Resultaten voor zoekopdracht: *

  • Users: Ray B
  • Content: Onderwerpen
  • Sorteer op date
  1. R

    Proefrijden op een nieuwe motor niet mogelijk?

    Hallo allemaal! Tijdje niet op het forum geweest en ook geen motor gereden. 10 jaar terug een naked en daarna 2 SM's gereden, daarna alles weggedaan omdat ik er niet heel veel plezier aan beleefde. Omdat ik mij vaak op zondag verveel lijkt het mij leuk om toch weer een motor te kopen, geen...
  2. R

    Teflon ring in schokdemper (doel?)

    Heren, ik zat gisteren te kijken naar mijn motor en die van mijn maat (beide DRZ400sm). Nu viel mij op dat ik in de schokdemper een witte ring heb zitten om de stang heen geklemd. De ring heeft een uitsparing waardoor deze er zo af te schuiven is. Iemand een idee waar dit voor is? De...
  3. R

    Dynojet sproeiers, waarom geen tussenmaten?

    Hallo allemaal, omdat ik de airbox ga bewerken moet ik er een grotere sproeier in zetten. Volgens de Dynojet instructies gaan dit tussen de 155 en 160 worden. Nu heb ik beide sproeiers liggen, dat is het probleem niet. Maar wat ik me af vraag, waarom zijn er geen tussenmaten boven de...
  4. R

    Opwarm tijd banden

    Misschien een gekke vraag, maar na hoeveel km (op straat) zijn m'n banden eigenlijk warm genoeg om er sportief mee te kunnen rijden? En hoeveel rondjes Emmen zijn hier voor nodig als je met koude banden begint? Lijkt me handige voorkennis ;) Setup: Pilot Power voor/achter 1.8bar
  5. R

    Braking of Motomaster schijf?

    Hallo allemaal, ik sta op het punt om de originele remschijf voor te vervangen voor een nieuw exemplaar. Dit zal of een Braking of Motomaster worden. Zijn er nog voor of nadelen op beide merken, of maakt het geen bal uit in kwaliteit/prestaties?
  6. R

    Vraag Renthal sturen

    Hallo allemaal, ik wil graag een nieuw stuur en dat gaat ws. een Renthal worden. Alleen heeft Renthal een paar types, de 7/8e inch met zo'n stang ertussen en de Fatbars van 1 1/8e inch. Nu vraag ik mij af of die middenstang gedemonteerd kan worden en of het stuur dan nog stevig is? De...
  7. R

    TNT dubbele cross lampunit, iemand een idee?

    Beste, ik ben op zoek naar volgend artikel: http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118448134/0-4-295-1073/Koplampunit_Cross_TNT_Dubbel_Verticaal_Halogeen_Blauw.html Acsud Artikelnummer: 448134 Helaas is deze koplampunit uitverkocht en is de levertijd ook onbekend (heb...
  8. R

    SM/Crosser, waarom kettingbeschermer verwijderd?

    Misschien een hele stomme vraag, maar ik vraag het me al een tijdje af. Als m'n vraag is beantwoord zal dit topic snel naar beneden zakken :) Waarom verwijderd iedereen van z'n SM de kettingbeschermer? Buiten het feit dat het een stuk cleaner staat, zijn er nog andere redenen? Wat is...
  9. R

    How-to koplamp afstellen

    Hallo allen, op het internet kan ik bijzonder weinig informatie vinden over wat de procedure is voor het afstellen van de koplamp bij een motor. Het gaat hier om de hoogte verstelling. De informatie die ik vind verschilt van elkaar. Kan iemand mij precies vertellen hoe dit moet? Dus...
  10. R

    Gevraagd/ ruilen DRZ 400 blauw plastic

    Gevraagd: Blauw plastic voor de Suzuki DRZ400 Heb zelf een 400SM in het geel en zou deze graag blauw willen maken. D.w.z. het plastic, de tank en het zadel. Misschien iemand die dit te koop heeft of wilt ruilen tegen hetzelfde in het geel? Reacties via PB :) Plaatje:
  11. R

    Leovince X3, 94dB zonder DB-Killer, kan dat?

    Hallo allemaal, ik heb een uitlaatje op het oog, namelijk de Leovince X3 sport enduro (Leovince partnumber 3578) Plaatje: Dit is een uitlaat die aan de nieuwe FIM norm zal voldoen, 94dB maximaal. Echter, volgens de koper op Ebay bevat deze uitlaat geen dB-killer. Word ik nu in de...
  12. R

    Crosshelm met vizier of met bril?

    Hallo allemaal, ik weet dat een Crosshelm met vizier voor gays is etc :p Maar, wat zijn nu de voor en of nadelen aan een vizier t.o.v. een bril? Wat ik er zelf van verwacht is dit: - Vliegjes (een bril sluit het gezicht niet af, een vizier wel) - Kou (een vizier sluit de kou op het...
  13. R

    Vreemde hoogte voorvork DRZ400sm (check pics)

    Hallo allemaal, waar ik bij toeval achterkwam na wat pics te checken op bikepics is dat mijn voorvork nogal hoog boven de kroonplaat uitsteekt. Zeker een paar cm meer dan bij alle DRZ'tjes die ik op foto's zie. Volgens het werkplaatshandboek moet de bovenkant van de poten nagenoeg gelijk...
  14. R

    Spanningsregelaar kapot of niet? (volgens Carmo niet)

    Hallo allemaal, omdat ik de andere thread niet te veel wil vervuilen heb ik mijn eigen topic maar aangemaakt. Probleem: - Motor start niet (met de auto accu er aan wel meteen) - Accu laadt niet bij Oorzaken: - accu (deze is slecht, zakt snel in en laadt niet volledig bij aan de...
  15. R

    Hoop extra vermogen door andere CDI unit

    Ik kwam op de volgende link uit: cdi-fmx.es -&nbspThis website is for sale! -&nbspcdi-fmx Resources and Information. Even English aanlikken en de verhaaltjes kwamen bij mij als zoete koek binnen ;) Ik vind het een beetje te mooi om waar te zijn.. Iemand hier ervaring mee, of met iets...
  16. R

    Geluid uit nieuwe dempers valt tegen

    Hallo allemaal, laatst heb ik mijn nieuwe Arrow dempers op mijn 1-cilinder geschroefd en een klein rondje gemaakt. (met DB-killers erin) Het geluid was bescheiden, en ook waren het zachte plofjes bij het dichtdraaien van het gas. Klopt het dat het geluid nog harder wordt, dat het eerst...
  17. R

    Uitlaatbescherming ergens te koop of zelf maken?

    Die "tuinslang" bescherming om de uitlaatdempers, is dat ergens kant en klaar te koop of is dat alleen zelf te maken? Heb al even gegoogled maar kan er maar weinig over vinden. Ik heb deze beschermingen namelijk al in diverse kleuren gezien dus niet alleen de transparante slang met...
  18. R

    Dynojet (of ander merk) testbank in de buurt van Amsterdam

    Hallo lieden, ik heb eens rond gekeken op Google, maar voor de dichtstbijzijnde (Dynojet) testbank in de buurt van Amsterdam kwam ik toch bij Dynojet vd Meer in Uithoorn uit. Zijn er mensen die andere adresjes weten in de buurt van Amsterdam voor testbanken en het afstellen van de motor...
  19. R

    Moeizaam starten met een 1 cilinder, tips?

    Vandaag wilde ik mn motor weer eens starten om een stuk te gaan rijden (honda fmx). Echter, de motor wilde niet aanslaan. Startmotor draaide prima in de rondte. Toen heb ik mn carb leeg laten lopen en laten vullen met nieuwe benzine, maar na een aantal keer ronddraaien van de startmotor...
  20. R

    Xenon onzin?

    Motorrijder gewond na aanrijding Noord Zelfs met Xenon (of iets wat er op lijkt op de foto) word je over het hoofd gezien :X
  21. R

    Renthal stuur conisch of metrisch?

    Ik heb op mijn motor een goudkleurig Renthal stuur zitten. Er staat 808 op, de buitendiameter is 22mm en voor de rest kan ik er weinig over vinden. Mijn vraag, is dit stuur conisch of metrisch? Dit ivm met het bestellen van handkappen en een montage setje. Misschien een stomme vraag...
  22. R

    Onderhoud van spaakwielen

    Hoe zit dit nu eigenlijk? Mijn motor staat buiten onder een motorhoes, dus er komt genoeg vocht bij. De spaken worden al lichtelijk aangetast.. Zijn er middeltjes in de handel waarmee ik de spaken kan onderhouden? Ik was vandaag bij de Doelen (motorcrosszaak) en die gaven me maar een...
  23. R

    Welke camera steun met stuurmontage?

    Omdat een camera steun bij oa. een SM niet op de tank kan heb ik het topic maar hier aangemaakt :) Ik zoek dus een simpele (goedkope) camerasteun waar ik een digicam op kan schroeven (dmv een stuk draadeind wat in de camera gaat), voor op het stuur uiteraard. Mensen ervaringen met een...
  24. R

    Bandenspanning Pirelli Dragon MTR01/02

    Hallo allemaal, heeft iemand een idee wat de aanbevolen bandenspanning is voor de Pirelli Dragon banden? Voor: Pirelli Dragon MTR01 120/70 R17 Achter: Pirelli Dragon MTR02 150/60 R17 Op de Pirelli site kon ik helaas niets vinden. (ik weet dat bijvoorbeeld Michelin het wel...
  25. R

    Aankoop CBR400RR '89 waar op letten?

    Hallo allemaal, ik weet niet of ik dit in het juiste forum gedeelte plaats, maar misschien is er iemand zo aardig om hem anders in het juiste gedeelte neer te zetten. Ik wil morgen gaan kijken voor een CBR400rr uit 1989 met 40K gelopen. De motor staat bij een motorwinkel en er zit een...
Terug
Bovenaan Onderaan