Piaggio Beverly 500

Ja klopt grijze kunstof staat wel lelijk. Liefst hadden ze zwarte kunstof of gewoon overgespoten metellic bordeaux. Maarja je kan niet alles hebben als je maar 1700 hebt betaalt (motor is van belgie, moet nog keuren etc.)

Ik dacht aan een akrapovic uitlaat, superdik geluid, maar ben zwaar van gedachten veranderd toen ik deze chrome uitlaat van dichtbij zag. 1 woord faking dikke uitlaat.

Ik ga hem paar duizend kilometer rijden kijken of alles goed loopt. Geen problemen met de beverly?. Knal ik een malossi multivar erin voor de 0-30 dip
 
Enige wat echt k*t is. Een beverly is groot. En als je en box hebt en geen garage zit je daar te klote in die deur opening en manuvreren tussen muren etc. Nogal irritant. Voetsteunen maken het nog breder.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje:

Mijn bev 500 uit 2003 valt af en toe uit. In de meeste gevallen is dit als ik een stukje volgas heb gegeven en laat se scooter rollen dan net voor t stoplicht valt ie uit. Wel start die altijd meteen met een druk op de knop. Moet ik me hier zorgen over maken en wat zou het kunnen zijn?
 
Ik heb ook probleempje gekregen met me bev. Gister deed hij het nog prima.
Vandaag ik druk elektrisch start in er komt een heel raar geluid zo van ; ttrrrrrrrttt. En dan niks start niet.

Iemand die het weet?

En welke olie moet ik gebruiken? Castrol 5w40??? En hoeveel liyer gaat er ongeveer in als ik ververs??
 
....Vandaag ik druk elektrisch start in er komt een heel raar geluid zo van ; ttrrrrrrrttt. En dan niks start niet....
Dat "trrrrr" geluid is afkomstig van het startrelais.

Zie het zo; jouw accu is of leeg of oud, je start en het startrelais verbindt de accu met de startmotor. De startmotor geeft zoveel belasting aan de accu dat de spanning in elkaar stort en het startrelais weer doet afvallen.
Dit verschijnsel herhaalt zich heel snel achtereen en dat hoor jij als geratel.

Je kunt proberen deze accu goed op te laden maar ik verwacht dat je een nieuwe nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
@martin dank je ja ik dachr even aan startmotor ofzo dan ben je snel 200 kwijt
Yuasa accu voor van 110.00 -> naar 59.00
Varta accu voor 75.00

Welke beter?
 
Een oplader kost 2 tientjes / In bijna alle scooters ligt een Yuasa dus een goede keus.

WEL EERST AAN DE OPLADER HANGEN DAN IS ZIJN RENDEMENT HOGER !!

ooops express grote letter getypt.

Mijn accu doet vervelend als ie langer als 3-4 weken niet word gebruikt maar als ik hem dan oplaad doet ie het weer heel het seizoen maar swinters na 3-4 weken ttttrrrrrrrrttt leeg
 
Laatst bewerkt:
Moet ik perse met oplader kan ik die accu niet gewoon koppele met startkabels aan een auto :p misgien domme vraag

@ hybrid ja klopt de accu is nogal oud
 
Luister schuif hem erin en hij zal het gewoon doen als nieuwe accu maar als je hem eerst oplaadt tot 100 % zal ie langer goedblijven
 
@martin ja dat begrijp ik maar op de site waar ik hem wil kopen mlmparts
staat dit: ◦Wordt leeg en met een zuurpaket geleverd.

daarom mijn vorige vraag
 
Kroon-Oil Expulsa RR 5W-40
ik heb gehoord dat dit goede olie is voor de Beverly cruiser.
ook van toepassing voor de 2004 modellen?????
 
Laatst bewerkt:
niemand die het weet?? enige tips andere merk olieen voor de bev 500 2004??
ik neem aan dat 5w-40 wel de juiste is???


kheb de accu yuasa besteld + een oplader optimate ofzo totaal rond de 110 eu, moet maandag binnen zijn kan ik weer deze week ff toeren op mijn bev.

nu nog motorrijbewijs halen en laten invoeren/keuren in roosendaal. bij belgie halen ze de kenteken eraf das extra kuwt
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan in oosterhout, maar je moet wel in de buurt blijven anders word je zo aangepakt door een motorsmurf en al helemaal zonder kenteke. Maaruh welke olie raden jullie aan voor mijn beverly 2004 die ik gewoon bij de winkels kan kopen bijvoorbeeld halfords ofzo??
 
@zipbi
"Ja dat kan in oosterhout, maar je moet wel in de buurt blijven anders word je zo aangepakt door een motorsmurf en al helemaal zonder kenteke. Maaruh welke olie raden jullie aan voor mijn beverly 2004 die ik gewoon bij de winkels kan kopen bijvoorbeeld halfords ofzo??"

voor mijn part mogen ze u gewoon direct van de baan plukken , je moet maar een ongeval
hebben of veroorzaken met gekwetsten en of doden !!!!

Geen rijbewijs ,niet ingeschreven,geen verzekering liever gij dan ik , ONVERANTWOORD
en denk er aan dat er hier op het forum wel politie "meeleest"
 
Laatst bewerkt:
Misschien verzin ik dit wel dat kan jij niet weten en de smurfen ook niet

En er rijden meer mensen zonder rijbewijs dan je denkt vriend. Dat is te verwachten als er lompe regeltjes worden ingevoerd. Jij mag blij zijn met je rijbewijs maar mensen zoals ik moeten wachten tot januari totdat de regeltjes weer worden aangepast omdat er mongole zijn in de overheid die zich 'vergist hebben'
Begrijp je
 
Laatst bewerkt:
niemand die het weet?? enige tips andere merk olieen voor de bev 500 2004??
ik neem aan dat 5w-40 wel de juiste is???
...

Pak qua merk wat in de winkelschap ligt en aan de (Piaggio) specs voldoet.
Piaggio adviseert:

  • Synthetische olie
  • SAE 5W-40,
  • API SL,
  • ACEA A3,
  • JASO MA
 
kan je enkele voorbeelden van producten noemen??

is dit eentje die ik kan gebruiken??
CASTROL POWER RS RACING 4T 5W40

- SAE 5W40

- API SJ

- JASO MA-2

deze kan ik wel in Halfords hale als het goed is
 
Mijn bev 500 uit 2003 valt af en toe uit. In de meeste gevallen is dit als ik een stukje volgas heb gegeven en laat se scooter rollen dan net voor t stoplicht valt ie uit. Wel start die altijd meteen met een druk op de knop. Moet ik me hier zorgen over maken en wat zou het kunnen zijn?
 
En er rijden meer mensen zonder rijbewijs dan je denkt vriend. Dat is te verwachten als er lompe regeltjes worden ingevoerd. Jij mag blij zijn met je rijbewijs maar mensen zoals ik moeten wachten tot januari totdat de regeltjes weer worden aangepast omdat er mongole zijn in de overheid die zich 'vergist hebben'
Begrijp je

Ik snap niet precies hoe dat jou het recht geeft om zonder rijbewijs en verzekering te rijden?

Ik hoop dat je beseft dat je hiermee tot de kleine groep behoort die het voor de meerderheid verpest en daarmee dan ook juist de reden bent dat al die regeltjes nodig zijn.

Ik denk dat ik dan ook namens 99% van het forum spreek als ik je hartelijk dank voor het naar beneden halen van het algemene imago van 'de motorrijder'.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan