant naar de motor in de eerste 2 inlaten (zie foto) met een opgerolde papieren doek kwam het zeg maar eruit (staat dat op de zuiger dan denk ik, verklaart misschien ook het roken en naar benzine ruiken van de olie wat ik al eerder constateerde).
Anyway nu mijn vraag; ik moet nu denk ik alle 4 de vlotterkamers losmaken om te zien of ze soepel heen en weer gaan en of de naald schoon is?? Kan ik de pakkingen opnieuw gebruiken of moet ik die vast 4 x bestellen (44 euri) . Ik dacht dat eventuele overflow uit de slang onder de motor zou lopen maar het lijkt erop dat er benzine de motor inlaten inliep ? vreemd of niet?
Nu de carb eraf is kan ik morgen de kamers leeg laten lopen en hem omdraaien om ze te openen..
Als ik het hierbij laat (hij liep verder goed) kan ik dan de Carb weer monteren zonder synchroniseren enzo (ben daar niet bekend mee).
Als laatste ik heb een boutje aan de airbox zitten die afgebroken is maar ook dol (het moertje met draad in de box draait mee maar zou vast moeten zitten, de box kan er echter nog steeds niet uit (niet genoeg ruimte) iemand een tip?
Thanks!