Yamaha X-max

Bij mijn Xmax 250 2014 (nieuwe type) krijg ik de melding Oil Service doorlopend op het dashboard. Ik ben momenteel op vakantie en heb de manual helaas niet bij me. Hoe reset ik deze melding?
 
Waarschijnlijk zoiets:


1/ Draai de sleutel naar “ON”.
2/ Houd de “OIL CHANGE”-knop 15 tot 20 seconden ingedrukt

Prettige voortzetting van de vakantie
 
Ja klopt sorry ik zat in het boekje,
(YP250R/YP250RA HANDLEIDING ©2012 door MBK INDUSTRIE) te kijken.

Ik heb maar even een screenshot voor je gemaakt uit het juiste boekje zodat je het met plaatjes erbij kan zien:

image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt sorry ik zat in het boekje,
(YP250R/YP250RA HANDLEIDING ©2012 door MBK INDUSTRIE) te kijken.

Ik heb maar even een screenshot voor je gemaakt uit het juiste boekje zodat je het met plaatjes erbij kan zien:

[afbeelding]

Mvg. Jan

Gister kreeg ik het ook knipperend op met dashboard. Aangezien ik net de 1000km gepasseerd ben laat ik de dealer het wel doen als ik hem breng voor de olie. Als je zelf de olie doet vervalt zeker je garantie?

Gister een stuk getoerd en ben ik Den Haag terecht gekomen bij Hotel Novotel tegenover het binnenhof. Parkeren in de afgesloten garage eronder was €19,50 per dag, ze zei omdat je een motor hebt doen we wel de helft....toen zei ik kan je er ook €10 euro van maken voor 2 nachten dan zet ik hem weg ergens aan de kant (knipoog) 👍🏽 staat hij weer veilig
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt sorry ik zat in het boekje,
(YP250R/YP250RA HANDLEIDING ©2012 door MBK INDUSTRIE) te kijken.

Ik heb maar even een screenshot voor je gemaakt uit het juiste boekje zodat je het met plaatjes erbij kan zien:
Bedankt Jan, het is nu gelukt!
Wel moest wel bijna een volle minuut op de resetknp drukken, 20 seconden was zeker niet lang genoeg. Ik heb er onderhand een stijve vinger aan overgehouden.... 😉
 
Hallo X Max rijders.
Mag ik me even voorstellen: ik heb sinds kort dit forum ontdekt nadat ik sinds nov. 2015 me een X max 250 RA uit 2011 heb aangeschaft. Dit is dus mijn eerste schrijven. Ik ben erg enthousiast over de X Max. Stuurt heel prettig is zuinig en ik hoef niet te schakelen.
Sinds een paar weken doet zich echter een vreemd verschijnsel voor en dat is deze: De motor start direct wanneer die nog koud is. Dat is het probleem niet. Het probleem zit hem hierin dat als ik de warme motor stop zet en ik wil hem na een minuut of 20 weer starten hij niet start. Ik moet dan soms wel een uur wachten voordat de motor zover is afgekoeld dat ie wel start. Nou is mijn vraag: Herkent iemand het zelfde euvel.

Groet van jan.
 
Als het een majesty was zou ik op de benzine pomp tippen.
De pomp gaf dan de geest als hij warmer werd.

Zoek maar is naar majesty benzine pomp problemen. Groeten

ps. als je hem koud op contakt zet hoor je even de pomp zoemen.

Is dit geluid er warm niet.... weet je het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen majesty maar een YP Maxhum. De benzinepomp waar je het over hebt hoor ik inderdaad niet meer zoemen wanneer de motor warm is, en dan ook niet meer wil starten. Ik heb om er achter te komen de motor op temperatuur laten komen (op de standaard gezet.) Op het punt dat ik hoorde dat de van aansloeg , de motor uitgezet , daarna wilde ie ook niet meer starten (buitentemper. 18 graden) het heeft toen 30min. geduurd voordat motor voldoende afkoelde en weer aansloeg.De benzinepomp schijnt bij dit type YP250 R geiintegreerd te zijn in de tank zelf.Ik ben intussen ook wezen kijken bij de buren, het Duitse X max forum waar er veel over geschreven staat. bedankt voor jouw tip Maxhum. Hoe het euvel opgelost gaat worden bericht ik nog. Gr. jan
 
Alleen het pompje vervangen 33 euro, Er moet wel het een en ander los. ( kun je de scoot mooi even poetsen)

Sukses >http://www.easyparts.nl/Brandstofpomp-TNT-T-Max--X-Max--Neos-4T--Piaggio-125-300-IE_(Brandstof-pompen)-p244170.html
 
Heb gisteren het pompje binnen gekregen van Easyparts. Ik moet er nog wel aan beginnen. Hopelijk heb ik er geen speciaal gereedschap voor nodig. De Max heeft er pas 8600 km opzitten bij hoofdzakelijk mooi weer, dus zal niet zo smerig wezen. Ik ben benieuwd, een hele uitdaging. Tips zijn natuurlijk van harte welkom. Gr Jan G.
 
Laatst bewerkt:
Hier even gaan kijken (vertalen) en in Beitrag:# 23 zitten ook youtube filmpjes.
...................................................................

yamaha-xmax.de -&nbspThis website is for sale! -&nbspyamaha-xmax Resources and Information.

.................................................................................

Die filmpjes van jan4444 zijn in het frans maar laten genoeg zien .

(Er hoeft niet zoveel los als met een majesty de pomp kan er zo uit)

Sukses
 
Laatst bewerkt:
zocht ik vorige week nog een standaard uitlaat....ben ik net "aangereden" bij het stoplicht en is mijn standaard uitlaat beschadigt. De auto naast mij had zn banden gedraait staan en toen het op groen ging reed hij tegen mn uitlaat aan 🤔 Nu ben ik op zoek naar een snelle uitlaat (met E keur) iemand nog 1 te koop? Akra of Leo Vince ofzo
 
Zo vrouwtje is aan het pimpen geweest aan haar brommert.
Is nog mooi geworden ook. Jammer dat de foto's op hun kant liggen :(
full

full
 
Laatst bewerkt:
Vervolg van problemen met benzinepomp: De uitdaging om zelf een kapotte benzinepomp te vervangen is me wel opgebroken.gedemonteerde schermen weer terug gezet en uit onmacht v.d. Kuinder uit Hilversum gebeld of zij de benz. pomp wilde vervangen. Van de Kuinder constateerde dat ik op mijn Xmax nog garantie heb op de benzinepomp (modificatie) van fabrikant Yamaha, en mijn bestelde benzine pomp bij Easyparts mocht houden. Ik blij natuurlijk. Zij hebben niet alleen de benzinepomp vernieuwd maar ook de benzinetank. Het euvel van niet starten bij een warme motor is nu opgelost. Jammer dat er geen werkplaatshandboek van de Xmax 250 met nederlandse vertaling is. Gr. Jan p.s nog bedankt Maxhum voor het zenden van de link van jan444.
 
Yuw iedereen, heb al een jaar een witte x-max 125 van 2014 en ben er zeer tevreden van.
Nu zou ik graag willen weten wat ik kan doen voor hem wat (moet niet een wereld van verschil zijn maar toch iets beter) sneller te laten optrekken.
Was van plan voor een kn luchtfilter te plaatsen en als het geld er is een akra uitlaat.
Zijn er nog zaken die ik kan doen bv rolletjes ofzo?

Ik ken er niet veel van, daarom dat ik het hier vraag.

Alvast bedankt voor de informatie!
 
Een andere vario doet echt wonderen.
Toen ik n j.costa liet monteren op mn honda pcx 125, ging de top omhoog van 106 km pu op de teller, naar 118,

Mn Malossi op mn sr300 maakt van de scoot n totaal andere motor.
Veel snellere acceleratie!
 




THE BAZOOKA HAS LEFT THE BUILDING
Ik rij nu een week met een Leo Vince en ben zeer tevreden met het geluid *D zonder db killer vind ik hem stationair wel mooi maar tijdens het rijden veel teveel geluid...die zit er nu dus weer in.
 
Laatst bewerkt:
Vervolg van problemen met benzinepomp: De uitdaging om zelf een kapotte benzinepomp te vervangen is me wel opgebroken.gedemonteerde schermen weer terug gezet en uit onmacht v.d. Kuinder uit Hilversum gebeld of zij de benz. pomp wilde vervangen. Van de Kuinder constateerde dat ik op mijn Xmax nog garantie heb op de benzinepomp (modificatie) van fabrikant Yamaha, en mijn bestelde benzine pomp bij Easyparts mocht houden. Ik blij natuurlijk. Zij hebben niet alleen de benzinepomp vernieuwd maar ook de benzinetank. Het euvel van niet starten bij een warme motor is nu opgelost. Jammer dat er geen werkplaatshandboek van de Xmax 250 met nederlandse vertaling is. Gr. Jan p.s nog bedankt Maxhum voor het zenden van de link van jan444.
.........................................

Zeer netjes van v/d kuinder toppie.... mooi dat het zo is opgelost. :]
 
Alle heb nu een tripje kunnen doen met een kn filter op de xmax 125 en moet zeggen... hij rijd wel iets beter... geen super groot verschl maar toch al iets beter :-)
volgende mod gaat een uitlaat zijn, en dan zien voor volgend jaar voor een j.costa vario.

Zal zien voor eens wat foto's te posten van de mod's :)
 
Om het topic weer nieuw leven in te blazen....

Sinds kort ben ik ook eigenaar van een X-Max 250 Iron 2016. Deze zal ingezet worden als woon-werk verkeer. Hiervoor had ik een Aerox 50 voor woonwerk maar ivm rollenbanken en te drukke fietspaden voor een motorscooter gegaan.

Ik hoop hier wat tips en trucs (vario / rollers) op te doen omdat ik geen ervaring heb met een motorscooter.

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo beste Xmax piloten.
Mag ik iets vragen, want wat ik zoek, ben ik nog niet tegengekomen in dit Topic.
Ik rijd zelf sinds kort met een R1200RT ( de luchtgekoelde versie )
Nou tank ik daarmee alleen maar 98 octaan V-power benzine.
Bevalt goed en zou geen Euro 95 meer willen tanken.
Maar.......ik vraag me af wat jullie in de Yamaha Xmax250 doen?
Is dat Euro 95 of toch de Euro 98 zoals bijv Shell V-power.
Ik hoor graag jullie ervarings verhalen en vooral wat nou aan te raden is.
Vr gr Erwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan