"Het Grote RSV1000 (R/Factory/Tuono) Topic #1

Welke RSV heb jij? (Gehad)

  • RSV1000

    Stemmen: 32 38,1%
  • RSV1000R

    Stemmen: 8 9,5%
  • RSV1000R +'04

    Stemmen: 14 16,7%
  • RSV1000R Factory

    Stemmen: 7 8,3%
  • Tuono

    Stemmen: 12 14,3%
  • Tuono R

    Stemmen: 5 6,0%
  • Tuono R Factory

    Stemmen: 3 3,6%
  • SL1000R

    Stemmen: 3 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben van plan mijn tankdop te gaan 'tunen'

polijsten gaat niet zo mooi zijn maar goud lakken misschien wel

hoe kan ik dat best aanpakken => opschuren en grondlak+ van die goudlak erover ?
 
ik ben van plan mijn tankdop te gaan 'tunen'

polijsten gaat niet zo mooi zijn maar goud lakken misschien wel

hoe kan ik dat best aanpakken => opschuren en grondlak+ van die goudlak erover ?

ik weet dat daar "opplak" tank covers voor te krijgen zijn. o.a. in carbon.

even zoeken dus.

Met zelf spuiten moet je erg uitkijken dat je wel een benzinebestendige lak hebt. verder slijt de lak snel in de scharnierpunten e.d.

is goud anodiseren geen optie?
 
kom jij bij amann over de vloer ????


nee, heb de site weer van een kennis die daar wel geweest is met zijn (ex) mille. Hij kwam daar voor CO afstelling, eprom en Akrademper en was zeer te spreken over die gasten.
ik denk dat ik binnenkort ook ff een afspraak ga maken voor CO afstelling want hij liep bij die kennis van me er ook een stuk mooier door.
 
ik weet dat daar "opplak" tank covers voor te krijgen zijn. o.a. in carbon.

even zoeken dus.

Met zelf spuiten moet je erg uitkijken dat je wel een benzinebestendige lak hebt. verder slijt de lak snel in de scharnierpunten e.d.

is goud anodiseren geen optie?

die is al besteld van fibre - lyte ;)
is nog onderweg maar dacht miss dat spuiten een mooie oplossing was


hoe schuur je zo'n ding op tot in de kleinste hoekjes?
dacht aan die zelfde lak die ze voor remklauwen gebruiken,maar welke is dat nou weer :W
 
Hier staat omschreven hoe je een remklauw moet verven, maar de routine zal niet veel afwijken voor het tankdopje.

Remklauwen spuiten/verven:
In auto-tuning zaken vind je vaak kleine verfpotjes met speciale remklauwen-lak in verschillende kleuren dat je met een borsteltje moet opbrengen...
Een andere mogelijkheid is het gebruik van 'Hammerite' lak...
- Haal je remklauw los van je voorvork en maak 'm goed schoon met WD40 of ander schoonmaakmiddel. Laat daarna alles goed drogen. (Zorg dat er geen vuil meer in hoekjes te zien is...)
- Schilder voorzichtig de buitenzijde van de remklauw in de gewenste kleur.
- De eerste laag dekt meestal niet meteen, dus laat voldoende drogen en zet er een tweede laag over. Niet meteen één dikke laag schilderen...
- Zorg goed dat er geen verf in de remklauw/remzuigers zelf druipt en laat goed drogen voor je klauw weer monteerd...

Kleine onderdelen/details ...
Sommige kleine onderdelen kan je gewoon voorzichtig schilderen met een borsteltje. Maak wel eerst het onderdeel altijd goed schoon en heb geduld. Het resultaat loont...
Vorkpoten of grotere delen kan je best gewoon spuiten... Haal het onderdeel los of plak het omringende gedeelte goed af met kranten en papierkleefband. Vergeet niet sommige delen eerst te schuren of te voorzien van grondverf...

kan je die tankdop trouwens niet laten poeder coaten?
De tankdop is wel het laatste die ik zou willen 'tunen' maar goed ieder zijn ding ;)
d
 
hij stoort mij, is een beetje vergrijsd en moet iets aan gedaan worden

heb al veel detail in carbon
dat carbon laat ik dus wss weg(heb overiges ook bang dat 't echt plaatcarbon is dat je moet plakken net als dashboard en zo.


ga 'm eens mooi schilderen in 't goud dus :)
effe kijken voor een mooi kleurtje in de verfwinkel straks

[edit na bezoek aan de verf winkel]

komt beetje duur uit, beter polieren of zo dan want 15€ voor primer (non ferro) en 8€ voor een beetje goudlak pfff

laat maar zitten die gouden dop :)

 
Laatst bewerkt:
Je hebt geen smaak.... :+

(Afbeelding)

jawel hoor alleen een hele slechte.
en met die zwarte tank-bh wordt tie al een stuk mooier.
maar om er even serieus op in te gaan:ik vind de tuono echt geweldig anders ga ik geen mille ombouwen naar een tuono natuurlijk.juist omdat het zón heftige motor is vind ik dat er ook een heftige kleur bijhoort .
 
op marktplaats staat een tuono te koop voor €6500,- (volgens mij bij vd Elzen in Boekel)
Ding heeft schade aan het kontje Ik denk een prima fiets om op te knappen en in je eigen kleur te spuiten!!!
 
Hier mijn eerste mille,tenminste.....toen ik ermee klaar was :9
full
 
afgelopen zaterdag proefgereden op een vtr sp1 en een tuono.
sp1 viel me erg tegen door de slecht zithouding (ultra sportief en ongeschikt voor iemand van 1.92m)
tuono was daarintegen echt helemaal super.wat een motor.
dus ik ben nu op zoek naar een tuono maar deze hebben echter 2 nadelen
-voor mij onbetaalbaar (goedkoopste zonder schade die ik kan vinden 8500 euro)
-kleur van eerste model (brons/grijs)is oersaai en past niet bij de motor vindt ik.

daar heb ik het volgende op gevonden (denk ik )
gewoon een mille ombouwen!!
mooie kleuren ,meer vermogen,betere vering ,remklauwen uit 1 stuk en goedkoper.
ik heb de volgende op het oog :

(Afbeelding)

ik hou jullie wel op de hoogte of het wat wordt.
ik geloof dat er bij leo teunissen (uit kerkdriel )nog een paar omgebouwde milles staan ...
 
posten die handel dan ;)

wou er eerst ook een kopen(zwart) maar heb ff gewacht en deze gekocht en een auto...
ergens zei de combinatie mat/glanzend zwart mij toch van 'nee'

die conversiekit voor de radiale remmen kan ik toch nog ooit kopen voor de onderpoten :)

vind deze mille nog altijd de mooiste
nou eindelijk ff tijd om een foto te posten dan
full
 
vriend had dezelfde ook hadden we bijna dezelfde kentekens!!
hij heeft nu ook de tuono factory 05
full
 
op marktplaats staat een tuono te koop voor €6500,- (volgens mij bij vd Elzen in Boekel)
Ding heeft schade aan het kontje Ik denk een prima fiets om op te knappen en in je eigen kleur te spuiten!!!

deze had ik gezien ,bedankt voor de tip iig.
hij heeft een mooi mille staan en een tuono.
ik heb hem ook meerdere keren gesproken over de tuono.
maar probleempje is dat het frame brons is.
dit is niet 1,2,3, te veranderen (motor moet helemaal uit elkaar als je dat netjes wil doen en zón miereneuker ben als ik)
hij vraag een nette prijs voor de tuono maar voor hetzelfde geld (en met flinke schuifschade die je niet ziet op de foto die ik geplaats heb )kan ik dus ook een mille kopen die al een alukleurig frame heeft.
heb ik ook gelijk wat redelijk)aparts.
 
ik geloof dat er bij leo teunissen (uit kerkdriel )nog een paar omgebouwde milles staan ...

dat idee van me is dus erg voor de hand liggen blijkbaar.
ik had het niet eerder gezien maar leo teunissen kom ik wel regelmatig tegen op internet als aprilia speciallist.
ga ik nog wel een keer langs om te kijken voor leuke hebbedingetjes maar voor een motor betaal je bij een dealer toch meestal wel iets meer.
jij ook bedankt voor het meedenken.
alle tips over tuono's en mille's zijn welkom aangezien ik 15 jaar honda rij en nu de overstap naar aprilia ga wagen :Y
 
ik moet binnenkort weer een bandenboer overvallen maar sta nog in dubio voor de volgende banden:

*Michelin pilot powers
*Pirelli Diablo
*Conti Attacts (omdat het gewoon 100 euro per set scheelt.)
*D unlop D208

Eventuele andere aanraders en ervaringen met het bovenstaande taz van stuureigenschappen en levensduur?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan