Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ligt een beetje aan de staat! Als ie niet teveel krassen heeft wel. Mijne heeft diepe groef door een langsschurende binnenkant uitlaat bij inveren...
 
Even de tussenstand van zaken m.b.t. de vtr.
full
 
Gisteren onderdelen/materiaal besteld waaronder:
Chroom superbike stuur (rentall), handmatige Naks, dubbele koplampen ( chroom) , knippers, rem en koppelingsvloeistof word vernieuwd, velgranden doe ik polijsten en de binnenkant word hoogglans zwart, en valdoppen.

Daarna kijk ik ff of het budget het nog toelaat voor de achterbrug, en eventueel de kont..
 
waarschijnlijk is dit al eens eerder aan de orde geweest in het VTR forum, maar ik heb er weinig over kunnen vinden; heeft iemand ervaring met het verbeteren van de remkracht van de VTR? Stalen remleidingen heb ik al, en de remklauwen functioneren op zich goed, maar ik ben niet onder de indruk van de remkracht. Passen misschien de remklauwen van een fireblade op de vtr?
 
waarschijnlijk is dit al eens eerder aan de orde geweest in het VTR forum, maar ik heb er weinig over kunnen vinden; heeft iemand ervaring met het verbeteren van de remkracht van de VTR? Stalen remleidingen heb ik al, en de remklauwen functioneren op zich goed, maar ik ben niet onder de indruk van de remkracht. Passen misschien de remklauwen van een fireblade op de vtr?

Ja, die passen, want ze zijn gewoon hetzelfde. Daar schiet je dus niks mee op. Met welke blokken rij je?
 
Gisteren onderdelen/materiaal besteld waaronder:
Chroom superbike stuur (rentall), handmatige Naks, dubbele koplampen ( chroom) , knippers, rem en koppelingsvloeistof word vernieuwd, velgranden doe ik polijsten en de binnenkant word hoogglans zwart, en valdoppen.

Daarna kijk ik ff of het budget het nog toelaat voor de achterbrug, en eventueel de kont..

Fotootje komt nog Ronald, ben nog niet bij pa geweest.
 
waarschijnlijk is dit al eens eerder aan de orde geweest in het VTR forum, maar ik heb er weinig over kunnen vinden; heeft iemand ervaring met het verbeteren van de remkracht van de VTR? Stalen remleidingen heb ik al, en de remklauwen functioneren op zich goed, maar ik ben niet onder de indruk van de remkracht. Passen misschien de remklauwen van een fireblade op de vtr?

De remklauwen van een VTR zijn standaard echt niet slecht?
Die op de fireblade zijn exact hetzelfde!
Je kan een grotere rempomp steken voor wat meer power.
En anders zijn deze GSXR klauwen 1 op 1 te monteren.

Foto550-NHAA4GQI.jpg
 
Dank voor jullie reacties.

@ Rambabbel: ik weet niet welke remblokken er momenteel inzitten. Welke zijn aan te bevelen?

@ Revelation: welke GSXR? 600, 750, 1000, 1100? Weet je het bouwjaar?

Alvast bedankt :-)
 
Dank voor jullie reacties.

@ Rambabbel: ik weet niet welke remblokken er momenteel inzitten. Welke zijn aan te bevelen?

@ Revelation: welke GSXR? 600, 750, 1000, 1100? Weet je het bouwjaar?

Alvast bedankt :-)

Nou vooruit gaat ie weer:
De enige 6 zuiger klauwen die zo één op één passen zijn van suzuki GSXR1000 2000-2001.
Voor meer info googelen of effe hier gaan neuzen
List of Bolt-On Front Brake Mods - SuperHawk Forum




Gsxr1100W 1993 ( 3 zuiger remklauwen ) heb ik nog een set...
Bij interesse doe maar een pb

Die passen niet zonder schetsplaten te maken....
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties.

@ Rambabbel: ik weet niet welke remblokken er momenteel inzitten. Welke zijn aan te bevelen?

@ Revelation: welke GSXR? 600, 750, 1000, 1100? Weet je het bouwjaar?

Alvast bedankt :-)

Als je niet weet wat er in zit zou ik eerst andere blokken proberen. Dat kan een wereld van verschil zijn. Met gesinterde blokken van een bekend merk zit je vaak wel goed. Ik rij met ferodo st, volgende keer ga ik de nissins een keer proberen.
 
Als je niet weet wat er in zit zou ik eerst andere blokken proberen. Dat kan een wereld van verschil zijn. Met gesinterde blokken van een bekend merk zit je vaak wel goed. Ik rij met ferodo st, volgende keer ga ik de nissins een keer proberen.

Volgende ronde word het brembo voor mij... :Y

www.mlmparts.com/nl/brembo-remblokken-voor-honda-vtr-1000f-firestorm-1998.html
 
Hallo iedereen. Is weer al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb maar ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem als datgene waar ik 3 maanden geleden ben tegenop gelopen. Als jullie de motor in 1ste versnelling zetten en vervolgens de koppeling inknijpen, is het dan normaal dat wanneer je de motor naar voor wil duwen, deze stroever gaat dan wanneer je in neutraal staat ( bij niet draaiende motor)? Ik kan de motor gewoon starten, koppeling inknijpen en motor in eerste zetten zonder dat de motor afslaat. De motor krijgt wel een tikje naar voor wanneer ik hem met draaiende motor in zijn 1 zet. Ik vroeg mij echter af of dit wel normaal is, want ik wil geen schade berokkenen door een eventueel mankement dat ik over het hoofd zou zien. Graag hoor ik jullie ervaringen om eens te vergelijken met andere firestorms.
Alvast bedankt
 
Hallo iedereen. Is weer al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb maar ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem als datgene waar ik 3 maanden geleden ben tegenop gelopen. Als jullie de motor in 1ste versnelling zetten en vervolgens de koppeling inknijpen, is het dan normaal dat wanneer je de motor naar voor wil duwen, deze stroever gaat dan wanneer je in neutraal staat ( bij niet draaiende motor)? Ik kan de motor gewoon starten, koppeling inknijpen en motor in eerste zetten zonder dat de motor afslaat. De motor krijgt wel een tikje naar voor wanneer ik hem met draaiende motor in zijn 1 zet. Ik vroeg mij echter af of dit wel normaal is, want ik wil geen schade berokkenen door een eventueel mankement dat ik over het hoofd zou zien. Graag hoor ik jullie ervaringen om eens te vergelijken met andere firestorms.
Alvast bedankt

Hoi bartelias,

Wat jij omschrijft lijkt me normaal, zelf ervaar ik dat ook namelijk.
Zodra je de eerste versnelling inschakeld hoor je een " klak", op datzelfde moment krijg je een klein zetje naar voren. Niet dat de motor dan vooruit springt, maar meer het gevoel dat de ketting ff strak getrokken word.

Ik ben benieuwd hoe de anderen dat ervaren..

Ps: dat bakkie koffie kom ik binnenkort toch nog ff halen. ;)
 
Hallo iedereen. Is weer al een tijdje geleden dat ik iets gepost heb maar ik zit dus nog steeds met hetzelfde probleem als datgene waar ik 3 maanden geleden ben tegenop gelopen. Als jullie de motor in 1ste versnelling zetten en vervolgens de koppeling inknijpen, is het dan normaal dat wanneer je de motor naar voor wil duwen, deze stroever gaat dan wanneer je in neutraal staat ( bij niet draaiende motor)? Ik kan de motor gewoon starten, koppeling inknijpen en motor in eerste zetten zonder dat de motor afslaat. De motor krijgt wel een tikje naar voor wanneer ik hem met draaiende motor in zijn 1 zet. Ik vroeg mij echter af of dit wel normaal is, want ik wil geen schade berokkenen door een eventueel mankement dat ik over het hoofd zou zien. Graag hoor ik jullie ervaringen om eens te vergelijken met andere firestorms.
Alvast bedankt

Hoi allen,

Ik heb dit tikje niet bij mijn firestorm maar had dit wel bij mijn CBR1000

Ik heb toen nieuwe rubbers in mijn achterwiel geplaatst en het probleem was weg.

:]
 
@cool rider: heb je de remklauwen er al eens afgehaald en helemaal goed schoongemaakt? Ik kon het verschil na het schoonmaken goed merken.
 
Dank voor jullie reacties.

@ Rambabbel: ik weet niet welke remblokken er momenteel inzitten. Welke zijn aan te bevelen?

@ Revelation: welke GSXR? 600, 750, 1000, 1100? Weet je het bouwjaar?

Alvast bedankt :-)

Ik heb Carbon Loraine XBK5 blokken erin zitten. Had die ook op mijn circuitblade en ben daar zeer tevreden over. Maar remmen zijn net als banden heel persoonlijk , wat de ene goed vindt , beschouwt de andere als rommel ;)
 
Vandaag aan het achterwiel van de vtr begonnen... Noeste arbeid hoor :Y
De gouden kleur gaat plaats maken voor bling bling met hoogglans zwart in het midden.

Het begin...eerst wat verf afbijt erop..
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan