Yamaha Xmax 250 gekocht

GOGO49: Proficiat met de aankoop hoor. Goede keuze en hier kan je natuurlijk je bevindingen kwijt en vragen stellen.

Mijn vraag aan jou is al direct. Plaats eens een fotootje van jou MAX en dan nog het liefste met de Leovinci er op. Extra prestaties zal je niet moeten verwachten maar wel een leukere sound. Misschien en ik zeg expres misschien moet je ook vragen of er iets aan de afstelling moet gedaan worden met het plaatsen van die Leo uitlaat. Wil je extra prestaties hebben dan moet je motorisch ook wat aanpassingen doen maar ik heb het hier al eens een paar keer aangehaald. Als men zo nodig sneller wil rijden koop je toch gewoon een zwaardere motor.

In ieder geval, welkom.

@GLS450: Zaterdagavond na het eten toch nog een leuk toertje gedaan van om en bij de 40km langs Deurne zo naar Schilde, Oelegem, Ranst, Boechout om dan via Mortsel weer thuis te komen.

Teller staat nu op 433km. Dus ik ga er mss nog wel geraken voor het einde van de vakantie.
 
nog eentje voor Wimper dan
full
 
Heel heel mooi vind ik. Hoeveel heb je hem nu nog moeten betalen?

In België zal de prijs voor dergelijke onderdelen niet zo heel veel verschillen denk ik.

Vind je zelf veel verschil tussen de originele sound en LEOvinci sound?

Wat ik hierboven schreef over een eventuele vermogenwinst weet ik natuurlijk niet exact maar het zou mogelijk geweest zijn dat indien de originele uitlaat van de X-max een katalysator ingebouwd heeft dat er nu met het plaatsen van deze LEO uitlaat er minder weerstand is en dus iets meer vermogen maar ik betwijfel of de X-max een katalysator heeft.

In ieder geval heel knap en eindelijk geen last meer met eventuele roestplekken.
 
Vanavond de 4000-km bereikt. En keurig verscheen op het scherm de melding dat de olie ververst moet worden. Ik was dat allang weer vergeten, dus zo'n melding is zeker zinvol!

En ach, zo'n litertje motorolie (1.2 ltr om precies te zijn) zijn ook de kosten niet, dus daar ga ik niet op bezuinigen.
Warm rijden, olievuldop los, olieaanzuigzeef los, tijdje uit laten druppen, nieuwe olie erin en klaar is kees.
 
Laatst bewerkt:
GOGO49: Proficiat met de aankoop hoor. Goede keuze en hier kan je natuurlijk je bevindingen kwijt en vragen stellen.

Mijn vraag aan jou is al direct. Plaats eens een fotootje van jou MAX en dan nog het liefste met de Leovinci er op.

.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ga eerst 4 weken!!! op vakantie, en als ik terug kom zie ik hem pas voor het eerst '(

Maar mocht iemand hem zien staan bij Roke in Mijdrecht zou ik het top vinden als hij een foto maakt en die hier plaatst, dan kan ik vanuit de west toch even zien hoe hij er uit gaat zien met nieuw ruitje en uitlaat ;)

gr gogo
 
Vanavond de 4000-km bereikt. En keurig verscheen op het scherm de melding dat de olie ververst moet worden. Ik was dat allang weer vergeten, dus zo'n melding is zeker zinvol!

En ach, zo'n litertje motorolie (1.2 ltr om precies te zijn) zijn ook de kosten niet, dus daar ga ik niet op bezuinigen.
Warm rijden, olievuldop los, olieaanzuigzeef los, tijdje uit laten druppen, nieuwe olie erin en klaar is kees.

Gerrit kun je dan zelf ook die melding uit het dashboard halen als de olie ververst is, en ben je niet verplicht om de beurtjes bij de dealer te doen ivm garantie?

gr gogo
 
Gerrit kun je dan zelf ook die melding uit het dashboard halen als de olie ververst is, en ben je niet verplicht om de beurtjes bij de dealer te doen ivm garantie?

In theorie zouden ze misschien problemen kunnen maken als er zich een garantiegeval voor zou doen, maar ik ben daar niet zo benauwd voor. Ze merken echt wel of een motor zijn beurten heeft gehad of niet. En wat olievervangen betreft kan er weinig misgaan.

Olie-indicator uitzetten: Mode- en Set-knop tegelijk indrukken en dan contact aanzetten.
Dan nog zo'n 5 sec vasthouden.
 
Vandaag de 500km kaap gepasseerd. Eindelijk het einde van de rodage is in zicht.

Tevens ook gaan tanken en ik kwam op een verbruik uit van 3,67l/100km dus

zoals men het hier graag verwoord 1 op 27.

Voor mij is dit zeer aanvaardbaar. Ik rij niet als en slak rond.

Twee keer de middenbok tegen de grond geschrapt. Heel even maar, maar dat laat nog maar eens duiden op het feit dat je met een motoscooter op pad bent en niet met een hoogpoter.

Je ziet het niet dat ik de grond geraakt heb. Toen ik ging kijken viel me iets anders op.

Aan de onderkant van de achterveren en aan de aanhechting van de middenbok aan het frame had ik geel-roodachtige plekjes. Ik begon meteen te flippen en dacht dat dit roest was.

Thuis gekomen hem dan maar meteen de eerste kuisbeurt gegeven en er eens deftig naar gekeken. Het lijken me wel harde vetknobbels of iets anders van fabriek uit dat er nog opzit. Roest lijkt het me niet te zijn. heel klein hoor en dan spreek ik diameter 1mm en lengte 2mm maar door de kleur valt het wel op, op het zwarte frame.

Iemand een idee wat het is.

Nog iets. Tijdens het kuisen merkte ik dat er achteraan wel wat vet aan de aanhechting van het achterwiel aan de achterbrug was en dit aan de linkerkant waar de riemaandrijving is.

Er zit daar ook een stopje. Iemand een idee waarvoor dat dient. Maar het was duidelijk dat daar ook wat olie ofzo inzit want het was niet zo goed dichtgedraaid. Dat heb ik dan maar eens gedaan.
 
Vandaag de 500km kaap gepasseerd. Eindelijk het einde van de rodage is in zicht.

Tevens ook gaan tanken en ik kwam op een verbruik uit van 3,67l/100km dus

zoals men het hier graag verwoord 1 op 27.

Voor mij is dit zeer aanvaardbaar. Ik rij niet als en slak rond.

Twee keer de middenbok tegen de grond geschrapt. Heel even maar, maar dat laat nog maar eens duiden op het feit dat je met een motoscooter op pad bent en niet met een hoogpoter.

Je ziet het niet dat ik de grond geraakt heb. Toen ik ging kijken viel me iets anders op.

Aan de onderkant van de achterveren en aan de aanhechting van de middenbok aan het frame had ik geel-roodachtige plekjes. Ik begon meteen te flippen en dacht dat dit roest was.

Thuis gekomen hem dan maar meteen de eerste kuisbeurt gegeven en er eens deftig naar gekeken. Het lijken me wel harde vetknobbels of iets anders van fabriek uit dat er nog opzit. Roest lijkt het me niet te zijn. heel klein hoor en dan spreek ik diameter 1mm en lengte 2mm maar door de kleur valt het wel op, op het zwarte frame.

Iemand een idee wat het is.

Nog iets. Tijdens het kuisen merkte ik dat er achteraan wel wat vet aan de aanhechting van het achterwiel aan de achterbrug was en dit aan de linkerkant waar de riemaandrijving is.

Er zit daar ook een stopje. Iemand een idee waarvoor dat dient. Maar het was duidelijk dat daar ook wat olie ofzo inzit want het was niet zo goed dichtgedraaid. Dat heb ik dan maar eens gedaan.
Hmmm, ik moet mijn scoot toch ook maar eens inspecteren. Heb nooit ergens op gelet. Heb hem afgelopen zaterdag wel voor het eerst gewassen, heel vluchtig, niet echt grondig. Lekker snel klaar. Heb toen de meeste boutjes even gevoeld of er iets los zat. Niks van dat alles dus voor mij safe.

Ik zit nog steeds op de 1 op 30 en rij er mee als een jacko, althans op de ringwegen. Binnendoor rijdt ik een pittige snelheid 90 tot 110, maar wel vrij constant, wat de zuinigheid ten goede komt.
 
Vermits ik nog in de rodage zit, rij ik zelden continue dezelfde snelheid. Zelfs al is het een lange weg dan geef ik wat gas bij en los direct, gas lossen enz.

Nog even en ik kan doen wat ik wil met de scoot. Maar eigenlijk ben ik best tevreden hoor met 3,5l/100km. Met de CBF250 die ik gehad heb deed ik pakken beter eigenlijk. Daar kon ik zonder moeite 1 op 33 mee halen en heb het tegenovergestelde ook al gehad bijv met de Varadero 1 op 12 en minder 1 op 10 bijv was bij wat doorgassen vanzelfsprekend.
 
Vermits ik nog in de rodage zit, rij ik zelden continue dezelfde snelheid. Zelfs al is het een lange weg dan geef ik wat gas bij en los direct, gas lossen enz.

Nog even en ik kan doen wat ik wil met de scoot. Maar eigenlijk ben ik best tevreden hoor met 3,5l/100km. Met de CBF250 die ik gehad heb deed ik pakken beter eigenlijk. Daar kon ik zonder moeite 1 op 33 mee halen en heb het tegenovergestelde ook al gehad bijv met de Varadero 1 op 12 en minder 1 op 10 bijv was bij wat doorgassen vanzelfsprekend.
Mijn eerste twee tankbeurten haalde ik net de 1 op 30 niet, daarna alles binnen de 1 op 30.

Heb er nu bijna 2000 km opzitten, morgen ga ik daar over heen. Ben nog steeds erg tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. :}
 
Weet je wat ik de kloterij vind aan mijn karakter.

Ik heb er nu iets meer dan 500km's opzitten en gisteren een fantastisch mooi toertje gedaan met vrouwlief achterop (veerboot genomen met scooter enz enz) maar dan gaat het toch minder goed vooruit hoor. Ik rij het liefste alleen op de scooter. Lekker de power die je nodig hebt maar ik weet dat als de portefeuille het zou toelaten ik hem zou inruilen tegen een nieuwe T-max.

Blijft mijn maxi-droom-scooter.

Al zie ik dan een nieuwe bandit 1250N ook wel zitten.

Nee, ik moet mezelf niets gaan wijsmaken. Het scooterrijden is echt fantastisch temeer omdat het heel weinig geld kost en je toch overal met plezier heen rijdt.

Dus ben ik heel tevreden over mijn scootertje.

Gisteren als echte toeristen rondgereden, dwz met T-shirt en mijn vrouw zelfs met teensleffers.
Oke als je op je bek gaat dan is de schade wellicht niet te overzien aan je lichaam maar je kan evengoed morgen overreden worden door een wagen terwijl je de straat oversteekt.
Waarom zeg ik dit nu: Ski al meer dan 20j en heb zelfs les gegeven. Tijdens een doodsimpele afdaling (blauw en zelfs nog niet) ga ik op onverklaarbare redenen waar ik nog steeds niets van weet op mijn bek) Gevolg: Helicopter op de piste. Ik enkele uren buiten bewustzijn, 36u niet weten wie ik was. Niet weten dat ik een dochter had enz enz.
Dan kan je ook liggen mekkeren dat als ik een skihelm had gedragen ik wellicht dergelijke schade niet had opgelopen.

Tja. Het woordje ALS staat niet in mijn woordenboek. Je rijdt en je gedraagt je zoals je zelf wil en piekeren dat doe ik als ik in een rusthuis, rolstoel of het hiernamaals zit. Belangrijk: Draag je gevolgen zelf en wees niemand tot last.

Straks weer een toertje en met deze temperaturen rij ik weer in T-shirt rond.
Ik heb een vriend weten sterven een een neef van me toen ze nog maar midden 20 waren. Terminale ziekte, plots.
 
proficiat met uw aankoop *O*
betaalbaar alarmsysteem: schijfremslot met alarm van abus(belgie ong 119/ned 139euro)
mvg
tom

Ben al aardig vooruit aan het werken ondanks dat de x max pas over 4 weken voor de deur staat.

Vandaag een motor jas gekocht en me een beetje verdiept in sloten, het slot wat voor mij uitermate geschikt lijkt is de Abus Granit Detecto 8000 schijfremslot + 12KS 120 loop kettingslot.

Maar weet iemand toevallig of hij past op de schijf zowel voor als achter op de x max, ik heb wel wat tabellen kunnen bekijken van abus waarin stond waarop ze passen maar de x max stond er niet bij.

Er zit geen alarm op mijn scooter dus ik wil graag er iets op wat geluid maakt in de tuin als ze eraan zitten.

gr
full
 
Waarom pas 4 weken? Het ding kan binnen een week in huis staan of heeft jouw dealer wel een wachtlijst?
 
Waarom pas 4 weken? Het ding kan binnen een week in huis staan of heeft jouw dealer wel een wachtlijst?

Ik ga eerst even op vakantie ;)

Daarom schreef ik ook dat als iemand bij Roke komt en hij staat daar opgebouwd, of hij dan een foto wil plaatsen zodat ik hem op vakantie al vast kan zien :)

gr
 
er zijn alarmen genoeg die je er op kan zetten. Een kameraad van me heeft een elektronicazaak en hij had een alarm van zichzelf op zijn SV650 gezet. Uit het oog natuurlijk. Als je hem van beroerde ging dat spel verdomd hard af. Is een handigheidje als je hem wegzet waar hij absoluut niet gestoord kan worden. Hiermee bedoel ik dat hij op een plaats staat waar de kinderen niet tegen kunnen lopen of de kat die het niet leuker vind om daar te slapen.

Gewoon uit het zicht zetten in een garage en hem daar op slot zetten is al voldoende hoor.

Bij mij staat hij in de garage zonder slot en zonder stuurslot zelfs.

Het is namelijk zo als dieven kost wat kost iets willen hebben en het zijn geen prutsers hebben ze het ook hoor.

Onze auto is ooit voor de oprit (ONDER ONS SLAAPKAMERRAAM) gestolen in het midden van de nacht. We hebben er totaal niets van gemerkt.
 
het slot wat voor mij uitermate geschikt lijkt is de Abus Granit Detecto 8000 schijfremslot + 12KS 120 loop kettingslot.

Maar weet iemand toevallig of hij past op de schijf zowel voor als achter op de x max, ik heb wel wat tabellen kunnen bekijken van abus waarin stond waarop ze passen maar de x max stond er niet bij.


Ik heb de Abus Detecto X-Plus 8000, en die past makkelijk op de voorste schijf van de Xmax. Op het achterwiel past hij echter niet.

full
 
Ik heb de Abus Detecto X-Plus 8000, en die past makkelijk op de voorste schijf van de Xmax. Op het achterwiel past hij echter niet.

[afbeelding]

Oke dat is goed nieuws dan kan ik hem vast bestellen, ik neem er dan ook een ketting bij die op het schijfslot past dan kan ik hem gelijk aan een paal of grondanker vastzetten

gr
 
@Daffy123 :

We zijn net terug van vakantie en afgelopen middag ben ik bezig geweest met het verlagen van mijn nieuwe GIVI scherm.

ik heb er 6 cm aan de bovenkant afgehaald . Ik heb echter niet gemeten hoe hoog die nu is, maar dat ga ik maandag voor je doen.

Ik zal dan een foto met de maten voor je posten. Hieronder een foto van het nieuwe / lagere scherm. Ik heb het originele scherm er bij op gezet, zodat je mooi het verschil in grootte kan zien.

groeten van Appie Ollo :]

full
 
Laatst bewerkt:
En voorlopig maar de laatste..... Maandag post ik een foto met de ( nieuwe ) maten van het GIVI scherm


Nu eerst slapen, morgen naar de Rizla racing day in Assen.... op de X-max natuurlijk :]
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan