Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat ben ik toch even helemaal niet met je eens Wimper, de SC staat voor mij op de hoogste rang voor de arena waar hij voor ontworpen is: de City! Daarbuiten blijft het een geweldige machine, maar hij is niet meer zo in zijn element. En omdat ik nou net de meeste tijd buiten de bebouwde kom scooter, heb ik de keus gemaakt voor de Xmax, die meer voor het compromis ontworpen is.
Eigenlijk had ik het liefst de SC gehouden voor erbij, maar ja dat gaat nou eenmaal niet.
Gerrit mocht je de handleiding voor de x-max in het nederlands willen hebben kijk dan even op deze link van yamaha belgie.....
http://www.yamaha-motor.be/dutch/community/service/manuals.jsp
Je hebt bij 100 km/u helemaal nog niet het idee dat je 100 rijdt, dus dan lijkt het of de teller flink overdrijft.
Hallo jongens,
Ik heb nu een week mijn fonkelnieuwe zwarte sh 300.
Super machine,super tevreden.
Ik heb op "2dehands" een ingekort givischerm op de kop kunnen tikken(40€ z.g.a.n.).Past perfect,kom juist met mijn hoofd boven het scherm en zit goed uit de wind.Dus dat probleem is hiermee opgelost voor de sh 300.
Wimper,Voor zo'n twijfelaar als jij heb ik ernog een optie bij.
Als ik jou was zou ik ook eens kijken naar de peugeot geopolis 250 (heel mooi design vind ik dat,ook het sobere display)
Deze scoot met dezelfde pk's als de sh 300 en ik zou hem onmiddelijk kopen.
Maar voor jou is dit blijkbaar niet van het allergrootste belang.
Enfin,je ziet maar.
Groeten
Voorwaar, zelfs in de Nederlandse kwakkelwinters van tegenwoordig heb je nog mooie zonnige middagen om een nieuwe scooter uit te proberen!
Goedgemuts sprong ik dus vanmiddag op de Xmax om een eindje te toeren. De motor sloeg gretig aan toen ik hem een tikje met de teugel gaf en -was ik vergeten- deed gelijk een sprongetje naar voren. In het vervolg dus de handrem in blijven houden tijdens starten houd ik mezelf voor.
Even rustig warm gereden en na een tijdje de snelweg opgedraaid om te kijken hoe het daar is. Nou, dat viel echt niet tegen. Ik reed met het verkeer mee, en daarbij stond de teller precies op 120. De topsnelheid ga ik nog niet testen, maar toen ik het even niet kon laten liep hij zo door naar 140 km/u. Dat belooft nog wat.
Toen ik de snelweg afdraaide had ik de wind tegen. Tenminste, dat dacht ik. Ik was gewend op de SC vooral de tegenwind flink te voelen op borst en hoofd, maar nu voelde ik op de borst niets en op het hoofd maar weinig. Het was een rustig b-weggetje, dus ik stopte om te voelen hoe de wind nu stond. En inderdaad; harde tegenwind! Verrast draaide ik het gas weer tegen de aanslag, en ja hoor, rond de 100 km/u kom je gewoon in een soort vacuum terecht. Het ruitje doet de wind over je heen stromen zodat je lekker rustig zit te genieten. Super!
Op de SC voelde ik de wind ook op mijn bovenbenen, en na verloop van tijd wordt dat echt wel koud. Maar omdat de Xmax wat meer body van voren heeft heb ik daar ook geen last meer van.
Dan de vingers: op de SC heb ik na 30 km met deze temperaturen echt wel koude vingers. Vanmiddag heb ik 70 km gereden, en had ik pas op het laatst last van koude vingers. Dus die kappen voor je handen zijn ook best efficient.
Op de terugweg nog even bij de Gamma wat spulletjes gekocht. Zadel open en kieper het er maar in, ruimte zat!
Alleen, de Xmax kan slecht tegen kinderkopjes en hobbelige dorpsweggetjes met uitstekende putdeksels, want dan bonkt hij er lustig op los. Daar kan de SC veel beter tegen. Nou ja, je kan niet alles hebben per slot van rekening. Maar rijden, dat doet die Xmax als een tierelier!
[afbeelding]
gerrit2,
ooit aan handvatverwarming gedacht? Je koopt al een daytona voor 59 euro, een relaistje erbij, en 2 uur later heb je nooit meer last van koude handen.....
En in combinatie met de handkappen die je hebt kun je zelfs in de winter met dunne handschoenen rijden.
Netjes hoor... snelweg capabel en toch vrij klein en handelbaar