Yamaha X-max

Beste mensen,
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Iron xmax uit 2016 met 7500 km op de teller.
Hebben jullie ervaringen met een beenkleed op een xmax?

Groet,

Chris
Sinds het overlijden van mijn xmax 250 uit 2007 op de autosnelweg heeft het 2 jaar geduurd eer ik weer nood had aan een andere motorscooter.
Opnieuw een xmax 250 met 24100km.

Enkele vragen hierover :

1)Ik zie dat de olie van de "cardan" nog nooit vervangen is geweest. Het staat zo omschreven in het instructieboekje.
Zou 250ml zijn. Ik heb deze olie nog op het schap liggen. Kan ik dat gebruiken? (zie foto)Bekijk bijlage 1427690Bekijk bijlage 1427691Bekijk bijlage 1427692

2)Een goed merk van voorband. Ik moet deze vervangen. Duurzaamheid niet belangrijk.Grip is belangrijker. Iets met 2 componenten. (middenvlak en zijvlakken)

3)De bougie met ook vervangen worden. Een iridium exemplaar of een gewone ?

4) Is er ergens een "how to" op dit forum voor het vervangen van de aandrijfriem?

5) Ik vermoed dat ik "minerale" remblokjes heb op de nieuwe xmax. Plaatsen jullie gesinterde exemplaren als jullie ook in koud weer rijden ?

Dank voor de antwoorden.
Sinds het overlijden van mijn xmax 250 uit 2007 op de autosnelweg heeft het 2 jaar geduurd eer ik weer nood had aan een andere motorscooter.
Opnieuw een xmax 250 met 24100km.

Enkele vragen hierover :

1)Ik zie dat de olie van de "cardan" nog nooit vervangen is geweest. Het staat zo omschreven in het instructieboekje.
Zou 250ml zijn. Ik heb deze olie nog op het schap liggen. Kan ik dat gebruiken? (zie foto)Bekijk bijlage 1427690Bekijk bijlage 1427691Bekijk bijlage 1427692

2)Een goed merk van voorband. Ik moet deze vervangen. Duurzaamheid niet belangrijk.Grip is belangrijker. Iets met 2 componenten. (middenvlak en zijvlakken)

3)De bougie met ook vervangen worden. Een iridium exemplaar of een gewone ?

4) Is er ergens een "how to" op dit forum voor het vervangen van de aandrijfriem?

5) Ik vermoed dat ik "minerale" remblokjes heb op de nieuwe xmax. Plaatsen jullie gesinterde exemplaren als jullie ook in koud weer rijden ?

Dank voor de antwoorden.

In de gebruikshandleideing, van Yamaha X-max250 staat voor het vervangen van de eindover brengingolie yamalube 4 olie voorgeschreven of sae 10w30 olie

Zie foto. Hoe komt het dat je vorige X-Max 250 is overleden op de snelweg, ik hoor het graag.

Groeten eip.


Yamalube 10W30 synthetische 4 takt olie 1 liter
 
Goedemorgen
Het was even zoeken, kon me niet voorstellen dat er geen Xmax topic was, laatste post 2019 en topic slecht te vinden, 73 pagina’s met toch hele nuttige info, ja ik heb alles gelezen 😋
En niet voor niets, heb ook een Xmax aangeschaft een 250 uit 2012 en het bevalt me prima, 8 jaar geleden dacht ik ben het motorrijden wel beu, weg er mee.
Dat lukte prima, 2 weken later had ik een Motorscooter gekocht een Suzuki Sixteen 150 er kwamen een motoren bij, en er gingen motoren weg, de six bleef, en is er (nog) steeds
vaak gedacht zal ik een zwaardere scooter kopen, maar ach waarom, zoveel rijd ik niet, en ik rijd met een hoop plezier op de suzuki, op en top onderhouden bij mij nooit geen regen gezien en loopt geweldig.
maar toch mijn dochter vind het motorrijden ook leuk, en inplaats van een dikke motor er naast nu toch een zwaardere Motorscooter gekocht.
moet zeggen het rijd stukken comfortabeler, wel makkelijk te hard dus opletten geblazen, momenteel druk bezig met onderhoud, als eerste een telefoon houder erop geklust.
Verder de standaard dingen, transmissie olie, motorolie, filters ook de hele aandrijving eruit dr pulley sliders besteld, nieuwe riem, drukveer, de hele rimram zeg maar, ben ik er voorlopig vanaf en weet ik zeker dat het goed is.
groeten Roel
 
Hoi Bikemaster,

Er is een ander (recent) topic over de X-Max.
Heet weliswaar X-Max 300 maar is wel actief.

 
@HarryKTM heb het topic door gelezen, zijn allemaal mensen met een 300 Xmax, die van mij is een 250cc van 2012 dus val ik wel wat uit de toon daar bij die bijna nieuwe machines, die zitten vaak ook nog in de fabrieksgarantie.
En ik ben een zelf sleutelaar, heb ook jaren als auto monteur gewerkt, onderhoud tractoren, tuinmachines eigenlijk van alles, maar sleutel ook al jaren aan motoren zo ook deze Xmax.
De gehele aandrijving er maar eens af gehaald, waren nogal wat rollers vlak en zelfs een scheur in de vario geconstateerd, zie foto, steunlager van de koppeling was van van de binnenkant ingesleten.
kon verder nergens speling op vinden, dus nieuwe spulletjes besteld, inc dr pulley sliders 12 gram, gisterochtend alles gemonteerd, helaas geen tijd meer om te testen, vroeg in de avond eindelijk test rijden.
Dat was niet best, bij 80 km u schoot hij in de toeren omhoog van 5 naar de 6000 plus, oh nee de de dr pulleys zitten er verkeerd om in, sukkel Hoe krijg je het voor elkaar 😞 ( voor de eerste keer met de Suzuki Sixteen fout gedaan)
Dus zaak weer los, en uiteraard de vermoedens klopten, ze zaten er verkeerd in, snel op de juiste manier geplaatst, en 30 min later weer test rijden, loopt mooi rustig maar helaas net te rustig, er moet toch een gram lichter in.
Meteen de 11 gram besteld, zodra ze binnen zijn die monteren, en op de juiste manier 🤫 verwacht dat het dan goed is, zo niet dan gaan we de drukveer vervangen
LET OP DE FOTO, zo moeten de dr pulley Sliders er dus NIET IN !!!!
Het verdere onderhoud is ook gedaan bougie, olie, transmissie olie, filters en rem olie vervangen, remmen los gehaald, gesmeerd, voor de schijf en blokken vervangen, achter was in orde.
moet de klepspeling nog wel controleren, maar dat kan later wel, eerst de vario goed hebben, scooter is van de eerste eigenaar en is altijd in onderhoud geweest bij een motorzaak, hij was eigenlijk nog niet aan de vario toe 😬
de riem zelf kon ik geen slijtage aan vinden, die nieuwe en oude riem waren ook nagenoeg even dik en ook geen droogte scheuren die had nog wel makkelijk die 6000 km aangekund volgens het onderhoud schema.
 

Bijlagen

  • 310C8BC5-C459-40E1-8970-86E466052043.jpeg
    310C8BC5-C459-40E1-8970-86E466052043.jpeg
    428,7 KB · Weergaven: 21
  • CDDF4810-2DC1-4C1D-B2D1-4E96D39D73D9.jpeg
    CDDF4810-2DC1-4C1D-B2D1-4E96D39D73D9.jpeg
    577,4 KB · Weergaven: 22
  • B8AF0BFF-5DFF-4EBE-B616-D1FB3C0D26CE.jpeg
    B8AF0BFF-5DFF-4EBE-B616-D1FB3C0D26CE.jpeg
    383,8 KB · Weergaven: 23
  • BB19E498-8CF1-4B82-AE5E-C2CE9504BACE.jpeg
    BB19E498-8CF1-4B82-AE5E-C2CE9504BACE.jpeg
    528,4 KB · Weergaven: 20
  • 6661B6B9-FC94-4C5D-A759-FBEB6690F51F.jpeg
    6661B6B9-FC94-4C5D-A759-FBEB6690F51F.jpeg
    249,8 KB · Weergaven: 23
  • 025880FF-EAFB-48AB-89AA-A77CE73EF4E7.jpeg
    025880FF-EAFB-48AB-89AA-A77CE73EF4E7.jpeg
    166,4 KB · Weergaven: 21
  • 2C82E632-A9D2-4243-8EF9-E3E66A444D6B.jpeg
    2C82E632-A9D2-4243-8EF9-E3E66A444D6B.jpeg
    456,2 KB · Weergaven: 19
Wat een klus. :t Dat doe ik je niet na. Ik heb een Xmax 250 gehad, daarna de 300 en nu een Honda ADV 350. Eigenlijk volg ik het topic niet meer frequent. Heb wel in mijn 250 destijds 9,5 grams Malossi rolletjes laten zetten. Was een enorme verbetering. En een Akra voor het geluid en de looks. Nu rij ik standaard.
 
Wat een klus. :t Dat doe ik je niet na. Ik heb een Xmax 250 gehad, daarna de 300 en nu een Honda ADV 350. Eigenlijk volg ik het topic niet meer frequent. Heb wel in mijn 250 destijds 9,5 grams Malossi rolletjes laten zetten. Was een enorme verbetering. En een Akra voor het geluid en de looks. Nu rij ik standaard.
Die volgorde heb ik ook gehad,nu ook adv
 
Gisteren een 120 km gereden, vandaag 85 km motor loopt remt en rijd prima, bij 80 km u draait hij rond de 5000 tpm nij voluit accelereren merk je dat de sliders iets te zwaar zijn, denk dat 11 gram de juiste verhouding is.
Die ADV 350 is ook een hele mooie motor 🤩 heb zelf ook naar de Tmax gekeken, mooi snel, maar lust ook weer een stuk meer brandstof en ook flink aan de prijs.
eigenlijk was ik met de suzuki sixteen nog steeds heel tevreden, maar gezien mijn dochter ook graag mee rijd, en ik ook wel wat meer comfort en opbergruimte wilde hebben kwam een xmax in beeld.
Vind ze eigenlijk snel zat, heb er voor de fun vaak een motor naast, vorige een cb750 custom, maar dat vond ik niks, had hem naar jaren stilstand gekocht en weer aan de loop gemaakt, prachtig ding, maar niet voor mij 😄

plaatje van de cb750 custom en de VF1100 Sabre dat is dan weer wel mijn ding, je ziet er er niet aan af maar is een beul van een motor en gaat als de brandweer
 

Bijlagen

  • 161D1CF3-AC82-448C-A9B3-95E22CB73356.jpeg
    161D1CF3-AC82-448C-A9B3-95E22CB73356.jpeg
    592,8 KB · Weergaven: 4
  • BD386767-A229-433F-942D-5E0E790E4981.jpeg
    BD386767-A229-433F-942D-5E0E790E4981.jpeg
    580,1 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ook maar een telefoonhouder op de scooter geplaatst, op de Sixteen zat hij aan de spiegel, op de Xmax komt dat niet mooi uit, waardeloos zelfs, dus yamaha logo eruit gepeuterd telefoonhouder aangepast, tevreden met het resultaat.
je rijd die scooter trouwens wel makkelijk aan de grond
 

Bijlagen

  • C679D897-4BDD-41C4-9E57-265D2F997498.jpeg
    C679D897-4BDD-41C4-9E57-265D2F997498.jpeg
    179 KB · Weergaven: 23
  • 99060A17-A7F6-4B22-B8EC-B38628D16C99.jpeg
    99060A17-A7F6-4B22-B8EC-B38628D16C99.jpeg
    604,2 KB · Weergaven: 22
  • C988ECC1-4849-4994-8EAA-BD0D9DFF213B.jpeg
    C988ECC1-4849-4994-8EAA-BD0D9DFF213B.jpeg
    198,5 KB · Weergaven: 22
Ook maar een telefoonhouder op de scooter geplaatst, op de Sixteen zat hij aan de spiegel, op de Xmax komt dat niet mooi uit, waardeloos zelfs, dus yamaha logo eruit gepeuterd telefoonhouder aangepast, tevreden met het resultaat.
je rijd die scooter trouwens wel makkelijk aan de grond
Die telefoon houder zo gecentreerd ziet er wel mooi uit! Hoe heb je die bevestigd en welke houder is dat?

Ik heb er nu 1 aan de spiegel maar die schokt zo met hobbels. :S

En heb je die Dr.Pulley slider met of zonder smering geplaatst? Want in mijn huidige vario zit die vol met die donker grijze smeer spul.
 
@flexib0y de houder komt bij bol vandaan, ze hebben de GUB 5 niet meer, de 6 zal wel een verbeterde versie zijn de (GUB Plus 6 Universele Draaibare Telefoonhouder) in de 6 zit al een schroef doorheen
ik heb zelf de GUB 5, je haalt de beugel waar hij mee op de spiegel wordt bevestigd eraf, die schroef je eraf, je peutert het yamaha logo uit het stuur afdek kapje, en daar boor je een gat in.
vervolgens kun je de houder monteren, schroef door de houder, en stuur kap, ring en moer. vastschroeven en klaar.

De sliders komen er zonder vet in, vario goed ontvetten, die van dr pulley zijn zelf smerend, heb je er wel vet in zitten dan kunnen ze kantelen omdat ze niet mooi terugkomen ivm weerstand van het vet.
Zelf heb ik die ring ( 9 ) er ook niet meer achter zitten, ook de O ring (8) zit er niet meer in, is onnodig, inmiddels kan ik jullie helaas ook vertellen wat er kan gebeuren als de vario los loopt 😬😜
Had de 11 gram sliders geplaatst, omdat het nog niet zeker was dat er verbetering zou zijn, de vario licht vast gerammeld met de slagmoersleutel.
Paar schroeven in de beschermkap en test rijden, het ging mooi, achteloos de 100 km weg op gereden, 130 op de klok, en daar liep hij de toeren in, hè dacht ik nog weer de sliders verkeerd erin grrrrr einde weg rontonde en terug pest in, niet wetende dat dit het begin was van nog meer de pest in 😛
Halverwege merkte ik dat er wat mis ging, toeren en de snelheid liep terug, oh nee de vario natuurlijk, gelukkig kon ik zo een pech haven in rijden, en ja daar sta je dan domkop.
Stond er nog geen 5 minuten, stopt er een auto, springt er een boom van een Motörhead uit, kunnen we je helpen, geweldig is dat he, vriendelijk bedankt voor het aanbod, ik had gereedschap nodig, die mijn maat zou brengen.
Die was er met 15 minuten, zaak los geschroefd, en Idd de moer lag eraf, helaas koelribben van nummer 16 af gebroken, en de nagelnieuwe snaar had ook op zijn lazer gehad 💰
Dit had heel anders kunnen aflopen, nu waren het koelribben, het had ook veel erger gekund, maar dat is niet gebeurd, wel weer een wijze les, zo vaak een vario voor test vast gezet, nooit wat mee gebeurd
het was me dus ook een raadsel, eerst naar huis, de koelribben eruit gezocht, riem erger op, vario loeiheet en moest natuurlijk de sliders controleren, want ik heb de ring er niet achter zitten.
kwam zo’n action tas ook mooi van pas, dat werd mijn handschoen, spul gemonteerd en op naar huis 5 km verderop.
Het zat me niet lekker dat het los was gelopen, het raadsel was snel opgelost, de accu van de slagmoersleutel was zo goed als leeg, ja dan zit het ook niet echt vast natuurlijk, wat een dag
Meteen een nieuwe riem besteld, en nummer 16, kleine 130 euro lichter, had er trouwens een polini riem op, ook net nieuw, nu voor de originele Yamaha gekozen, kan je zeggen dat is een hele andere riem, kwalitatief
zal nog wel foto’s plaatsen, de yamaha riem is veel degelijker, en stugger dat zie en voel je
Toch heel,verhaal, jammer dat het zo’n duur verhaal was 😝
 

Bijlagen

  • 9BECFE25-D883-4BE9-84D3-A2D4ECE9FA46.jpeg
    9BECFE25-D883-4BE9-84D3-A2D4ECE9FA46.jpeg
    249,4 KB · Weergaven: 14
  • 161E7878-397F-40E5-B9DF-911F4323F3A8.jpeg
    161E7878-397F-40E5-B9DF-911F4323F3A8.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 13
  • 63E6A0B6-9638-4273-B31A-7A68BEE0ED6B.jpeg
    63E6A0B6-9638-4273-B31A-7A68BEE0ED6B.jpeg
    146,8 KB · Weergaven: 13
  • B8C36517-47B6-4ED9-B1FC-464FD7BBA600.png
    B8C36517-47B6-4ED9-B1FC-464FD7BBA600.png
    12,9 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Hier de beide riemen
origineel Yamaha en de Polini
 

Bijlagen

  • 3DA53E76-836D-436F-AD32-D6E3A190337D.jpeg
    3DA53E76-836D-436F-AD32-D6E3A190337D.jpeg
    286,9 KB · Weergaven: 14
  • A617A617-E09A-4A93-AE70-88C5D25CC7DD.jpeg
    A617A617-E09A-4A93-AE70-88C5D25CC7DD.jpeg
    494,5 KB · Weergaven: 13
Hier nog paar foto’s van hoe de telefoon houder was, en hoe hij er nu op gemonteerd zit
 

Bijlagen

  • 81A532AB-8663-4AB1-9705-41B66CC7A3AC.jpeg
    81A532AB-8663-4AB1-9705-41B66CC7A3AC.jpeg
    127,6 KB · Weergaven: 14
  • 2879B30F-E103-460E-A9BA-5EC99D57F2F3.jpeg
    2879B30F-E103-460E-A9BA-5EC99D57F2F3.jpeg
    180,6 KB · Weergaven: 14
  • D53CD02F-AFBD-4FC0-9EC4-BA042B75EAD9.jpeg
    D53CD02F-AFBD-4FC0-9EC4-BA042B75EAD9.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 14
Aangezien er standaard geen 12V aansluiting aanwezig is, echt een gemis, dus er een 12v aansluiting op geklust, in het zogenoemde dashboardkastje, komt mooi uit en meest handige plek.
zorg wel dat je bij de aansluiting op de accu er een zekering tussen plaatst, dus nu kan de telefoon gevoed worden, en mocht het nodig zijn, je kan de accu er op opladen, twee vliegen in 1 klap
 

Bijlagen

  • 0FEB1577-D5CA-4719-A4C5-0821DB72A9EE.jpeg
    0FEB1577-D5CA-4719-A4C5-0821DB72A9EE.jpeg
    215,6 KB · Weergaven: 9
Aangezien er standaard geen 12V aansluiting aanwezig is, echt een gemis, dus er een 12v aansluiting op geklust, in het zogenoemde dashboardkastje, komt mooi uit en meest handige plek.
zorg wel dat je bij de aansluiting op de accu er een zekering tussen plaatst, dus nu kan de telefoon gevoed worden, en mocht het nodig zijn, je kan de accu er op opladen, twee vliegen in 1 klap
Nice gedaan! Dit ga ik ook nog plaatsen, want dit miste ik ook bij de yamaha xmax 250.
En thanks voor de tip over de telefoonhouder. Ik had inderdaad ook een model aan de spiegel mount.

Hoe rijd je scooter nu met die 11gram sliders? Wel balen van je belt en vario deel nr 16. :S
 
Heb vanwege de hitte nog niet echt een eind gereden, vanochtend moest ik toch weg dus de scooter gepakt, trekt goed rijd goed, top denk 140 dat hij daar wel heen kruipt, maar ga toch ook nog de 12 gram opnieuw proberen.
eerst nog met de 11 gram rijden, daarna met de 12 gram, is 12 dan net te zwaar, dan de boor erdoor tot 11,5
voor mijn gevoel kan hij nog wel wat minder toeren draaien
 
Laatst bewerkt:
Heb vanwege de hitte nog niet echt een eind gereden, vanochtend moest ik toch weg dus de scooter gepakt, trekt goed rijd goed, top denk 140 dat hij daar wel heen kruipt, maar ga toch ook nog de 12 gram opnieuw proberen.
eerst nog met de 11 gram rijden, daarna met de 12 gram, is 12 dan net te zwaar, dan de boor erdoor tot 11,5
ik ben wel benieuwd naar t verschil. Maakt de scooter nu meer toeren met 11 gram? (sneller optrekken, en langzamer naar de top?)
 
20220815_190611.jpg
Van bovenstaand setup phone mount.

Naar dit:
20220815_193113.jpg

Thanks @bikemaster voor de tip!

Nu nog de 12V aansluiting maken.

Vraagje: hoe heb jij de kabels getrokken van de accu naar handschoenenkastje? Of heb je het ergens anders van afgetapt?

Heb tevens olie en transmissie olie vervangen. En de bougie vervangen voor een iridium versie. Maar wat een gedoe om die bougie eruit te krijgen zeg... Weet niet of er een makkelijkere manier is, maar ik deed t via de onderzijde / zijkant (zijpaneel losmaken van treeplank). 😅
 
Bougie heb ik de originele bougiesleutel voor gebruikt, en dan via de onderkant, zijkant, hem eruit geschroefd, ongeveer 10 min werk mee gehad schat ik in, dat viel nog wel mee.
Heb een behoorlijke hoeveelheid bougiesleutels maar de bijgeleverde, dat ging het beste die is mooi op lengte.
de 12 volt
als je een gat boord rechts in het kastje, dat heb ik gedaan, kun je zo vanaf de accu een kabel leggen, zal straks een foto maken
 
En hier kun je goed zien hoe ik hem in het kastje heb gezet.
Jij bent ook goed bezig met onderhoud, wat een verschil, nu zit de mount veel beter
En de navigatie is veel beter af te lezen, aan de spiegel zit hij in de weg vond ik
 

Bijlagen

  • C494EFE6-59D0-4935-B27E-2E6C2E9E7D67.jpeg
    C494EFE6-59D0-4935-B27E-2E6C2E9E7D67.jpeg
    152,5 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Vanochtend ook even een blokje om gereden, van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een een paar foto’s te maken, die uitlaat is me ook nog niet naar mijn zin 😕
Hij trekt wel goed op maakt meer toeren dan met de 12 gram van dr pulley, als hij sneller of langzamer naar de bv 100 km u gaat durf ik niet te zeggen, vanuit stilstand is hij aardig vlotter met de dr pulley dan de originele dat is zeker.
Als ik op de 100 zit draait hij 5500 tpm dacht ik, met 12 gram 5000 die van jou is origineel hoe hard loopt die op topsnelheid, heb zelf niet eens op top gereden met de originele rollers 🫣
neem aan dat het met 140 wel gebeurd is,
de 12 gram ga ik ook nog weer mee rijden, dan rijd ik eerst met de 11 en dan wissel ik naar de 12 en meteen weer rijden dan heb je het beste gevoel, het is me alleen te warm om dat nu te doen
 

Bijlagen

  • 44757FE8-0732-495F-B336-03F1ED85FED5.jpeg
    44757FE8-0732-495F-B336-03F1ED85FED5.jpeg
    501,2 KB · Weergaven: 16
  • 0310F303-EC69-4440-899A-AA7278426797.jpeg
    0310F303-EC69-4440-899A-AA7278426797.jpeg
    600,9 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Vanochtend ook even een blokje om gereden, van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een een paar foto’s te maken, die uitlaat is me ook nog niet naar mijn zin 😕
Hij trekt wel goed op maakt meer toeren dan met de 12 gram van dr pulley, als hij sneller of langzamer naar de bv 100 km u gaat durf ik niet te zeggen, vanuit stilstand is hij aardig vlotter met de dr pulley dan de originele dat is zeker.
Als ik op de 100 zit draait hij 5500 tpm dacht ik, met 12 gram 5000 die van jou is origineel hoe hard loopt die op topsnelheid, heb zelf niet eens op top gereden met de originele rollers 🫣
neem aan dat het met 140 wel gebeurd is,
de 12 gram ga ik ook nog weer mee rijden, dan rijd ik eerst met de 11 en dan wissel ik naar de 12 en meteen weer rijden dan heb je het beste gevoel, het is me alleen te warm om dat nu te doen
Ik zal straks even opletten bij 100 hoeveel toeren hij draait. Ja, 140/142km/u is wel de max (is ongeveer 130 op gps (waze)). Maar toen zat er nog oude olie in en een verstopte luchtfilter en carterfilter. Die zijn nu uitgeblazen (provisorisch) ik krijg morgen de nieuwe filters binnen. Dus die gaan er van 't weekend er wel in en dan check de top snelheid wel weer. :P

Ik heb niet eens gekeken naar de originele toolkit wat er onder 't zadel zit 8)7Volgende keer die maar gebruiken, maar dat zal denk ik wel bij de 20k zijn of later, met de iridium versie er nu in.

Als 12 gram sliders weer te zwaar zijn, kan je nog om-en-om (12-11-12-11 gram sliders) erin zetten toch? Dan hoeft de boor er nog niet in om ze lichter te maken.

Hoezo vind je de uitlaat niet zo? Ik vind 't wel lekker stil. Ik was vroeger wel van de luide uitlaten. Op mijn auto vroeger ook, maar nu gewoon lekker stil. Maar op mijn andere bikes zitten dan wel sportuitlaatjes eronder O-)
 
het geluid zelf heb ik geen problemen mee, maar wel met het binnenwerk er ligt wat los in, hij rammelt ontzettend als je er mee schud, vermoedelijk de katalysator die er los in ligt.
Vind het vervelend want dat hoor je met optrekken dus ook, zodra de zin er is flex ik hem open en haal die losse troep eruit, dicht lassen spuiten en klaar, zie je niets van terug.

11 gram zit er nu in, als de 12 me wel te zwaar is boortje erdoor en klaar, dat om en om weet niet als dat wel een optie is, met rollers van bromscooters deden ze dat wel, zelf maakte ik ze liever iets lichter.
kan de 12 gram er ook in doen en de drukveer vervangen, die worden in de loop der jaren wel wat slapper natuurlijk, kijk nog wel hoe dit bevalt en de wissel naar 12 even het verschil achterelkaar ervaren.
nieuwe filters schone olie is altijd een goed idee, en kleppen controleren en zo nodig stellen, dat moet ik ook nog doen, maar dat doen we later in het seizoen wel, als het niet meer zo warm is.
je remolie zag er ook wat donker uit, had ingezoomd op je foto misschien lijkt het ook wel zo
 
Terug
Bovenaan Onderaan