Kawasaki Café Racer MRT187

Yep, die BMW is mijn motor.

De 'houder' is gewoon een gebogen plaatje staal recht naar achteren waar ik dwas op een staafje ijzer gelast met 2 gaten om de plaat vast te bouten. Simpeler kan het niet :)

Humor, heb je motor foto van www.motomucci.com "gepikt", had geen idee dat ie van een MFer was _O-

Knappe fiets, blijf toch fan van de ouwe boxers *O*
 
Kwam er vanmiddag achter dat er geen nieuwe gaskabels gemaakt worden voor de Kwaak -O-

Dus lekker MacGyver gespeeld met een rvs-bromfiets remkabel en een "tonnetje", was even pielen maar het werkt wel *O* en voor 4 euro per kabel kun je niet tobben (nou, OK....even dan ;) )
 
De LTD van m'n vader heeft zeker een jaar of 10 met een bromfiets gaskabel rond gereden omdat dat ding nog al wat kabels versleet....
En dan ook nog eens met alleen de trekkende kabel.
 
Laatst bewerkt:
Same here, ik maak ze bijna altijd zelf omdat ik ze dan veel eter op maat kan maken.
 
De LTD van m'n vader heeft zeker een jaar of 10 met een bromfiets gaskabel rond gereden omdat dat ding nog al wat kabels versleet....
En dan ook nog eens met alleen de trekkende kabel.

Zo ben ik dus naar huis gereden....maar dat vond de Kwaak niet grappig -O-

Stationair zakte niet onder de 4500 rpm...

Maar we zijn er mee thuis gekomen en er zit weer een werkend setje op *O*
 
Zo ben ik dus naar huis gereden....maar dat vond de Kwaak niet grappig -O-

Stationair zakte niet onder de 4500 rpm...

Maar we zijn er mee thuis gekomen en er zit weer een werkend setje op *O*

M'n GS heeft ook geen dubbele kabel meer. Heb er een veer aan gemaakt, gas gaat nu nog beter/makkelijker/sneller/soepeler terug dan met kabel. :+
 
Zojuist M-stuur, "nieuw" rempompje en stalen remleiding besteld en de luchtfilters zijn al onderweg *O*

Helaas past het GS-tankje niet, te smal voor het frame...

Dan maar met deze tank verder, komt goed!
 
En die blauwe Kawa tank die bij Hemo op zolder lag, is dat niks ?
Je weet denk ik wel welke ik bedoel, een Z tank geloof ik.
 
Balen, de kwaak blijft nu ook in on en reserve stand van de benzinekraan peut lekken -O-

Waarschijnlijk zit de overflow vast, van de week maar even alles loshalen en in de ultrasoon reiniger mikken..

Morgen in ieder geval even proberen om met zachtjes tikken het probleem tijdelijk op te lossen, maar schoonmaken kan sowieso geen kwaad :Y
 
en even wat foto's...

Afgelopen donderdag wat vliegroest weggepoetst en de ketting en tandwielen onder handen genomen...
Uitlaatsysteem ziet er nog mooi uit, mooie regenbogen op de voorbochten

GroteFoto-CXZUHX3I.jpg


GroteFoto-MRZR4M6D.jpg


en vanmorgen toch even een kort ritje gedaan...even gespeeld met de instellingen van de camera...

GroteFoto-PXHR4UFI.jpg


GroteFoto-RJF6MT3S.jpg
 
Helaas lekt de vlotter nog steeds, carbs er nu maar af gehaald en ze liggen nu te wachten op een lekker warm ultrasoon badje...waarschijnlijk lost dat het probleem op....

En omdat ik nu toch ruimte had heb ik gelijk het luchtfilterhuis er maar uit gehaald...nu word het wachten op de nieuwe filters *O*

Als de carbs en filters er op zitten ga ik verder aan het zadel/zitje....
 
Helaas lekt de vlotter nog steeds, carbs er nu maar af gehaald en ze liggen nu te wachten op een lekker warm ultrasoon badje...waarschijnlijk lost dat het probleem op....

En omdat ik nu toch ruimte had heb ik gelijk het luchtfilterhuis er maar uit gehaald...nu word het wachten op de nieuwe filters *O*

Als de carbs en filters er op zitten ga ik verder aan het zadel/zitje....

keep us posted!!!
 
Carbs zitten er weer op, alleen zijn 2 van de 4 luchtfilterrubbers niet te redden -O-

Nu dus wachten op de nieuwe filters, in ieder geval lekken de carbs niet meer *O*

En omdat ik toch zo lekker bezig was heb ik ook het nieuwe M-stuur gemonteerd en de nieuwe rempomp met stalen leiding...

Tnx Brasletti voor het helpende handje!

Morgen maak ik ff foto's, nu al te donker...
 
Remleiding op druk, luchtfilterrubbers er toch tussen weten te grotten....

Stukje gereden, stationair loopt ie mooi, lijkt ook regelmatig te lopen...morgen ff goed proefrijden om te checken of de carbs nog gesyncd moeten...

Foto's zometeen, ff de laptop opstarten en de fooncam leeg halen....
 
Remleiding op druk, luchtfilterrubbers er toch tussen weten te grotten....

Stukje gereden, stationair loopt ie mooi, lijkt ook regelmatig te lopen...morgen ff goed proefrijden om te checken of de carbs nog gesyncd moeten...

Foto's zometeen, ff de laptop opstarten en de fooncam leeg halen....

Zou gewoon ff de meters er aan hangen, zo veel werk is dat niet bij een LTD.
 
Korte update...nu met foto's *O*

Vorige week een ander M-stuur gemonteerd, op de foto nog met de originele chromen knippers...die zijn ondertussen vervangen door kleinere...

GroteFoto-YVBC7PEO.jpg


En vanmiddag waren m'n nieuwe luchtfilters binnen *O*

GroteFoto-YLEAALEY.jpg


En zo staat de Kwaak er nu bij...

GroteFoto-6T7WVPWW.jpg


Heb na het maken van de foto de rearset-stepjes nog aangepast, de kleinere die achter hoorden zitten er nu op, niet iets hoger van de demper af, daardoor kon de schakelstang ook wat hoger waardoor ik niet iedere keer tegen de jiffy aanzit met m'n rechtervoet *O*
 
Laatst bewerkt:
Straks misschien even puzzelen of ik een voorlopig bolt-on frame kan maken.....


dan kan de elektriek alvast verplaatst worden *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan