dylanpilot
MF veteraan
Volgens mij is Shell V-power er alleen maar in die 98 variant zoals Mojave zegt.
Ik tank die omdat die 102 octaan lastig te krijgen is hier.
Ik hou graag van hetzelfde merk benzine te tanken en dat is dus Shell.
Ik zal het er binnenkort eens met een monteur overhebben, maar zelf denk ik dat het verschil voornamelijk zit door het octaangehalte.
Ik kon er niet echt een vinger opleggen en daarom dus gevoelsmatig afgelopen week paar tankjes Euro 95 gedaan.
En al vrij snel merkte ik het verschil.
Wilde het eerst afdoen met: ach....zit vast tussen de oren.
Maar na het 2e tankje en heel goed kunnen vergelijken wat die Shell V-power 98 de laatste 5.000km had gedaan werd het me wel duidelijk.
Het zit dus niet tussen de oren zoals sommigen wel eens beweren.
Ik merkte echt verschil.
Komt met name omdat hoe saai het ook klinkt, ik dagelijks dezelfde route rijd en ook op dezelfde manier van rijgedrag.
Daarmee merk je dan al snel verschillen zodra er iets verandert.
Het zijn kleine dingen en een kniesoor die erop zal letten.
Maar ik vond het wel merkbaar.
De scooter trok minder vlot door en blokje klonk ook minder fraai.
Met name het hogere verbruik en toch liever het beste aan sap in de scooter willen doen heeft me doen besluiten om voortaan bij Euro 98 te blijven.
Ik wijfelde licht, maar ben er nu helemaal van overtuigd.
Wel denk ik dat iemand met een scooter en dan als mooi weer rijder slechts een paar duuzend kilometer jaarlijks op de klok zet, het dan weinig uit zal maken.
Maar omdat mijn Xmax tussen de 600 en 700km per week draaid vind ik het wel zo fijn dat ik er het maximale uithaal op brandstofgebied.
Oke....de Shell V-power 98 is een stuk duurder dan de Euro 95.
Maar ik denk met name op de langere termijn.
Wil tussen de 50.000 en 100.000 op de teller zetten en dan is die Euro 98 een stuk prettiger voor het blokje vind ik.
De meningen zullen erover verschillen, want er zijn zekers lieden die net zoveel als ik of wellicht meer kilometers op jaarbasis rijden en dat doen met alleen maar Euro 95.
Het allermooiste zou zijn om 2 identieke nieuwe Xmaxen te hebben en dan met de ene alleen maar Shell V-power 98 te tanken en met de andere alleen maar Euro 95.
Goed rijden en niet kapot gaan zullen ze allebei wel doen.
Maar ik ben heel erg benieuwd als de 2 blokjes dan 100.000km hebben gereden en dan door een ervaren monteur worden gedemonteerd en worden bekeken op slijtage hoe het zich dan onderling verhoudt.
Helaas zijn zulke tests duur en lastig uit te voeren.
Want welke zot zal zich daar nou aan wagen.
Vr gr
Ik tank die omdat die 102 octaan lastig te krijgen is hier.
Ik hou graag van hetzelfde merk benzine te tanken en dat is dus Shell.
Ik zal het er binnenkort eens met een monteur overhebben, maar zelf denk ik dat het verschil voornamelijk zit door het octaangehalte.
Ik kon er niet echt een vinger opleggen en daarom dus gevoelsmatig afgelopen week paar tankjes Euro 95 gedaan.
En al vrij snel merkte ik het verschil.
Wilde het eerst afdoen met: ach....zit vast tussen de oren.
Maar na het 2e tankje en heel goed kunnen vergelijken wat die Shell V-power 98 de laatste 5.000km had gedaan werd het me wel duidelijk.
Het zit dus niet tussen de oren zoals sommigen wel eens beweren.
Ik merkte echt verschil.
Komt met name omdat hoe saai het ook klinkt, ik dagelijks dezelfde route rijd en ook op dezelfde manier van rijgedrag.
Daarmee merk je dan al snel verschillen zodra er iets verandert.
Het zijn kleine dingen en een kniesoor die erop zal letten.
Maar ik vond het wel merkbaar.
De scooter trok minder vlot door en blokje klonk ook minder fraai.
Met name het hogere verbruik en toch liever het beste aan sap in de scooter willen doen heeft me doen besluiten om voortaan bij Euro 98 te blijven.
Ik wijfelde licht, maar ben er nu helemaal van overtuigd.
Wel denk ik dat iemand met een scooter en dan als mooi weer rijder slechts een paar duuzend kilometer jaarlijks op de klok zet, het dan weinig uit zal maken.
Maar omdat mijn Xmax tussen de 600 en 700km per week draaid vind ik het wel zo fijn dat ik er het maximale uithaal op brandstofgebied.
Oke....de Shell V-power 98 is een stuk duurder dan de Euro 95.
Maar ik denk met name op de langere termijn.
Wil tussen de 50.000 en 100.000 op de teller zetten en dan is die Euro 98 een stuk prettiger voor het blokje vind ik.
De meningen zullen erover verschillen, want er zijn zekers lieden die net zoveel als ik of wellicht meer kilometers op jaarbasis rijden en dat doen met alleen maar Euro 95.
Het allermooiste zou zijn om 2 identieke nieuwe Xmaxen te hebben en dan met de ene alleen maar Shell V-power 98 te tanken en met de andere alleen maar Euro 95.
Goed rijden en niet kapot gaan zullen ze allebei wel doen.
Maar ik ben heel erg benieuwd als de 2 blokjes dan 100.000km hebben gereden en dan door een ervaren monteur worden gedemonteerd en worden bekeken op slijtage hoe het zich dan onderling verhoudt.
Helaas zijn zulke tests duur en lastig uit te voeren.
Want welke zot zal zich daar nou aan wagen.
Vr gr