"Het Grote RSV1000 (R/Factory/Tuono) Topic #1

Welke RSV heb jij? (Gehad)

  • RSV1000

    Stemmen: 32 38,1%
  • RSV1000R

    Stemmen: 8 9,5%
  • RSV1000R +'04

    Stemmen: 14 16,7%
  • RSV1000R Factory

    Stemmen: 7 8,3%
  • Tuono

    Stemmen: 12 14,3%
  • Tuono R

    Stemmen: 5 6,0%
  • Tuono R Factory

    Stemmen: 3 3,6%
  • SL1000R

    Stemmen: 3 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    84
Status
Niet open voor verdere reacties.
En de achtervelg..... :9~
full
 
Kromme voor remschijf (Aprilia RSV 2002), wat kan ik het beste monteren?
Origineel of ander merk?
Iemand nuttige info?
 
als ze toch krom zijn ga dan voor braking wave-discs.
werken super, trekken niet krom en zien er top uit.
 
Ps rijdt er al iemand met een SUPERBIKESTUUR?
ben ergug benieuwd naar de bevindingen ;)
[/quote]

Wat houd dat superbikestuur precies in??

Sinds februari een geweldige 8000 erbij opgezet!
 
@Kwalijksaki

Met een superbistuur bedoel ik eigenlijk zo'n ombouw naar een rechtstuurtje(ala tuono/streetfighter)
 
Wat betreft die remschijven,
Origineel is flink aan de prijs, misschien dat je dealer nog iets kan doen?
het was namelijk een probleem met de eerste serie's
Brakingwaves remmen een stuk agresiever,en zien er cool uit 8-)
ook weer opletten dat je geen oude/gebruikte set koopt,bij Buell wilden er nog wel eens haatscheurtjes inkomen(zeldzaam geval hoor)


of een set van een duc op de kop tikken 916/996 serie
 
vandaag heb ik'm terug *O* *O* *O* *O*

hopelijk krijge ze 'm klaar en is hij dan ook lekker in orde...

ben al aan't wachten op een telefoontje })
 
lekker, als het meezit wordt het ook nog schappelijk weer van het weekend.
ken je eindelijk wat schade inhalen!
 
ja de balle, juist ff langsgeweest...

remblokken niet vervangen,schijven zijn dus krom ( heel lekker want hij had 't niet toen ik 'm kocht, speciaal op toegezien,remde ook perfect toen)
wss oververhit of zo tijdens 't rijden :?

filter maar niet vervangen

ze zatenvan 112ahw pk's op 115 ahw pk's na afstellen (din of sae da weet ik nie) ma ze hadden 'm al veel sterker gekregen onderin en zo...

opgave is 128pk kruk, mijne heeft een sp uitlaat zou dus een pktje of 2-3 moeten bijkomen op 't wiel(top,middengebied een pk of 8)
als hij al zonder dippen wil lopen en ze 'm vrij hebbe gekregen is't al goed voor mij want heb er al genoeg van ze :(


ik geloof er niet meer veel van hoor wa ze me weer probere in te blazen,hij wou al direct prijs maken voor nieuwe schijven , nee dank je die zoek ik deze winter zelf wel op ebay in DL ;)

zal wel zien straks(als ze hem klaarkregen tenminste :( ) wat ik weer mag dokken :r

heb andere prioriteiten dan geld in mijn rsv pompen om nog een maandje te kunne gummen nu.
heb nog een hoop prul besteld maar die wil maar niet binnekomen,zal dus een winterproject worden wss :)

ik laat 't wel horen hoe 't afloopt met de afstelling, hoop toch een 118ahw pk's te scoren ze.
 
Hi!


heeft 1 van julllie een idee waar ik een solzit kapje kan kopen voor een zwart/grijze mille?

Zoek me eigen de.......
 
bouwjaar?

op ebay vind je der nog wel eens in DL

hier en daar een sloper afschuimen op rsv delen is ook wel een idee...
 
Ik was gisteren mijn Mile aan het vertroetelen, lekker wassen, alle zijkuipjes eraf, uitlaatjes eraf, brug mooi schoonmaken.
Daarna alles in de was en de onderdeeltjes terug monteren..

Zie ik bij het monteren van mijn rechterkuip ineens dat mijn remolie-potje van de achterrem helemaal leeg is :? Vandaar dat ik geen achterrem heb.
Vraag is nu alleen komt dat door de modificatie die uitgevoerd is? Of zou er bij het monteren van de modificatie door de dealer wat vergeten zijn??
Heel wazig in ieder geval.

Zijn er hier nog meer mensen met de achterrem-mod en hebben jullie nog wel olie in het vat? :P

Zal het bij de 10K-beurt maar eens ff melden want dit klopt niet helemaal
 
Ik was gisteren mijn Mille aan het vertroetelen, lekker wassen, alle zijkuipjes eraf, uitlaatjes eraf, brug mooi schoonmaken.
Daarna alles in de was en de onderdeeltjes terug monteren..

?? tering.. ik gooi er af en toe een emmer water over. dan is ie ook schoon..
 
@ Atmozphere..

dat schiey dus niet erg op daar....
Welke uitlaat heb je precies?

mijn 2000 R kwam op 122 AWpk's,en een kopel zo vlak als een tafel vanaf 3000 rpm,
wat betreft de schijven, dat probleem had ik ook af en toe goed remmen soms trillen, jij hebt tog een 2003?
ik heb eind 2003 nog nieuwe schijven gekregen van Aprilia! :} (mede door goed lobywerk van mn dealer :Y : })
dus als ie nog niet te veel heeft gelopen zou ik t zeker proberen :Y
mede doordat aprilia dit probleem ook toegeeft(by de eerste series dan he)


sux
 
ale heb 'm topch nog terug gehad vandaag

schijven niks aan gedaan(los da later nog wel op zo'n probleem is da niet en het is ook niet zo fel en altijd...)

226€ kwijt voor restrictie's vrijzetten,eprom hermappen,co enz afstellen kortom heel de boel eens deftig afstellen...

mijne motor is een rsv1000R van 2000 by de weg...
heb nu 21900km op de klok...
alleen een arrow sp uitlaat eronder, arrow eprom is niet gebruikt,originele A63 eprom hermap't,geen andere mod's


zijn zo'n 15 runs gedaan,hij stond dan ook heel erg beroerd afgesteld....
dit is het beste resultaat wat ze kregen met de sp uitlaat


run4ly.jpg


120.3ahw pk's SAE en 96.7Nm koppel zoals af te lezen
ze hebbe der dus nog dik 5 pk meer uitgeperst dan daarstraks.

ben er wel tevreden van voor een standaard rsv met uitlaatje deronder
hij loopt wel lekker door zijn toerne heen en is een pak sterker onderin tov de vorige rsv die ik had met dezelfde settings...

nu de komende dagen nog eens wat aan de vering doen terwijl ik lekker ga profitere van 't weer ( 't zou gvd tijd worden...)
 
Ik vindt dit personelijk niet echt een nette uitdraai, het topvermogen piekt veel te veel en het koppel verloop is ook niet linear(ik zal kijken of ik mijn uitdraai hier kan posten)
overigens kun je de originele eprom niet hermappen! aleen omschakelen van normaal/naar sport(draadje doorknippen)
de restricties verwijderen is zeer eenvoudig zelf te doen(stelt geen ruk voor met een klein beetje technisch inzicht :X )
dan had je dat geld mooi in een PureTech kitje kunnen steken...
maar het belangrijkste is dat ie voor jou lekker rijdt, zelf denk ik dat er nog steeds iets niet helemaal 100% is
check ook ff de antireturnvalve van je PPclutch of die niet lekt,

wat betreft die remschijven kun je ook ff probeeren de busjes weer gangbaar te maken en de schijf goed ontvetten dit wil wel eens helpen.

suxs en geniet van t mooie weer( en je bike natuurlijk :]
 
die originele eprom kan je net als andere wissen en opnieuw vorzien van een eigen map.
een eprom heet vertaald oor erasable programable...dinges ;)


voorlopig is hij zo goed voor mij,rij nu toch tot aan de winter en dan zitten er toch enkele motorveranderingen aan te komen... moet hij toch opnieuw de bank op.

die restricties verwijderen was alleen het draadje nog doorknippen want de airbox had ik zelf al gedaan en de uitlaat moet nie want die's er vanaf ;)

tijdens de winter neem ik hem wel eens goed onderhanden
 
die originele eprom kan je net als andere wissen en opnieuw vorzien van een eigen map.
een eprom heet vertaald oor erasable programable...dinges ;)

Dit is voor het eerst dat ik dit hoor. Ik dacht altijd dat dingen van Aprilia zelf niet te herprogrammeren waren? Waarom leveren ze dan een "snelle"eprom
bij hun Evo spul? Munten?
 
omdat die ook geprogrammeerd is met een mapping die zij speciaal ontwikkeld hebben voor hun uitlaat en rsv.

die research betaal je.

een eprom is een eprom , ze zijn allemaal wisbaar. 't is en blijft elektronica
ze hebbe der een andere custom map ingeduwd nadat ze geflasht is bij mij afgestemd op die uitlaat die er onder zit.

wie denkt van niet gaat maar eens lezen op rsvmilleclub enz.
de a63 is maar programmeerbaar op 2 mappings std en met 't wegknippen van dat draadje op sport , als je ze wist en herprogrammeert kan je die sportafstelling zelf regelen. bij de restricite std versie heeft geen nut daar 't draadje de remapping belemmert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan