Honda Faze 250

chopper_cooper

MF veteraan
7 mrt 2009
2.687
1
Het Spaanse (motor)scooter blad doet melding dat Honda in Japan een nieuw model, de FAZE 250, heeft gepresenterd.

De Faze is net als de de overige modellen in de 250 cc klasse het meest geschikt voor in de stad en de buitenwegen en minder thuis op de snelweg.
Voor de ontwikkeling van de Faze heeft Honda de Forza X, het model zonder de S-matic, als basis genomen. Honda heeft bijna alle technische vernufjes van de Forza X weggelaten.
Het resultaat is een no-non·sense machine, die 16 kg lichter is;23 pk/7500rpm; 23Nm/6000rpm; verbruik 40km/l (bij 60km/u); remsysteem CBS (ABS optioneel); LED koplampen.

De Faze mag wat mij betreft ook op de Europeese markt leverbaar worden.

Honda's promo video1 video2 video3

Kleurengamma video4

Zie het bericht op de site van SoloSoocter.

4925.jpg

photo.jpg

pic-size.gif

engine-faze.jpg

faze-helm.jpg

photo.jpg

Honda's CBS ABS
 
Laatst bewerkt:
Best een mooi model. Vooral van de achterkant gezien, veel motortrekken, zoals het dashboard.

Wel jammer dat er alleen een 250cc van is. Dit zou namelijk best een model kunnen zijn als concurrent voor een t max, uiteraard wel dikker aangezet qua lijn en zware motor onder de kap.
Ik begrijp alleen het nut niet zo van dit model, men heeft toch de Forza?. Maar dat zijn we wel gewend van Honda onderhand.

Wel kun je zien naar welke trekken Honda gaat in de toekomst(waarschijnlijk).
 
Laatst bewerkt:
gaat de Faze de Forza niet vervangen? in de laatste editie van Scooterxpress werd er, weliswaar niet uitgebreid, hier aandacht aan besteed en werd er ook aangegeven dat de Forza vervangen zou kunnen worden. Als dat zo is..vindt hem net als de suzuki Gemma erg goed uitzien.
 
Mooi model en lekker veel opbergruimte gelukkig; daar schort het bij sportief vormgegeven motorscooters nogal eens aan..
Jammer van de conservatieve achtervering; weliswaar zwartgespoten veren, maar zitten optisch toch in de weg.
Al met al een geslaagd ontwerp.
 
Wanneer in Nederland, had er al lang kunnen zijn natuurlijk, maar zal wel nooit meer komen ook, thx Honda Nederland
 
Tja, de Forza is hier duidelijk geflopt, en ze verwachten daarom van deze waarschijnlijk hetzelfde.
De forza had maar 2 pluspunten, het comfort en de bergruimte. Voor de rest was dat een veel te log chassis voor een 250cc motortje. Daarom is Suzuki dan ook gestopt met de Burg 250, Honda heeft dit niet gesnapt.
De gemiddelde scooteraar heeft over 't algemeen 3 wensen, wendbaar, vinnig en behoorlijke bergruimte. O ja, en wat comfort is ook mooi meegenomen.
En wat heeft Honda daar nu zoal in te bieden? Juist, niks.

De faze had hier wel iets kunnen worden, deze zat van gewicht en afmetingen meer in de buurt van de Foresight die wel een succes was, maar dan met wat pittigere motor en meer bergruimte.

Misschien moet Honda maar eens wat beter naar de Beverly 350 kijken, plaats daar een wat comfortabeler breder en lager zadel op, vergroot de ruimte onder het zadel wat (kan vrij makkelijk door deze wat verder achter het achterwiel te laten doorlopen en door de volledige breedte van de scooter te benutten) en dit wordt mijn nieuwe scooter!
 
Tja, de Forza is hier duidelijk geflopt, en ze verwachten daarom van deze waarschijnlijk hetzelfde.
De forza had maar 2 pluspunten, het comfort en de bergruimte. Voor de rest was dat een veel te log chassis voor een 250cc motortje. Daarom is Suzuki dan ook gestopt met de Burg 250, Honda heeft dit niet gesnapt.
De gemiddelde scooteraar heeft over 't algemeen 3 wensen, wendbaar, vinnig en behoorlijke bergruimte. O ja, en wat comfort is ook mooi meegenomen.
En wat heeft Honda daar nu zoal in te bieden? Juist, niks.

De faze had hier wel iets kunnen worden, deze zat van gewicht en afmetingen meer in de buurt van de Foresight die wel een succes was, maar dan met wat pittigere motor en meer bergruimte.

Misschien moet Honda maar eens wat beter naar de Beverly 350 kijken, plaats daar een wat comfortabeler breder en lager zadel op, vergroot de ruimte onder het zadel wat (kan vrij makkelijk door deze wat verder achter het achterwiel te laten doorlopen en door de volledige breedte van de scooter te benutten) en dit wordt mijn nieuwe scooter!
Heeft Honda al in huis, nu maar afwachten op de vergelijkingstest SW-T400 vs X10 350.
 
Heeft Honda al in huis, nu maar afwachten op de vergelijkingstest SW-T400 vs X10 350.
Dat vliegdekschip van 250Kg staat echt niet op mijn verlanglijstje, een goede vriend van mij heeft 'm, (bj2008) en we rijden wel meer samen. Ondanks het hogere vermogen van de sw was mijn burgman 400 K7 over het hele bereik sneller en zuiniger, en ook m'n X7 is tot een snelheid van 100Km/uur sneller. Ik ben er vrij zeker van dat de X10 350 wint.
 
Terug
Bovenaan Onderaan