Dag allemaal.
Ik rijd een tijdje een oude Diversion en de ketting is aan vervanging toe. Tandwiel voor ook, dat zijnallemaal schepjes geworden. Achter ziet er goed uit maar die neem ik ook maar mee, geen idee hoe lang die er op zit. Beter alles in 1 keer vernieuwen en vanaf dat punt goed onderhouden.
Dit is de eerste keer dat ik een ketting vervang. Er zijn 3 opties: een dichte ketting, een ketting met een te klinken schakel, of een ketting met een schakel die met een veertje vast zit. Een dichte ketting zie ik niet zitten, dan moet alles uit elkaar en daar heb ik geen zin in. Voor klinken heb je duur gereedschap nodig. Of kan ik er een moker achter houden en met een centerpons aan de gang? Ik weet niet wat zo'n tang doet of hoe zo'n schakel er uit ziet..
Anders wordt het een veergesloten schakel. Gevoelsmatig is dat de mindst robuuste oplossing, maar wel makkelijk en het wordt gewoon verkocht. Iemand ervaring met die dingen?
Fijne zomerdagen,
Mic
Ik rijd een tijdje een oude Diversion en de ketting is aan vervanging toe. Tandwiel voor ook, dat zijnallemaal schepjes geworden. Achter ziet er goed uit maar die neem ik ook maar mee, geen idee hoe lang die er op zit. Beter alles in 1 keer vernieuwen en vanaf dat punt goed onderhouden.
Dit is de eerste keer dat ik een ketting vervang. Er zijn 3 opties: een dichte ketting, een ketting met een te klinken schakel, of een ketting met een schakel die met een veertje vast zit. Een dichte ketting zie ik niet zitten, dan moet alles uit elkaar en daar heb ik geen zin in. Voor klinken heb je duur gereedschap nodig. Of kan ik er een moker achter houden en met een centerpons aan de gang? Ik weet niet wat zo'n tang doet of hoe zo'n schakel er uit ziet..
Anders wordt het een veergesloten schakel. Gevoelsmatig is dat de mindst robuuste oplossing, maar wel makkelijk en het wordt gewoon verkocht. Iemand ervaring met die dingen?
Fijne zomerdagen,
Mic