Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
1grote momentsleutel kopen , heb je 2 vliegen in een klap
Gaat meer over het bereik van de momentsleutel, want een verloopstukje zit er zo op, indien nodig.

Zelf ben ik van mening dat met name de kleine momenten het belangrijkste zijn, omdat je daar zonder momentsleutel het meest schade mee kan aanrichten.

Daarnaast vind ik 3/8" het fijnste werken bij een motor, en die gebruik ik ook het meeste.
Niet raar dat ik dan ook een 3/8" momentsleutel heb, die het meeste wordt gebruikt (naast de 1/2" die ik enkel voor wielbouten van een auto gebruik).

Nog een overweging;
Soms zijn verlengde doppen erg fijn, en noodzakelijk. Maar het is weer duur om die in zowel 1/4" en 1/2" te gaan kopen. En de pest is dat je met 1/2" soms er niet bij kan, en dat 1/4" weer net te klein is (qua kracht zetten).
Wil je een set vollediger maken, ga dan ook voor verlengde doppen in 3/8", voor sleutelen aan een motor.
 
zelf sleutel ik met een set van sonic , was circa 250 € maar heb alles erop 9 ook verlengde ) zit er 3/8 ratel in en een verloop naar 1/2

heb 2 losse momentsleutels ( een voor 100nm+ en eentje tot 23 nm dacht ik )

verder de enige "aparte"doppen die ik had moeten kopen waren grote lange doppen voor de motorscooter bedeld dus voor een normale motorfiets hoef niet eens
 
Ja daarom zit ik voor de motor te denken aan een bereik van ~5-50Nm, dat lijkt me ideaal voor het meeste werk. Zo eentje is er alleen nooit bij deze discounters te koop. :/
 
Laatst bewerkt:
Niet mee eens, met een 3/8 kun je op een motor vrijwel alles doen, behalve de dikste bouten en moeren, daarvoor zou ik een 1/2” momentsleutel gebruiken.

Ik ga er van uit , stiekem... dat een motor in een huishouden niet het enige is
waar ooit aan word gesleuteld.

1/4 en 1/2 zijn, als je zo in de gemiddelde winkel / shop kijkt gewoonweg de
meest voorkomende maten.
De meeste gereedschap kisten en kasten... ook..

Loop ik hier rond bij de lokale garage's , hebben ze eigenlijk ook alleen maar 1/2 uitgezonderd wat groter spul voor echt het zware werk.
( auto / vrachtwagen )

Mij lijkt het logischer om het bij 1/4 en 1/2 te houden
 
Mij niet, 1/4'' is leuk voor in de keukenla of voor het hele kleine spul, 1/2'' is in de meeste gevallen gewoon te lomp. 3/8'' is in de meeste gevallen voor werkzaamheden aan de motor gewoon prima. :+ ;)
 
Ik doe een groot deel met de 1/4" aan de motor, de 3/8" gebruik ik zeer zelden en de 1/2" is meer voor de grote lompe zaken en om aan de auto te prullen. Zonder de 1/4" zou ik me toch erg gehandicapt in de schuur voelen. Verder is mijn kleine momentsleutel 5-50 nm ook een 1/4" exemplaar.
 
Hier ook 1/4 meestal. Daarnaast de 3/8 en op een andere plek nog een 1/4. Meestal open ik een volgend setje omdat ik de ratel al dan niet tijdelijk kwijt ben :+. Meestal komt alles weer terecht na een flinke opruimactie :P
 
Iemand ervaringen met de kolomboormachine van de Lidl?

Actie van aankomende maandag, ik wil al een hele tijd zo'n machine.

Ik kan op m'n werk ook wel zo'n machine kopen maar dan betaal ik minimaal €200,- en die zijn kwalitatief redelijk goed.

Heel fijn. Kolomboormachine hebben ze niet en krijgen ze ook niet binnen.
 
Gisteren in de Aldi nieuwe ruitenwissers voor mijn auto gekocht.

10€ ipv 26€ bij auto5
 
Bij de Action heb je ruitenwissers waar tegenwoordig ook het keurmerk van Valeo staat. Die dingen voldoen wel maar maken heel wat herrie. Steeds dat geklap heen en weer.

Ik merk dat de Action wel vaker een A merk logo plakt op hun eigen producten. Zo heeft die druppellader ook een Dunlop merkje gekregen. En nog afwasmiddel met een keurmerk van Dreft.

Met ruitenwissers zweer ik trouw bij Bosch. Geluidloos en zonder strepen voor meer dan 3 jaar.
 
Bij de Action heb je ruitenwissers waar tegenwoordig ook het keurmerk van Valeo staat. Die dingen voldoen wel maar maken heel wat herrie. Steeds dat geklap heen en weer.

Ik merk dat de Action wel vaker een A merk logo plakt op hun eigen producten. Zo heeft die druppellader ook een Dunlop merkje gekregen. En nog afwasmiddel met een keurmerk van Dreft.

Met ruitenwissers zweer ik trouw bij Bosch. Geluidloos en zonder strepen voor meer dan 3 jaar.
Ik heb die van de Aldi wel vergeleken met de goedkoopste van bij auto5.
Die van Bosch kosten er 35€.
(Gek genoeg vind je die op hun site niet terug :? )
En die zij idd (bijna) geluidloos, maar gaan bij mij niet langer mee dan andere.

Die van de Aldi staan er nog niet op, mijn huidige kunnen wellicht nog tot de zomer mee.
Maar wel zijn het van die Aero ruitenwissers, die maken sowieso al geen, of veel minder lawaai en geklapper dan de oude systemen vol beugeltjes en scharnierpunten.

Bosch is idd wel heel goed, kan ik bevestigen. 8 jaar in de ruitenwisser fabriek van Bosch in Tienen gewerkt. De machines waaraan ik stond maakten er tussen de 8.000 en 12.000 per uur :P
 
Nu nog een olievraagje ...

Wellicht is dat al 1.001 keer aan bod gekomen hier, dus mijn excuses voor "herhaling" ... :$

De olie van de Action, is die goed? Zijn er die daar ervaring mee hebben?

Normaal betaal ik 28€ voor 4L 10W40 met de nodige specificaties voor mijn motor.
Nu zie ik dat ik in de Action* ook 4L 10W40 kan kopen met die nodige specificaties, voor slechts 10€.
Het gaat hem om deze olie.
Mijn rijstijl is eerder rustig. Ik kom zelden boven de 6.000rpm, de helft van het bruikbare gebied dus, gaat in 't rood op 12000rpm.

Maar toch, olie is wel érg belangrijk, dus doe toch liever even navraag. Want 18€ op olie besparen, als het slecht is, volgen er wel "andere kosten" dan die bespaarde 18€.


* Action is aan een heuse opmars bezig in Beelgië, zoals eerder gezegd, ik zag er al regelmatig vrachtwagens van rijden. Intussen, dankzij mijn vrouwtje, een filiaal niet zo ver van huis gevonden. Hier gelegen. Alleen meen ik mij te herinneren dat de kleurstelling in NL anders is?
 
Lees anders de olie topic door. Het meest belangrijke is dat de olie moet voldoen aan de vereiste specificaties. Voor de rest is het alleen magie wat de olie op lange termijn als gevolg zal hebben.
Er zijn zoveel variabelen waardoor je blok in de soep kan lopen
 
Wat je moet doen is gas geven %-#!?+)€*!!! Zo'n gsx moet gillen, dan maar een beetje duurdere olie erin. Ik heb in m'n CB-1tje wel eens Action-olie gegooid en daar reed hij prima op en de koppeling ging er zeker ook niet van slippen (was tegelijk met het vernieuwen van de koppelingsplaten en veren). Op dit moment zit er weer olie van Procycle in (goed betaalbaar) en bij de volgende wissel gaat er Shell Advance in, deze is goedkoop verkrijgbaar op internet.
 
Wat je moet doen is gas geven %-#!?+)€*!!! Zo'n gsx-R moet gillen, ...
Ik heb een GSX-F ;)

Die moet niet gillen, die moet zoemen :+

Want dat is een sport/toering, en hij word voornamelijk voor woon-werk gebruikt ;)
 
Lees anders de olie topic door.
...
Ga ik eens doen :Y
Maar nu even niet, moet weer aan 't werk B|
Heb nog even tijd, onderhoud binnen 1.450km ongeveer.
Overal, zelfs in uw GSXF topic. :+
virusje in "Het grote GSX-F topic deel 9"
Je kan ze allemaal gebruiken, maar van de goedkoopste de duurste is nog beter. Natuurlijk. :+
Klopt. Heb jij toen ook niet laten weten Action olie in jou toenmalige GSX F gebruikt te hebben, en daar zelfs tevreden over was? Of heb ik het mis en haal ik dingen door elkaar?
 
Bij mij maakten juist de ruitenwissers van VALEO een klere-herrie.
Nieuwe gehaald ( garantie) , maar naar een paar weken weer!
Daarna nieuwe bij de ACTION gehaald ( had ik al goede ervaringen mee) en nergens last meer van.Zitten er nu al een half jaar op en werken feilloos!
En voor 5,95 ( geloof ik) kun je het best proberen toch?
 
Nu nog een olievraagje ...

Wellicht is dat al 1.001 keer aan bod gekomen hier, dus mijn excuses voor "herhaling" ... :$

De olie van de Action, is die goed? Zijn er die daar ervaring mee hebben?

Normaal betaal ik 28€ voor 4L 10W40 met de nodige specificaties voor mijn motor.
Nu zie ik dat ik in de Action* ook 4L 10W40 kan kopen met die nodige specificaties, voor slechts 10€.
Het gaat hem om deze olie.
Mijn rijstijl is eerder rustig. Ik kom zelden boven de 6.000rpm, de helft van het bruikbare gebied dus, gaat in 't rood op 12000rpm.

Maar toch, olie is wel érg belangrijk, dus doe toch liever even navraag. Want 18€ op olie besparen, als het slecht is, volgen er wel "andere kosten" dan die bespaarde 18€.


* Action is aan een heuse opmars bezig in Beelgië, zoals eerder gezegd, ik zag er al regelmatig vrachtwagens van rijden. Intussen, dankzij mijn vrouwtje, een filiaal niet zo ver van huis gevonden. Hier gelegen. Alleen meen ik mij te herinneren dat de kleurstelling in NL anders is?

er zijn zat merken en types motorfietsen die prima op de actioc 10w40 lopen, maar als je de geringe kans op een slippende koppeling wil VERMINDEREN kan je ook eens kijken naar : http://www.77lubricants.nl/nl/smeermiddel-adviseur/

als je koppeling slipt na olie vervangen kan het ook gewoon al tijd geweesst zijn voor andere koppelingsplaten.
maar ook dit laatste HOEFT niet /is niet per definitie altijd het probleem :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan