Luckieluuk
Rookie
- 19 feb 2016
- 8
- 0
Beste MF'ers!
Ik ben op het gestoorde idee gekomen om mijn motor (BMW F650) uit '94 een boordcomputer te geven.
Lijkt me erg leuk/handig om een systeem erin te hebben wat de volgende dingen logt en doorstuurt naar mijn telefoon/tablet (Bluetooth) of zelf opslaat op een SD kaartje.
- Toerental
- Temperatuur
- Accu (laad)spanning
- Snelheid
- Versnelling
- Acceleratie en hoe schuin de motor is.
De eerste twee/drie vind ik echter het belangrijkste.
Ik zat zelf te denken dit met een arduino te regelen.
Temperatuur zou ik zelf kunnen uitvogelen
Maar het toerental vraag ik me het een en ander over af.
Kan ik de draad tussen CDI en Bobine plukken en meten, of een zelfgemaakte spoel om de bougiekabel wikkelen en wat zal de orde grote van meetbare spanning/stroom zijn?
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet of dit te doen is of gewoon gekken werk?
Ik ben op het gestoorde idee gekomen om mijn motor (BMW F650) uit '94 een boordcomputer te geven.
Lijkt me erg leuk/handig om een systeem erin te hebben wat de volgende dingen logt en doorstuurt naar mijn telefoon/tablet (Bluetooth) of zelf opslaat op een SD kaartje.
- Toerental
- Temperatuur
- Accu (laad)spanning
- Snelheid
- Versnelling
- Acceleratie en hoe schuin de motor is.
De eerste twee/drie vind ik echter het belangrijkste.
Ik zat zelf te denken dit met een arduino te regelen.
Temperatuur zou ik zelf kunnen uitvogelen
Maar het toerental vraag ik me het een en ander over af.
Kan ik de draad tussen CDI en Bobine plukken en meten, of een zelfgemaakte spoel om de bougiekabel wikkelen en wat zal de orde grote van meetbare spanning/stroom zijn?
Iemand die hier ervaring mee heeft en weet of dit te doen is of gewoon gekken werk?